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BGG랭킹
BGG전체 : 0
0Historicon: Ancient and Medieval Wargame Rules (2000) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Chris Bryant
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 규칙의 목적은 다음과 같은 목표를 달성하는 것이다.
테이블 상판 미니어처 모델 피규어를 사용하여 사실적이고 신뢰할 수 있는 전투 결과를 얻을 수 있습니다.
목표 1을 주요 지시사항으로 삼아 빠르게 플레이할 수 있는 효과적이고 효율적인 게임 메카닉을 갖추기 위해, 특히 저처럼 시간이 어려운 사람들은 더욱 그렇습니다.
기존 세트에 어느 정도 친숙하게 유지하여 고통 없는 시험 및/또는 전환을 가능하게 한다. 예를 들어, 병력 재배치가 필요하지 않다.
고대의 지휘 통제와 병력 특성 물리학 내에서 플레이어가 전투 전술 등을 실험하고 실행할 수 있는 유연성을 갖추기 위해서이다.
무엇보다 게임이 즐거워야 한다.
—디자이너의 설명
테이블 상판 미니어처 모델 피규어를 사용하여 사실적이고 신뢰할 수 있는 전투 결과를 얻을 수 있습니다.
목표 1을 주요 지시사항으로 삼아 빠르게 플레이할 수 있는 효과적이고 효율적인 게임 메카닉을 갖추기 위해, 특히 저처럼 시간이 어려운 사람들은 더욱 그렇습니다.
기존 세트에 어느 정도 친숙하게 유지하여 고통 없는 시험 및/또는 전환을 가능하게 한다. 예를 들어, 병력 재배치가 필요하지 않다.
고대의 지휘 통제와 병력 특성 물리학 내에서 플레이어가 전투 전술 등을 실험하고 실행할 수 있는 유연성을 갖추기 위해서이다.
무엇보다 게임이 즐거워야 한다.
—디자이너의 설명
The intent behind these rules is to achieve the following goals;
To gain realistic and believable battle results using the medium of tabletop miniature model figurines.
To have effective and efficient game mechanics that enables fast play with goal 1 as a prime directive, especially those like myself who are ‘time challenged’.
To retain some familiarity with existing sets allowing a painless trial and/or transition, e.g. no re-basing of troops is required.
To be flexible, allowing players to experiment and originate battle tactics etc., within the physics of ancient command control and troop characteristics.
Above all the game must be enjoyable to play.
—description from the designer
To gain realistic and believable battle results using the medium of tabletop miniature model figurines.
To have effective and efficient game mechanics that enables fast play with goal 1 as a prime directive, especially those like myself who are ‘time challenged’.
To retain some familiarity with existing sets allowing a painless trial and/or transition, e.g. no re-basing of troops is required.
To be flexible, allowing players to experiment and originate battle tactics etc., within the physics of ancient command control and troop characteristics.
Above all the game must be enjoyable to play.
—description from the designer
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