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BGG랭킹
BGG전체 : 15469
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
40-60 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
青山奨 (Shou Aoyama), 下見幸穂 (Yukio Shimami), 田谷由壮 (Yuso Taya)
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아티스트
-
인원
게임 소개
CAINsomnia, 일명 CHAINsomnia에서 잠든 아이들은 악마 Akuma의 성에 갇히게 되고 탈출하기 위해 다른 사람들과 함께 일해야 한다. 모든 "bad dream" 카드가 제거되었을 때 플레이어가 탈출하여 게임에서 승리하고, 모든 캐릭터가 체인으로 고정되거나 아무도 깨지 않고 이벤트 카드가 소진되면 모두 패배합니다.
더 자세히 말하자면, 당신과 다른 플레이어는 캐릭터 카드를 가지고 그것의 "체인 게이지"에 있는 여섯 개의 공백 중 두 개를 가리세요. 이 게이지의 가장 높은 숫자는 당신이 얼마나 많은 액션 포인트(AP)를 가지고 있는지를 나타내며, 각각의 캐릭터는 힘, 지혜, 운에 대한 가치 외에도 고유한 스킬을 가지고 있다. 모든 캐릭터는 중앙 타일에 시작되며, 객실 타일 데크 하단에 "웨이크 업" 타일이 배치됩니다. 차례대로 AP를 사용하여 다음 목록에서 작업을 수행하고 원하는 대로 작업을 반복합니다.
모든 타일의 문과 벽에 일치하는 새 방 타일을 플레이 영역에 추가합니다. 이 카드에 "나쁜 꿈"이 배치되어 있는 이벤트 카드를 그리고 해결합니다.
인접 타일로 이동합니다.
당신이 지혜를 확인한다면 아이템 카드를 뽑으면서 타일 위에 있는 "비밀의 장소"를 검색하세요.
소모품(일회용) 아이템 카드 사용 (에퀴퍼블 아이템 카드는 반복 사용이 가능하며, 가격은 AP 0입니다.)
자신과 같은 타일 또는 인접 타일의 다른 캐릭터에 항목을 지정합니다.
자신과 같은 타일이나 인접한 타일에 있는 다른 캐릭터에게 체인을 주거나 체인을 가져가십시오.
AP 비용이 있는 경우 개인 기술을 사용합니다.
캐릭터 카드에 체인이 추가되거나 제거되면 AP 개수가 변경될 수 있습니다. 체인 게이지에 있는 6개의 공간이 모두 가려지면 움직이지 않게 되고 차례에 AP를 사용할 수 없습니다. 만약 "나쁜 꿈"이 방에 놓여있다면, 비록 여러분이 다양한 기술, 아이템 또는 이벤트를 통해 그것을 제거할 수 있을지라도, 여러분은 그 방에 들어갈 수 없고, 만약 "나쁜 꿈"이 여러분의 방에 가게 된다면, 여러분은 그 꿈 속에 갇혀서 여러분이나 다른 누군가가 그 꿈을 풀 수 있을 때까지 움직일 수 없습니다.
모든 플레이어가 자신의 행동을 취한 후, 처음에는 하나의 이벤트 카드만 가지고 행동하지만, 게임이 진행되면서 테이블에 비명소리가 추가되면서, 각각의 악마 턴마다 더 많은 이벤트 카드가 그려진다.
만약 모든 나쁜 꿈을 져버리고 플레이어가 정상적인 난이도 &mdash 게임에서 16개의 룸 타일을 그려야 그려지는 타일 —에 있다면, 모두가 악마의 손아귀에서 깨어나면서 여러분이 승리합니다. 그렇지 않으면 넌 영원히 잠들게 될 거야
•••
アクマ城に捕らわれた子どもたちとなって、他の人たちと協力して恐怖を乗り越えて脱出を目指すボードゲーム。
悪夢カードを全て取り除いた状態でいずれか1人がwakeupタイルの上にいたら、ゲーム終了です。その場合は、全員の勝利です。
全員が鳥かごに捕らわれてしまうか、イベントカードが引けなくなっても、ゲーム終了です。その場合は、全員の敗北です。
더 자세히 말하자면, 당신과 다른 플레이어는 캐릭터 카드를 가지고 그것의 "체인 게이지"에 있는 여섯 개의 공백 중 두 개를 가리세요. 이 게이지의 가장 높은 숫자는 당신이 얼마나 많은 액션 포인트(AP)를 가지고 있는지를 나타내며, 각각의 캐릭터는 힘, 지혜, 운에 대한 가치 외에도 고유한 스킬을 가지고 있다. 모든 캐릭터는 중앙 타일에 시작되며, 객실 타일 데크 하단에 "웨이크 업" 타일이 배치됩니다. 차례대로 AP를 사용하여 다음 목록에서 작업을 수행하고 원하는 대로 작업을 반복합니다.
모든 타일의 문과 벽에 일치하는 새 방 타일을 플레이 영역에 추가합니다. 이 카드에 "나쁜 꿈"이 배치되어 있는 이벤트 카드를 그리고 해결합니다.
인접 타일로 이동합니다.
당신이 지혜를 확인한다면 아이템 카드를 뽑으면서 타일 위에 있는 "비밀의 장소"를 검색하세요.
소모품(일회용) 아이템 카드 사용 (에퀴퍼블 아이템 카드는 반복 사용이 가능하며, 가격은 AP 0입니다.)
자신과 같은 타일 또는 인접 타일의 다른 캐릭터에 항목을 지정합니다.
자신과 같은 타일이나 인접한 타일에 있는 다른 캐릭터에게 체인을 주거나 체인을 가져가십시오.
AP 비용이 있는 경우 개인 기술을 사용합니다.
캐릭터 카드에 체인이 추가되거나 제거되면 AP 개수가 변경될 수 있습니다. 체인 게이지에 있는 6개의 공간이 모두 가려지면 움직이지 않게 되고 차례에 AP를 사용할 수 없습니다. 만약 "나쁜 꿈"이 방에 놓여있다면, 비록 여러분이 다양한 기술, 아이템 또는 이벤트를 통해 그것을 제거할 수 있을지라도, 여러분은 그 방에 들어갈 수 없고, 만약 "나쁜 꿈"이 여러분의 방에 가게 된다면, 여러분은 그 꿈 속에 갇혀서 여러분이나 다른 누군가가 그 꿈을 풀 수 있을 때까지 움직일 수 없습니다.
모든 플레이어가 자신의 행동을 취한 후, 처음에는 하나의 이벤트 카드만 가지고 행동하지만, 게임이 진행되면서 테이블에 비명소리가 추가되면서, 각각의 악마 턴마다 더 많은 이벤트 카드가 그려진다.
만약 모든 나쁜 꿈을 져버리고 플레이어가 정상적인 난이도 &mdash 게임에서 16개의 룸 타일을 그려야 그려지는 타일 —에 있다면, 모두가 악마의 손아귀에서 깨어나면서 여러분이 승리합니다. 그렇지 않으면 넌 영원히 잠들게 될 거야
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アクマ城に捕らわれた子どもたちとなって、他の人たちと協力して恐怖を乗り越えて脱出を目指すボードゲーム。
悪夢カードを全て取り除いた状態でいずれか1人がwakeupタイルの上にいたら、ゲーム終了です。その場合は、全員の勝利です。
全員が鳥かごに捕らわれてしまうか、イベントカードが引けなくなっても、ゲーム終了です。その場合は、全員の敗北です。
In CHAINsomnia, a.k.a. チェインソムニア, sleeping children become trapped in the castle of the demon Akuma and must work with others to escape. If any player is on the "wake up" tile when all "bad dream" cards are removed, they escape and win the game; if all the characters are immobilized by chains or the event cards are exhausted without anyone waking up, then everyone is defeated.
In more detail, you and each other player take a character card and cover two of the six spaces on its "chain gauge". The highest uncovered number on this gauge shows how many action points (AP) you have available on your turn, and each character has a unique skill, in addition to values for strength, wisdom, and luck. All characters start on the central tile, with the "wake up" tile being placed at the bottom of the room tile deck. On a turn, you use your AP to take actions from the following list, repeating actions as desired:
Add a new room tile to the playing area, matching doors and walls on all tiles; draw and resolve an event card, with a "bad dream" being placed on this card.
Move to an adjacent tile.
Search a "secret spot" on a tile, drawing an item card if you make a wisdom check.
Use a consumable (one-time) item card. (Equippable item cards can be used repeatedly and cost 0 AP.)
Give an item to another character on the same tile as you or on an adjacent tile.
Give chains to or take chains from another character on the same tile as you or on an adjacent tile.
Use your personal skill (if it has an AP cost).
As chains are added to or removed from your character card, your AP count might change. If all six spaces on your chain gauge are covered, you're immobilized and can spend no AP on your turn. If a "bad dream" is placed in a room, no character can enter that room, although you might be able to remove it through various skills, items, or events; if a "Bad dream" ends up in your room, then you're trapped in that dream and cannot move until you or someone else can dissolve that dream.
After all players take their actions, the demon acts, initially with only one event card, but as the game progresses and shrieks are added to the table, more event cards are drawn for each demon turn.
If all the bad dreams have been vanquished and a player is on the "wake up" tile — which will be drawn only after sixteen room tiles in a game of normal difficulty — then you all win, with everyone awakening from the demon's clutches. Otherwise you will sleep forever...
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アクマ城に捕らわれた子どもたちとなって、他の人たちと協力して恐怖を乗り越えて脱出を目指すボードゲーム。
悪夢カードを全て取り除いた状態でいずれか1人がWakeupタイルの上にいたら、ゲーム終了です。その場合は、全員の勝利です。
全員が鳥かごに捕らわれてしまうか、イベントカードが引けなくなっても、ゲーム終了です。その場合は、全員の敗北です。
In more detail, you and each other player take a character card and cover two of the six spaces on its "chain gauge". The highest uncovered number on this gauge shows how many action points (AP) you have available on your turn, and each character has a unique skill, in addition to values for strength, wisdom, and luck. All characters start on the central tile, with the "wake up" tile being placed at the bottom of the room tile deck. On a turn, you use your AP to take actions from the following list, repeating actions as desired:
Add a new room tile to the playing area, matching doors and walls on all tiles; draw and resolve an event card, with a "bad dream" being placed on this card.
Move to an adjacent tile.
Search a "secret spot" on a tile, drawing an item card if you make a wisdom check.
Use a consumable (one-time) item card. (Equippable item cards can be used repeatedly and cost 0 AP.)
Give an item to another character on the same tile as you or on an adjacent tile.
Give chains to or take chains from another character on the same tile as you or on an adjacent tile.
Use your personal skill (if it has an AP cost).
As chains are added to or removed from your character card, your AP count might change. If all six spaces on your chain gauge are covered, you're immobilized and can spend no AP on your turn. If a "bad dream" is placed in a room, no character can enter that room, although you might be able to remove it through various skills, items, or events; if a "Bad dream" ends up in your room, then you're trapped in that dream and cannot move until you or someone else can dissolve that dream.
After all players take their actions, the demon acts, initially with only one event card, but as the game progresses and shrieks are added to the table, more event cards are drawn for each demon turn.
If all the bad dreams have been vanquished and a player is on the "wake up" tile — which will be drawn only after sixteen room tiles in a game of normal difficulty — then you all win, with everyone awakening from the demon's clutches. Otherwise you will sleep forever...
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アクマ城に捕らわれた子どもたちとなって、他の人たちと協力して恐怖を乗り越えて脱出を目指すボードゲーム。
悪夢カードを全て取り除いた状態でいずれか1人がWakeupタイルの上にいたら、ゲーム終了です。その場合は、全員の勝利です。
全員が鳥かごに捕らわれてしまうか、イベントカードが引けなくなっても、ゲーム終了です。その場合は、全員の敗北です。
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