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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Alix Dvorak, Adam Lupu
-
아티스트
Eli T. Nartey
-
인원
게임 소개
기후 변화를 막고 우리의 그린하우스를 복구하기 위해 협력하세요. 익숙한 기후 상황에서 실제 솔루션을 사용하여 파산, 절망 또는 과도한 오염을 방지할 수 있습니다.
그린하우스는 각 플레이어가 기후 이벤트 카드(허리케인, 질병 발생, 산불 등)를 추첨하여 공개하는 턴제 협업 카드 게임이다. 그리고 나서 그들의 손에서 기후 솔루션(행동 카드라고 함)을 연주합니다. 이벤트 카드와 액션 카드 모두 온실가스 토큰, 화폐 토큰, 희망 토큰을 포함한 공동 자원 풀에 영향을 미친다.
플레이어들은 너무 많은 온실 가스 토큰을 모으면, 돈이나 희망, 이벤트 카드가 떨어지면 함께 지게 된다. 게임에서 온실 가스 토큰을 모두 없애면 그들이 함께 이깁니다. 일부 액션 카드에는 모멘텀 아이콘이 있어 플레이어가 긍정적인 게임 효과를 높이기 위해 함께 체인을 둘 수 있다.
제로 플레이와 싱글 플레이 버전 등 4가지 변형이 있으며, 플레이어가 각기 다른 시작금 할당, 액션 카드 드로즈 더미, 게임 플레이를 수정하는 특수 능력으로 서로 다른 역할(가족, 기업, 정부, 비영리)을 수행할 수 있는 준협력 롤플레잉 버전도 있다. 반협동 롤플레이 버전에서는 플레이어가 독립적으로 돈을 소진할 수 있으므로 다른 플레이어가 플레이하는 동안 게임에서 제외된다. 이 버전은 협상과 가변 플레이어 파워의 전략적 이용을 유도한다.
디자이너의 설명
그린하우스는 각 플레이어가 기후 이벤트 카드(허리케인, 질병 발생, 산불 등)를 추첨하여 공개하는 턴제 협업 카드 게임이다. 그리고 나서 그들의 손에서 기후 솔루션(행동 카드라고 함)을 연주합니다. 이벤트 카드와 액션 카드 모두 온실가스 토큰, 화폐 토큰, 희망 토큰을 포함한 공동 자원 풀에 영향을 미친다.
플레이어들은 너무 많은 온실 가스 토큰을 모으면, 돈이나 희망, 이벤트 카드가 떨어지면 함께 지게 된다. 게임에서 온실 가스 토큰을 모두 없애면 그들이 함께 이깁니다. 일부 액션 카드에는 모멘텀 아이콘이 있어 플레이어가 긍정적인 게임 효과를 높이기 위해 함께 체인을 둘 수 있다.
제로 플레이와 싱글 플레이 버전 등 4가지 변형이 있으며, 플레이어가 각기 다른 시작금 할당, 액션 카드 드로즈 더미, 게임 플레이를 수정하는 특수 능력으로 서로 다른 역할(가족, 기업, 정부, 비영리)을 수행할 수 있는 준협력 롤플레잉 버전도 있다. 반협동 롤플레이 버전에서는 플레이어가 독립적으로 돈을 소진할 수 있으므로 다른 플레이어가 플레이하는 동안 게임에서 제외된다. 이 버전은 협상과 가변 플레이어 파워의 전략적 이용을 유도한다.
디자이너의 설명
Team up to stop climate change and restore our Green House. Avoid bankruptcy, hopelessness, or over-pollution by playing real world solutions in the face of familiar climate events.
Green House is a turn-based cooperative card game where each player starts by drawing and revealing a climate event card (like hurricanes, disease outbreaks, wildfires, etc.) Then playing a climate solution (called an action card) from their hand. Both event cards and action cards affect a communal pool of resources including greenhouse gas tokens, money tokens, and hope tokens.
Players lose together if they collect too many greenhouse gas tokens, of if they run out of money, hope, or event cards. They win together if they eliminate all the greenhouse gas tokens in the game. Some action cards have a momentum icon, indicating that players can chain them together to increase positive game effects.
There are 4 different variants including zero and single player versions for solo play, and a semi-cooperative role-playing version where players can play as different roles (family, corporation, government, non-profit) with different starting money allocations, action card draw piles, and special abilities that modify game play. In the semi-cooperative role-play version, players can run out of money independently, eliminating them from the game while others play on. This version invites negotiation and the strategic use of variable player powers.
description from designer
Green House is a turn-based cooperative card game where each player starts by drawing and revealing a climate event card (like hurricanes, disease outbreaks, wildfires, etc.) Then playing a climate solution (called an action card) from their hand. Both event cards and action cards affect a communal pool of resources including greenhouse gas tokens, money tokens, and hope tokens.
Players lose together if they collect too many greenhouse gas tokens, of if they run out of money, hope, or event cards. They win together if they eliminate all the greenhouse gas tokens in the game. Some action cards have a momentum icon, indicating that players can chain them together to increase positive game effects.
There are 4 different variants including zero and single player versions for solo play, and a semi-cooperative role-playing version where players can play as different roles (family, corporation, government, non-profit) with different starting money allocations, action card draw piles, and special abilities that modify game play. In the semi-cooperative role-play version, players can run out of money independently, eliminating them from the game while others play on. This version invites negotiation and the strategic use of variable player powers.
description from designer
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