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BGG랭킹
BGG전체 : 6907
PARTYGAMES : 512
FAMILYGAMES : 1968 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.05 / 5
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디자이너
Edmund McMillen
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아티스트
Krystal Fleming
-
인원
게임 소개
디자이너 에드먼드 맥밀런의 말대로, 테이프웜은 카드 형태로 플레이어들이 촌충을 만들고 타일에서 손을 비우기 위해 경쟁하는 게임이다.
게임은 촌충의 종류를 함께 꿰매는 것을 묘사한 시작 타일을 눕히는 것으로 시작한다. 첫 번째 순서는 누가 지렁이를 가장 닮았는지에 따라 결정되거나 무작위로 결정된다. 플레이어의 차례에는 일치하는 타일을 그리거나 눕히는 과정이 포함되며, 일치하는 헤드 세그먼트를 눕혀서 촌충이 완성된다. 빈손으로 끝나는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
플레이어를 앞으로 나아가게 하는 특별한 메커니즘과 상대의 노력을 방해하기 위한 카드가 있다. 이 카드에는 다음이 포함됩니다. 잘라내기, 웜 세그먼트를 잘라내기 위해, Peek, 카드를 뽑아서 손에서 다른 카드로 대체하기 위해, Hatch, Swap, 카드 교환하기 위해 상대방의 손을 보고 카드가 교환되어야 하는지 결정하기 위해, 카드를 덱에서 뽑아서 손에서 버리기 위해. 플레이어가 완전히 연결된 카드 링을 생성하면 링웜으로 식별되어 두 개의 카드를 한 손에서 버리게 된다.
맥밀런은 슈퍼미트보이를 출시한 후 2011년 The Binding of Isaac과 함께 테이프웜의 시제품을 개발하였다. 몇 년 동안 맥밀런은 전문적으로 추구하지 않고 가족, 친구들과 함께 개인적으로 게임을 했다. 2018년, The Binding of Isaac: Four Souls의 출판사인 Studio71이 게임의 완성을 기록하기 위해 맥밀런을 방문하고 있었는데, 그들은 테이프웜을 보여주었다. 스튜디오71은 게임을 테스트하고 퍼블리싱에 이르는 과정을 시작했다.
게임은 촌충의 종류를 함께 꿰매는 것을 묘사한 시작 타일을 눕히는 것으로 시작한다. 첫 번째 순서는 누가 지렁이를 가장 닮았는지에 따라 결정되거나 무작위로 결정된다. 플레이어의 차례에는 일치하는 타일을 그리거나 눕히는 과정이 포함되며, 일치하는 헤드 세그먼트를 눕혀서 촌충이 완성된다. 빈손으로 끝나는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
플레이어를 앞으로 나아가게 하는 특별한 메커니즘과 상대의 노력을 방해하기 위한 카드가 있다. 이 카드에는 다음이 포함됩니다. 잘라내기, 웜 세그먼트를 잘라내기 위해, Peek, 카드를 뽑아서 손에서 다른 카드로 대체하기 위해, Hatch, Swap, 카드 교환하기 위해 상대방의 손을 보고 카드가 교환되어야 하는지 결정하기 위해, 카드를 덱에서 뽑아서 손에서 버리기 위해. 플레이어가 완전히 연결된 카드 링을 생성하면 링웜으로 식별되어 두 개의 카드를 한 손에서 버리게 된다.
맥밀런은 슈퍼미트보이를 출시한 후 2011년 The Binding of Isaac과 함께 테이프웜의 시제품을 개발하였다. 몇 년 동안 맥밀런은 전문적으로 추구하지 않고 가족, 친구들과 함께 개인적으로 게임을 했다. 2018년, The Binding of Isaac: Four Souls의 출판사인 Studio71이 게임의 완성을 기록하기 위해 맥밀런을 방문하고 있었는데, 그들은 테이프웜을 보여주었다. 스튜디오71은 게임을 테스트하고 퍼블리싱에 이르는 과정을 시작했다.
From designer Edmund McMillen, Tapeworm is a game in which players compete to build tapeworms and empty their hands of tiles, in the form of cards.
The game begins with the laying down of the starting tile, which depicts the kinds of tapeworms stitched together. The first turn is either determined by who resembles a worm the most or at random. A player's turn includes the drawing and laying down of matching tiles, which continues until a matching head segment is laid down, thereby completing the tapeworm. Whichever player ends up with an empty hand wins the game.
There are special mechanics to propel a player forward, as well as cards intended to hinder the efforts of their opponents. These cards include: Cut, to sever a worm segment at play; Peek, to draw a card and replace it with another card from a hand; Hatch, to force an opponent to draw from the deck; Swap, to look at an opponent's hand and decide if cards should be traded; Dig, to draw a card from the deck and discard one from a hand. If a player creates a fully-connected ring of cards, it is identified as a Ringworm, resulting in the discarding of two cards from a hand.
McMillen developed the prototype for Tapeworm alongside The Binding of Isaac in 2011, after releasing Super Meat Boy. For years, McMillen would play the game privately with family and friends, without pursuing it professionally. In 2018, Studio71, the publisher of The Binding of Isaac: Four Souls, was visiting McMillen to document the completion of the game, they were shown Tapeworm. Studio71 tested the game and began the process leading up to publishing it.
The game begins with the laying down of the starting tile, which depicts the kinds of tapeworms stitched together. The first turn is either determined by who resembles a worm the most or at random. A player's turn includes the drawing and laying down of matching tiles, which continues until a matching head segment is laid down, thereby completing the tapeworm. Whichever player ends up with an empty hand wins the game.
There are special mechanics to propel a player forward, as well as cards intended to hinder the efforts of their opponents. These cards include: Cut, to sever a worm segment at play; Peek, to draw a card and replace it with another card from a hand; Hatch, to force an opponent to draw from the deck; Swap, to look at an opponent's hand and decide if cards should be traded; Dig, to draw a card from the deck and discard one from a hand. If a player creates a fully-connected ring of cards, it is identified as a Ringworm, resulting in the discarding of two cards from a hand.
McMillen developed the prototype for Tapeworm alongside The Binding of Isaac in 2011, after releasing Super Meat Boy. For years, McMillen would play the game privately with family and friends, without pursuing it professionally. In 2018, Studio71, the publisher of The Binding of Isaac: Four Souls, was visiting McMillen to document the completion of the game, they were shown Tapeworm. Studio71 tested the game and began the process leading up to publishing it.
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