-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Freman Goldbo
-
아티스트
-
인원
게임 소개
무명전투 제5권에서는 플레이어가 13세기에서 16세기 사이의 갤리 시대로 거슬러 올라간다.
이제 소규모 습격 액션에서 성공 사건에 이르기까지 10개 이상의 역사적 시나리오 중 하나를 재생할 수 있습니다.
아니면 메디테란느나 인도양에서 당신만의 갤리 배틀을 만들 수도 있습니다`
이 게임은 다음을 가지고 있다:
카이크에서 거대한 갤리어스로 가는 18개 이상의 중세 선박 형태
리더 유닛은 안드레아 도리아나 드라구트처럼 실제 성격을 묘사하는 자신만의 특징을 가지고 있다.
날개/사각형 작동을 허용하는 빠르고 간단한 플레이 시스템입니다.
일부 시나리오는 A3 사이즈로 플레이가 가능하지만 관심 있는 선수들은 디우나 존키오처럼 훨씬 더 큰 시나리오를 플레이할 수 있다.
갤리선의 모든 혼돈과 대혼란을 일으키는 것을 목표로 하는 전술적 규칙은 탑승 행동부터 소형 무기 사격까지 충돌한다.
40장 이상의 전투 카드와 함께 각 게임에 엄청난 게임 플레이 가능성을 제공하는 전투 카드 시스템은 다시는 같은 전투를 하지 않을 것입니다.
메디테라난과 인도양의 8개 이상의 시나리오가 특징입니다.
이 게임은 쉬운 색인 룰북과 함포 공격, 광신도, 해안가 횡단을 다루는 차트를 제공한다.
복잡성 수준은 Simple to Medium입니다(선택 사항인 특수 규칙 최대 중간+세부 정보까지 확장 가능).
이 게임은 "을 도입한다.윙 마커에 의한 활성화" 풀 시스템은 화재와 움직임을 무작위화하지만 일상적인 잡일은 단순화하고 게임 플레이를 훨씬 더 빠르게 할 수 있는 OB 메커니즘으로 이동합니다.
이제 소규모 습격 액션에서 성공 사건에 이르기까지 10개 이상의 역사적 시나리오 중 하나를 재생할 수 있습니다.
아니면 메디테란느나 인도양에서 당신만의 갤리 배틀을 만들 수도 있습니다`
이 게임은 다음을 가지고 있다:
카이크에서 거대한 갤리어스로 가는 18개 이상의 중세 선박 형태
리더 유닛은 안드레아 도리아나 드라구트처럼 실제 성격을 묘사하는 자신만의 특징을 가지고 있다.
날개/사각형 작동을 허용하는 빠르고 간단한 플레이 시스템입니다.
일부 시나리오는 A3 사이즈로 플레이가 가능하지만 관심 있는 선수들은 디우나 존키오처럼 훨씬 더 큰 시나리오를 플레이할 수 있다.
갤리선의 모든 혼돈과 대혼란을 일으키는 것을 목표로 하는 전술적 규칙은 탑승 행동부터 소형 무기 사격까지 충돌한다.
40장 이상의 전투 카드와 함께 각 게임에 엄청난 게임 플레이 가능성을 제공하는 전투 카드 시스템은 다시는 같은 전투를 하지 않을 것입니다.
메디테라난과 인도양의 8개 이상의 시나리오가 특징입니다.
이 게임은 쉬운 색인 룰북과 함포 공격, 광신도, 해안가 횡단을 다루는 차트를 제공한다.
복잡성 수준은 Simple to Medium입니다(선택 사항인 특수 규칙 최대 중간+세부 정보까지 확장 가능).
이 게임은 "을 도입한다.윙 마커에 의한 활성화" 풀 시스템은 화재와 움직임을 무작위화하지만 일상적인 잡일은 단순화하고 게임 플레이를 훨씬 더 빠르게 할 수 있는 OB 메커니즘으로 이동합니다.
"DORIA", Volume 5 of the Obscure Battles takes the player to the age of the Galleys between the 13th and 16th centuries.
You can now either play one of the over 10+ historical scenarios ranging from small raiding action to epic events.
...or you can CREATE your OWN GALLEY BATTLES in Mediterannean or Indian Ocean.`
The game has:
Over 18+ medieval ship type from Caique to a mighty Galleass
Leader Units that come with own characteristics that portray the actual personalities like Andrea Doria and Dragut.
A fast and simple play system that allows wing/squadron activations.
Some scenarios can be played in A3 sized sheets but the interested players can play far larger scenarios like Diu, and Zonchio.
Tactical rules that aim to create all the chaos and mayhem of a galley clash from boarding actions to small arms fire.
Combat card system that brings immense playability to each game - with over 40 Combat Cards - you will never play the same battle again.
Features over 8 + scenarios from Mediterannean and Indian Oceans
The game comes with a easy index rulebook with charts that cover for ramming and naval gun attacks, fanaticism, traversing coastal water.
The complexity level is Simple to Medium (with optional special rules scales up to medium+detailed)
The game introduces an "Activation by Wing Marker" pull system to the OB mechanism that randomizes the fire and movement but simplifies the routine chores and allows much faster gameplay.
You can now either play one of the over 10+ historical scenarios ranging from small raiding action to epic events.
...or you can CREATE your OWN GALLEY BATTLES in Mediterannean or Indian Ocean.`
The game has:
Over 18+ medieval ship type from Caique to a mighty Galleass
Leader Units that come with own characteristics that portray the actual personalities like Andrea Doria and Dragut.
A fast and simple play system that allows wing/squadron activations.
Some scenarios can be played in A3 sized sheets but the interested players can play far larger scenarios like Diu, and Zonchio.
Tactical rules that aim to create all the chaos and mayhem of a galley clash from boarding actions to small arms fire.
Combat card system that brings immense playability to each game - with over 40 Combat Cards - you will never play the same battle again.
Features over 8 + scenarios from Mediterannean and Indian Oceans
The game comes with a easy index rulebook with charts that cover for ramming and naval gun attacks, fanaticism, traversing coastal water.
The complexity level is Simple to Medium (with optional special rules scales up to medium+detailed)
The game introduces an "Activation by Wing Marker" pull system to the OB mechanism that randomizes the fire and movement but simplifies the routine chores and allows much faster gameplay.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
657
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
476
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
409
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
381
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
613
-
2024-11-13
-
Lv.18