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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jerry Fest
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아티스트
Jerry Fest, Susan Rostow
-
인원
게임 소개
우주선은 두 우주선 사이의 접촉을 상당히 정교하게 전술적으로 시뮬레이션한 것으로, 각각의 우주선은 다른 우주선에 알려지지 않은 임무를 가지고 있다.
한 선수의 배는 "intruder"로 지정되고, 다른 한 선수의 배는 "intercepter" (sic)로 지정됩니다. 게임이 시작될 때, 각 플레이어는 비밀리에 미션을 선택한다. 가능한 미션은 플레이어의 역할, 침입자, 인터셉터에 따라 다릅니다.
임무에는 정찰, 우주탐사, 해적, 습격, 순찰이 포함된다. 각 미션은 "전략적 승리"를 위한 조건을 제공하며, 이를 어길 경우 플레이어가 "명령 승리"를 얻지 못하게 된다. 승리 포인트는 전략적, 지휘적, 전술적 승리(함대 피해에 기초함)에 부여되며, 이 점수들은 누가 이겼는지 비교된다.
게임은 3차원 공간에서 진행되지만 육각 지도는 배들의 상대적인 위치를 보여주기 위해서만 사용된다. 지도에 배치된 표식들은 비행기의 위나 아래에 있는 배의 수직 거리를 보여준다. 작은 지도는 각 턴이 시작될 때 지도가 효과적으로 회전하여 배 사이의 선을 따라 Z축을 중심에 놓기 때문에 사용할 수 있다.
플레이어는 자신의 움직임과 사격 명령을 동시에 기록하고 실행한다. 전투의 주요 관심사는 전투뿐만 아니라 가속/감속으로 인해 발생할 수 있는 시스템 과열을 방지하는 것이다.
이 게임의 엔벨로프는 1976년으로 되어 있지만, 모든 구성 요소는 1975년으로 되어 있다. 초판 제작 후 봉투가 게임에 추가됐을 가능성도 있어 보인다.
한 선수의 배는 "intruder"로 지정되고, 다른 한 선수의 배는 "intercepter" (sic)로 지정됩니다. 게임이 시작될 때, 각 플레이어는 비밀리에 미션을 선택한다. 가능한 미션은 플레이어의 역할, 침입자, 인터셉터에 따라 다릅니다.
임무에는 정찰, 우주탐사, 해적, 습격, 순찰이 포함된다. 각 미션은 "전략적 승리"를 위한 조건을 제공하며, 이를 어길 경우 플레이어가 "명령 승리"를 얻지 못하게 된다. 승리 포인트는 전략적, 지휘적, 전술적 승리(함대 피해에 기초함)에 부여되며, 이 점수들은 누가 이겼는지 비교된다.
게임은 3차원 공간에서 진행되지만 육각 지도는 배들의 상대적인 위치를 보여주기 위해서만 사용된다. 지도에 배치된 표식들은 비행기의 위나 아래에 있는 배의 수직 거리를 보여준다. 작은 지도는 각 턴이 시작될 때 지도가 효과적으로 회전하여 배 사이의 선을 따라 Z축을 중심에 놓기 때문에 사용할 수 있다.
플레이어는 자신의 움직임과 사격 명령을 동시에 기록하고 실행한다. 전투의 주요 관심사는 전투뿐만 아니라 가속/감속으로 인해 발생할 수 있는 시스템 과열을 방지하는 것이다.
이 게임의 엔벨로프는 1976년으로 되어 있지만, 모든 구성 요소는 1975년으로 되어 있다. 초판 제작 후 봉투가 게임에 추가됐을 가능성도 있어 보인다.
Starship is a fairly elaborate tactical simulation of a contact between two starships, each of which has an mission that is unknown to the other ship.
One player's ship is designated as the "intruder" and the other is the "intercepter" (sic). At the beginning of the game, each player secretly chooses a mission. The possible missions vary depending on the player's role, intruder or intercepter.
The missions include reconnaissance, space exploration, piracy, raid, and patrol (under either a "cold war" status or active hostilities). Each mission provides conditions for a "strategic victory" (such as capturing the other vessel, making peaceful contact, etc.) and orders which, if violated, will prevent the player from gaining a "command victory" (e.g., a player might be ordered to not fire first). Victory points are given for strategic, command, and tactical victories (the latter being based on ship damage), and these are compared to see who won (if anyone, as a possible outcome is that neither player wins).
The game takes place in three-dimensional space, but the hex map is only used to show the relative positions of the ships. Markers placed on the map show a ship's vertical distance above or below the plane. A small map can be used because at the start of each turn the map is effectively rotated to put the Z-axis at the center along the line between the ships.
Players write down and execute their movement and firing orders simultaneously. The main concern in battle is preventing one's systems from overheating, which can occur due to acceleration/deceleration as well as combat.
While the game's envelope gives the publication year as 1976, all the components say 1975. It seems possible the envelope was added to the game after the first copies were produced.
One player's ship is designated as the "intruder" and the other is the "intercepter" (sic). At the beginning of the game, each player secretly chooses a mission. The possible missions vary depending on the player's role, intruder or intercepter.
The missions include reconnaissance, space exploration, piracy, raid, and patrol (under either a "cold war" status or active hostilities). Each mission provides conditions for a "strategic victory" (such as capturing the other vessel, making peaceful contact, etc.) and orders which, if violated, will prevent the player from gaining a "command victory" (e.g., a player might be ordered to not fire first). Victory points are given for strategic, command, and tactical victories (the latter being based on ship damage), and these are compared to see who won (if anyone, as a possible outcome is that neither player wins).
The game takes place in three-dimensional space, but the hex map is only used to show the relative positions of the ships. Markers placed on the map show a ship's vertical distance above or below the plane. A small map can be used because at the start of each turn the map is effectively rotated to put the Z-axis at the center along the line between the ships.
Players write down and execute their movement and firing orders simultaneously. The main concern in battle is preventing one's systems from overheating, which can occur due to acceleration/deceleration as well as combat.
While the game's envelope gives the publication year as 1976, all the components say 1975. It seems possible the envelope was added to the game after the first copies were produced.
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