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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joseph L. Roti Roti
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아티스트
Charles Hard, Joseph L. Roti Roti, Gerald Wise, Liz Wise
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인원
게임 소개
우주선 & 엠파이어는 전술 전투 해결 시스템을 갖춘 전략적 우주 충돌 게임입니다.
전략 맵은 1-4개의 섹터로 구성되며, 각 섹터는 10개의 높이 표시기가 있는 10x10 그리드이며, 따라서 각 섹터는 10x10x10 큐브가 된다. 스타 시스템은 이 지도들의 다양한 지점에 위치해 있으며 선택한 시나리오에 따라 다양한 기능을 수행한다.
플레이어는 자신의 함대에 대한 이동 명령을 적어서 동시에 실행합니다. 함대가 서로 마주쳤을 때, 플레이어들은 큰 육각 지도에서 전투를 해결하며, 이제 움직임뿐만 아니라 무기 사격도 포함한다.
선박은 에너지(사용량을 추적해야 함), 휴식량, 승무원 및 컴퓨터 능력, 화물 용량에 대해 등급이 매겨진다.
다양한 시나리오가 제공되는데, 그 중 일부는 다른 플레이어의 시스템을 정복해야 하고 일부는 해적 대 상인 시나리오와 같은 다른 목적을 가지고 있다.
전략 맵은 1-4개의 섹터로 구성되며, 각 섹터는 10개의 높이 표시기가 있는 10x10 그리드이며, 따라서 각 섹터는 10x10x10 큐브가 된다. 스타 시스템은 이 지도들의 다양한 지점에 위치해 있으며 선택한 시나리오에 따라 다양한 기능을 수행한다.
플레이어는 자신의 함대에 대한 이동 명령을 적어서 동시에 실행합니다. 함대가 서로 마주쳤을 때, 플레이어들은 큰 육각 지도에서 전투를 해결하며, 이제 움직임뿐만 아니라 무기 사격도 포함한다.
선박은 에너지(사용량을 추적해야 함), 휴식량, 승무원 및 컴퓨터 능력, 화물 용량에 대해 등급이 매겨진다.
다양한 시나리오가 제공되는데, 그 중 일부는 다른 플레이어의 시스템을 정복해야 하고 일부는 해적 대 상인 시나리오와 같은 다른 목적을 가지고 있다.
Starship & Empire is a strategic space conflict game with a tactical combat resolution system.
The strategic map consists of 1-4 sectors, each of which is a 10x10 grid with each space having 10 height indicators, thus making each sector a 10x10x10 cube. Star systems are located in various spots on these maps and serve various functions depending on the scenario chosen.
Players write down movement orders for their fleets and execute them simultaneously. When fleets encounter each other, combat is resolved on a large hex map, with players again writing orders, which now include weapons fire as well as movement.
Ships are rated for energy (usage of which must be tracked), rest mass, crew and computer ability, and cargo capacity.
A number of different scenarios are provided, some of which require conquering the other player's systems and some of which have other objectives, such as a pirate vs. merchant scenario.
The strategic map consists of 1-4 sectors, each of which is a 10x10 grid with each space having 10 height indicators, thus making each sector a 10x10x10 cube. Star systems are located in various spots on these maps and serve various functions depending on the scenario chosen.
Players write down movement orders for their fleets and execute them simultaneously. When fleets encounter each other, combat is resolved on a large hex map, with players again writing orders, which now include weapons fire as well as movement.
Ships are rated for energy (usage of which must be tracked), rest mass, crew and computer ability, and cargo capacity.
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