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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Thomas Sellner
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아티스트
Daniel Klaus, Elif Siebenpfeiffer
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인원
게임 소개
신의 싸움은 아델로스와 같은 중세 판타지 세계를 배경으로 2-5명의 플레이어를 위한 전술 카드 게임이다.
타르나리스를 창조한 신들이 충돌하고 있고 당신은 플레이어로서 어느 쪽이 이길지 알아내려고 노력중이야 당신은 점차 카드 서클에서 카드를 꺼내어 당신의 앞에 그것들을 올려놓습니다. 각 플레이어는 미리 턴을 계획하고 챔피언의 특정 기술을 사용하여 적의 전략을 방해함으로써 다른 플레이를 하려 한다. 게임은 당신의 플레이 스타일에 맞게 크게 변화할 수 있으며 약 2-3분 만에 첫 라운드에서 배울 수 있을 만큼 충분히 쉽다.
숫자 카드와 챔피언 카드는 별도로 섞여서 두 개의 데크로 배치된다. 정렬된 승리 포인트 카드는 제쳐두고, 모든 라운드가 끝날 때에만 필요합니다. 이제 원이 그려졌다. 원의 크기와 카드와 챔피언의 수는 플레이어 수와 플레이어가 동의하는 변형에 따라 달라집니다. 새로운 선수 그룹의 첫 번째 경기에서 챔피언은 제외될 수 있다.
게임은 플레이어 번호와 같은 여러 라운드로 구성됩니다. 각 라운드가 끝날 때마다 최고의 선수들이 점수를 얻는다. 한 라운드는 선수당 5바퀴로 구성된다. 게임은 각 선수가 한 라운드의 선발로 출전할 때 끝납니다. 승자는 마지막 라운드가 끝난 후에 결정된다. 만약 선수들이 승리를 위해 동점을 이룬다면, 그들은 모두 승리합니다.
—출판사의 설명
타르나리스를 창조한 신들이 충돌하고 있고 당신은 플레이어로서 어느 쪽이 이길지 알아내려고 노력중이야 당신은 점차 카드 서클에서 카드를 꺼내어 당신의 앞에 그것들을 올려놓습니다. 각 플레이어는 미리 턴을 계획하고 챔피언의 특정 기술을 사용하여 적의 전략을 방해함으로써 다른 플레이를 하려 한다. 게임은 당신의 플레이 스타일에 맞게 크게 변화할 수 있으며 약 2-3분 만에 첫 라운드에서 배울 수 있을 만큼 충분히 쉽다.
숫자 카드와 챔피언 카드는 별도로 섞여서 두 개의 데크로 배치된다. 정렬된 승리 포인트 카드는 제쳐두고, 모든 라운드가 끝날 때에만 필요합니다. 이제 원이 그려졌다. 원의 크기와 카드와 챔피언의 수는 플레이어 수와 플레이어가 동의하는 변형에 따라 달라집니다. 새로운 선수 그룹의 첫 번째 경기에서 챔피언은 제외될 수 있다.
게임은 플레이어 번호와 같은 여러 라운드로 구성됩니다. 각 라운드가 끝날 때마다 최고의 선수들이 점수를 얻는다. 한 라운드는 선수당 5바퀴로 구성된다. 게임은 각 선수가 한 라운드의 선발로 출전할 때 끝납니다. 승자는 마지막 라운드가 끝난 후에 결정된다. 만약 선수들이 승리를 위해 동점을 이룬다면, 그들은 모두 승리합니다.
—출판사의 설명
Strife of Gods is a tactical card game for 2-5 players, set in the same medieval fantasy universe as Adellos.
The Gods that created Tarnaris are in a conflict and you, as the players, try to figure out which side will win. You gradually take cards from the card-circle and place them face up in front of you. Each player tries to outplay the others by planning turns in advance and using specific skills from champions to disrupt enemy strategies. The game can be varied greatly to fit your playing style and is easy enough to be learned in the first round in about 2-3 Minutes.
Number cards and champion cards are shuffled separately and placed into two decks. Put the sorted victory point cards aside, they are only needed at the end of every round. Now a circle is laid out. The size of the circle and the number of cards and champions depends on the number of players and the variant the players agree on. For the first game of a group of new players the champions can be dispensed with.
A game consists of a number of rounds equal to the player number. At the end of each round the best players gain points. A round consists of 5 turns per player. The game ends when each player was starting player of a round. The winner is determined after the last round. If players tie for victory, they all win.
—description from the publisher
The Gods that created Tarnaris are in a conflict and you, as the players, try to figure out which side will win. You gradually take cards from the card-circle and place them face up in front of you. Each player tries to outplay the others by planning turns in advance and using specific skills from champions to disrupt enemy strategies. The game can be varied greatly to fit your playing style and is easy enough to be learned in the first round in about 2-3 Minutes.
Number cards and champion cards are shuffled separately and placed into two decks. Put the sorted victory point cards aside, they are only needed at the end of every round. Now a circle is laid out. The size of the circle and the number of cards and champions depends on the number of players and the variant the players agree on. For the first game of a group of new players the champions can be dispensed with.
A game consists of a number of rounds equal to the player number. At the end of each round the best players gain points. A round consists of 5 turns per player. The game ends when each player was starting player of a round. The winner is determined after the last round. If players tie for victory, they all win.
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