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BGG랭킹
BGG전체 : 17618
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
G. Wesley Cone
-
아티스트
Culpeo Fox
-
인원
게임 소개
HERO는 모든 사람들이 볼 수 있도록 천상의 싸움을 보여주는 전술 엔진 구축 카드 게임입니다.
대격변 디스토피아라는 다양한 문화 속에서 다시 태어난 영웅들이 템포의 세계에서 호드에 대항하는 더 큰 전쟁을 위해 훈련하는 동안, 그 자체로 영원히 나란히 싸우는 것이다.
-폭발적 히든 능력, 결정적인 제도, OP(Way OverPowered Heroes) 및 OTW(One Turn Wins)입니다.
-수명점이 없습니다. 승점이 없다. 부스터가 없습니다.
상대를 알아라. 자신을 알라.
목표:
상대 수비진을 뚫어 상대 스카이베이스를 격파합니다.
게임플레이:
게임 시스템 자체를 우회하는 다양한 능력으로 강력한 엔진을 구축하고 HERO 프레임워크의 가장 깊은 곳까지 곤두박질쳐 나아가십시오.
HERO는 게임의 규칙의 약자입니다. 각 턴마다 플레이어는 1개의 액션과 1개의 액션만 취할 수 있습니다. 언제 어떤 동작을 선택해야 하는지 상대방을 올바르게 읽으십시오. 모든 행동에는 엄청난 기회 비용이 따릅니다.
모든 플레이어 앞에서 테이블 위에 있는 영웅들의 테이블에 있는 영웅들을 치료하세요.
E- 개인 강화 데크에서 통계와 능력 카드를 뽑아 히어로 팀에 직접 부착하여 영웅을 강화합니다. (공통 풀에서 게임 전에 데크를 초안하거나 미리 설정된 권장 덱 사용)
R- 필드 쪽의 공통 시장에서 2명의 영웅을 모집합니다. HERO HQ나 HERO 리저브에서요. 아니면, 이것을 무시하고, 한 명의 보스와 같은 영웅을 키우십시오.
오-엔진을 구축한 뒤 상대 영웅엔진을 극복하고, 더욱 매혹적인 원턴윈을 찾아나선다.
철은 이 전략적이면서도 전술적인 손 관리 팀 빌더에서 철을 갈고 닦습니다. 훈련 시간이 왔습니다. 배우기 쉽고 마스터로 가는 여정.
-디자이너의 설명
대격변 디스토피아라는 다양한 문화 속에서 다시 태어난 영웅들이 템포의 세계에서 호드에 대항하는 더 큰 전쟁을 위해 훈련하는 동안, 그 자체로 영원히 나란히 싸우는 것이다.
-폭발적 히든 능력, 결정적인 제도, OP(Way OverPowered Heroes) 및 OTW(One Turn Wins)입니다.
-수명점이 없습니다. 승점이 없다. 부스터가 없습니다.
상대를 알아라. 자신을 알라.
목표:
상대 수비진을 뚫어 상대 스카이베이스를 격파합니다.
게임플레이:
게임 시스템 자체를 우회하는 다양한 능력으로 강력한 엔진을 구축하고 HERO 프레임워크의 가장 깊은 곳까지 곤두박질쳐 나아가십시오.
HERO는 게임의 규칙의 약자입니다. 각 턴마다 플레이어는 1개의 액션과 1개의 액션만 취할 수 있습니다. 언제 어떤 동작을 선택해야 하는지 상대방을 올바르게 읽으십시오. 모든 행동에는 엄청난 기회 비용이 따릅니다.
모든 플레이어 앞에서 테이블 위에 있는 영웅들의 테이블에 있는 영웅들을 치료하세요.
E- 개인 강화 데크에서 통계와 능력 카드를 뽑아 히어로 팀에 직접 부착하여 영웅을 강화합니다. (공통 풀에서 게임 전에 데크를 초안하거나 미리 설정된 권장 덱 사용)
R- 필드 쪽의 공통 시장에서 2명의 영웅을 모집합니다. HERO HQ나 HERO 리저브에서요. 아니면, 이것을 무시하고, 한 명의 보스와 같은 영웅을 키우십시오.
오-엔진을 구축한 뒤 상대 영웅엔진을 극복하고, 더욱 매혹적인 원턴윈을 찾아나선다.
철은 이 전략적이면서도 전술적인 손 관리 팀 빌더에서 철을 갈고 닦습니다. 훈련 시간이 왔습니다. 배우기 쉽고 마스터로 가는 여정.
-디자이너의 설명
HERO is a tactical engine-building card game that puts on display the sky-battles of the heavens for all to see.
A cast of heroes, reborn within the multifarious cultures of a cataclysmic dystopia, battle side-by-side in eternity itself--as they train for the greater war against horde in the world of Tempo.
-Explosive Hidden Abilities, Decisive Drafting, Way OverPowered Heroes (OP), and One Turn Wins (OTW).
-No life points. No victory points. No boosters.
-Know Your Opponent. Know Yourself.
Objective:
Pierce opposing defenses, and defeat opposing SkyBases.
Gameplay:
Build gritty engines from an array of abilities that circumvent the game system itself, and plow headlong into the deepest corners of the HERO framework.
HERO is an acronym for the rules of the game. Each turn, players can take 1 and only 1 action. Read your opponent right to know when to choose which action. Every action comes with a steep opportunity cost.
H- Heal any heroes in the tableau of heroes on the table in front of any player.
E- Enhance heroes by drawing stats and ability cards from your personal enhancement deck and attaching them to your hero team directly. (Draft your deck before the game from a common pool, or use the recommended pre-set decks)
R- Recruit 2 heroes from a common market on the side of the field of play either from the face-up HERO HQ or the facedown HERO Reserves (or, ignore this, and just build up one buff boss-like hero).
O- Overcome opposing hero engines after having built up an engine, and seek out the ever-elusive One turn Win.
Iron sharpens iron in this strategic yet tactical hand management team builder. Training time is here. Easy to learn, a journey to Master.
-description from designer
A cast of heroes, reborn within the multifarious cultures of a cataclysmic dystopia, battle side-by-side in eternity itself--as they train for the greater war against horde in the world of Tempo.
-Explosive Hidden Abilities, Decisive Drafting, Way OverPowered Heroes (OP), and One Turn Wins (OTW).
-No life points. No victory points. No boosters.
-Know Your Opponent. Know Yourself.
Objective:
Pierce opposing defenses, and defeat opposing SkyBases.
Gameplay:
Build gritty engines from an array of abilities that circumvent the game system itself, and plow headlong into the deepest corners of the HERO framework.
HERO is an acronym for the rules of the game. Each turn, players can take 1 and only 1 action. Read your opponent right to know when to choose which action. Every action comes with a steep opportunity cost.
H- Heal any heroes in the tableau of heroes on the table in front of any player.
E- Enhance heroes by drawing stats and ability cards from your personal enhancement deck and attaching them to your hero team directly. (Draft your deck before the game from a common pool, or use the recommended pre-set decks)
R- Recruit 2 heroes from a common market on the side of the field of play either from the face-up HERO HQ or the facedown HERO Reserves (or, ignore this, and just build up one buff boss-like hero).
O- Overcome opposing hero engines after having built up an engine, and seek out the ever-elusive One turn Win.
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