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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
60-120 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
검역은 플레이어가 집에서 격리되고, 바이러스를 방지하고, 음식을 보존하고, 치료법을 찾는 협동 보드 게임이다.
각 플레이어는 가족 역할을 맡는데, 그들은 모두 그들이 얼마나 많이 움직이고 옮길 수 있는지에 대한 각기 다른 성격 특성을 가지고 있으며, 이들은 모두 게임에서 성공하는 데 유용하다. 그들은 집 주변을 이동하는 동안 서로 사회적으로 거리를 두어야 하며(두 개의 공간), 게임이 진행되면서 복제되는 바이러스 토큰을 피하고 치료제를 만드는 데 필요한 아이템 토큰을 모아야 한다. 플레이어 한 명당 푸드 토큰 10개(할머니 25개)를 휴대할 수 있으며 이동과 교환해 주방에서 재입고 가능하지만 공급이 제한돼 있어 게임 종료 시 주의가 필요하다.
각 턴은 이동 및/또는 동작(음식을 다시 보관하고, 공간을 소독하고, 치료제를 혼합하거나, 바이러스를 피하기 위해 벽을 무너뜨리는 것)으로 구성됩니다. 이동은 플레이어가 원하는 음식의 수에 따라 결정되며 각 플레이어는 자신의 캐릭터가 음식당 이동할 수 있는 여러 공간을 갖는다.
각 턴마다 플레이어가 연구용 덱에서 카드를 꺼낸 후, 집안에 있는 새로운 아이템이나 새로운 바이러스를 식별하거나 나중에 사용할 수 있는 파워업을 제공한다(추가 이동, 덱 검색, 임시 바이러스 면역성을 위한 유해 물질 슈트. 한 명당 한 번씩 플레이하면 보드에 있는 모든 바이러스가 가장 가까운 플레이어로 한 칸씩 이동한다. 대부분의 바이러스는 집 밖에 나타나 침입해야 하므로 플레이어들이 준비할 시간을 주지만 가끔 새로운 바이러스가 집 안에 나타나므로 긴급한 소독이 필요하다.
바이러스를 배치하는 기계에는 D12가 포함되는데, 내부 배치를 위한 2개의 면과 외부 배치를 위한 10개의 면이 있다. 연구 데크의 새 항목은 D20(객실 선택) 및 D6(공간 선택)와 함께 배치됩니다. 주사위는 플레이어의 움직임이나 결정 결과에 관여하지 않는다.
이 게임은 플레이어가 음식이 떨어지거나, 바이러스에 굴복하거나, 치료제의 일부가 혼합되어 완치가 완료되었을 때 종료된다.
각 플레이어는 가족 역할을 맡는데, 그들은 모두 그들이 얼마나 많이 움직이고 옮길 수 있는지에 대한 각기 다른 성격 특성을 가지고 있으며, 이들은 모두 게임에서 성공하는 데 유용하다. 그들은 집 주변을 이동하는 동안 서로 사회적으로 거리를 두어야 하며(두 개의 공간), 게임이 진행되면서 복제되는 바이러스 토큰을 피하고 치료제를 만드는 데 필요한 아이템 토큰을 모아야 한다. 플레이어 한 명당 푸드 토큰 10개(할머니 25개)를 휴대할 수 있으며 이동과 교환해 주방에서 재입고 가능하지만 공급이 제한돼 있어 게임 종료 시 주의가 필요하다.
각 턴은 이동 및/또는 동작(음식을 다시 보관하고, 공간을 소독하고, 치료제를 혼합하거나, 바이러스를 피하기 위해 벽을 무너뜨리는 것)으로 구성됩니다. 이동은 플레이어가 원하는 음식의 수에 따라 결정되며 각 플레이어는 자신의 캐릭터가 음식당 이동할 수 있는 여러 공간을 갖는다.
각 턴마다 플레이어가 연구용 덱에서 카드를 꺼낸 후, 집안에 있는 새로운 아이템이나 새로운 바이러스를 식별하거나 나중에 사용할 수 있는 파워업을 제공한다(추가 이동, 덱 검색, 임시 바이러스 면역성을 위한 유해 물질 슈트. 한 명당 한 번씩 플레이하면 보드에 있는 모든 바이러스가 가장 가까운 플레이어로 한 칸씩 이동한다. 대부분의 바이러스는 집 밖에 나타나 침입해야 하므로 플레이어들이 준비할 시간을 주지만 가끔 새로운 바이러스가 집 안에 나타나므로 긴급한 소독이 필요하다.
바이러스를 배치하는 기계에는 D12가 포함되는데, 내부 배치를 위한 2개의 면과 외부 배치를 위한 10개의 면이 있다. 연구 데크의 새 항목은 D20(객실 선택) 및 D6(공간 선택)와 함께 배치됩니다. 주사위는 플레이어의 움직임이나 결정 결과에 관여하지 않는다.
이 게임은 플레이어가 음식이 떨어지거나, 바이러스에 굴복하거나, 치료제의 일부가 혼합되어 완치가 완료되었을 때 종료된다.
Quarantine is a cooperative board game where players are quarantined at home, fending off a virus, conserving their food and trying to find a cure.
Each player takes on the role of a family member, who all have different character traits for how much they can move and carry, which are all useful to be successful in the game. They must keep socially distanced from one another (two spaces) while moving around the house, avoiding the virus tokens which replicate as the game progresses, and collecting the item tokens needed to make a cure. Each player can carry 10 food tokens (25 for Granny) and these are exchanged for movement and can be restocked from the kitchen but the supply is limited so be careful, if the food supply runs out or someone catches the virus the game is over.
Each turn consists of movement and/or an action (restock food, disinfect spaces, mix cure items or knock down walls to escape the virus). Movement is dictated by the number of food a player wishes and each player has a number of spaces that their character is permitted to move per food.
After each turn players draw a card from the research deck, this identifies either a new item or new virus in the house or gives the player a powerup to use later (extra moves, search the deck, haz-mat suit for temporary virus immunity). Following a round (one go for each player) all the viruses on the board are moved one space closer to the nearest player. Most viruses appear outside the house and need to break in, giving players time to prepare, but occasionally new viruses appear inside the house and urgent disinfection is required.
The mechanic for placing viruses involves a D12, with two faces for internal placement and 10 for external. New items from the research deck are placed with a D20 (room selection) and a D6 (space selection). Dice are not involved in player movement or decision outcomes.
The game ends when either a player runs out of food, a player succumbs to the virus or the parts of the cure are mixed and the cure is completed.
Each player takes on the role of a family member, who all have different character traits for how much they can move and carry, which are all useful to be successful in the game. They must keep socially distanced from one another (two spaces) while moving around the house, avoiding the virus tokens which replicate as the game progresses, and collecting the item tokens needed to make a cure. Each player can carry 10 food tokens (25 for Granny) and these are exchanged for movement and can be restocked from the kitchen but the supply is limited so be careful, if the food supply runs out or someone catches the virus the game is over.
Each turn consists of movement and/or an action (restock food, disinfect spaces, mix cure items or knock down walls to escape the virus). Movement is dictated by the number of food a player wishes and each player has a number of spaces that their character is permitted to move per food.
After each turn players draw a card from the research deck, this identifies either a new item or new virus in the house or gives the player a powerup to use later (extra moves, search the deck, haz-mat suit for temporary virus immunity). Following a round (one go for each player) all the viruses on the board are moved one space closer to the nearest player. Most viruses appear outside the house and need to break in, giving players time to prepare, but occasionally new viruses appear inside the house and urgent disinfection is required.
The mechanic for placing viruses involves a D12, with two faces for internal placement and 10 for external. New items from the research deck are placed with a D20 (room selection) and a D6 (space selection). Dice are not involved in player movement or decision outcomes.
The game ends when either a player runs out of food, a player succumbs to the virus or the parts of the cure are mixed and the cure is completed.
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