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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Darren Terpstra
-
아티스트
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인원
게임 소개
타이파티아에 떠다니는 부족들은 너무 오랫동안 황후의 폭압적인 통치하에 살아왔다. 그녀는 사람들을 굶기고, 공룡을 학대했으며, 땅의 부를 이용해 지방을 키웠다.
타이파티아 족장으로서 억압의 멍에를 벗어던지고 타이파티아의 지도자로서 네 부족의 정당한 위치를 주장하는 것이 너의 의무이다.
당신은 이것을 경제력, 과학 발전, 정치적 협상, 또는 순수한 군사력을 통해 할 것인가? 선택은 당신이 떠다니는 땅에 당신의 영향력을 퍼뜨릴 때 당신의 몫입니다.
디파이언트는 떠다니는 섬들과 공룡들과 싸우는 땅을 배경으로 한 4배 이상의 가방 쌓기 게임이다.
각 턴마다 (이전 턴의 끝에서) 그린 큐브를 사용하여 동작을 활성화합니다. 각 동작에는 2개의 큐브가 필요하며, 동작을 완료하기 위해 희귀한 청동, 은색, 심지어 금색 큐브를 사용할 의향이 있다면 그 강도가 증가합니다. 미리 계획하지 않으면 이전에 배치한 큐브가 낭비될 수 있습니다.
공중전은 두 세트의 전단이 마주칠 때 발생합니다. 이송된 랩터 & 렉스는 이러한 전투에 아무런 도움이 되지 않습니다. 각 군의 전단지 수와 힘만이 중요합니다. 만약 공격 전단이 이기면, 그들은 그들의 육지 부대를 아래의 섬에 떨어뜨릴 수 있습니다.
이렇게 떨어진 부대는 방어군이 있을 경우 육지전을 부추긴다. 이들 전투는 비밀스러운 수식어 카드가 각 팀의 전력에 영향을 미치면서 더 까다롭다.
공중에서는 강하지만 육지에서는 약해 방어하는 섬을 점령할 수 없다. 또는 플레이어는 육지에서는 강하지만 공중에서는 약해서 새로운 섬으로 랩터와 렉스를 수송할 수 없을 수도 있습니다.
게임은 선수가 충분한 목표를 달성하면 끝납니다. 여기에는 다음이 포함됩니다.
4개의 업그레이드 트랙 중 1개를 완료하는 중입니다.
•항공전 승리.
•육지전 승리.
황후를 쓰러뜨리는 것.
•게임 초반에 그려지는 특별한 목표 완성.
그런 다음 플레이어는 목표, 제어된 육각형, 금색/은색/동색 큐브에서 점수를 계산합니다.
디파이언트는 가방 쌓기와 4X 게임을 좋아하는 우리의 마음에서 비롯되었습니다. 일반 4X 게임보다 빠르게 진행하면서도 같은 범위와 느낌을 가진 4X 게임 구축을 목표로 했다. 가방 구성 요소는 플레이어가 한 턴에서 다음 턴으로 차례를 계획할 수 있기 때문에(이미 다음 턴의 큐브를 그렸기 때문에) 이러한 노력에 도움이 됩니다.
참고: 하드코어 4X 게이머들은 더욱 광범위하고 방대한 Defiant 게임을 위해 더 높은 목표의 트레쉬 홀드를 선택할 수 있습니다.
-디자이너의 설명
타이파티아 족장으로서 억압의 멍에를 벗어던지고 타이파티아의 지도자로서 네 부족의 정당한 위치를 주장하는 것이 너의 의무이다.
당신은 이것을 경제력, 과학 발전, 정치적 협상, 또는 순수한 군사력을 통해 할 것인가? 선택은 당신이 떠다니는 땅에 당신의 영향력을 퍼뜨릴 때 당신의 몫입니다.
디파이언트는 떠다니는 섬들과 공룡들과 싸우는 땅을 배경으로 한 4배 이상의 가방 쌓기 게임이다.
각 턴마다 (이전 턴의 끝에서) 그린 큐브를 사용하여 동작을 활성화합니다. 각 동작에는 2개의 큐브가 필요하며, 동작을 완료하기 위해 희귀한 청동, 은색, 심지어 금색 큐브를 사용할 의향이 있다면 그 강도가 증가합니다. 미리 계획하지 않으면 이전에 배치한 큐브가 낭비될 수 있습니다.
공중전은 두 세트의 전단이 마주칠 때 발생합니다. 이송된 랩터 & 렉스는 이러한 전투에 아무런 도움이 되지 않습니다. 각 군의 전단지 수와 힘만이 중요합니다. 만약 공격 전단이 이기면, 그들은 그들의 육지 부대를 아래의 섬에 떨어뜨릴 수 있습니다.
이렇게 떨어진 부대는 방어군이 있을 경우 육지전을 부추긴다. 이들 전투는 비밀스러운 수식어 카드가 각 팀의 전력에 영향을 미치면서 더 까다롭다.
공중에서는 강하지만 육지에서는 약해 방어하는 섬을 점령할 수 없다. 또는 플레이어는 육지에서는 강하지만 공중에서는 약해서 새로운 섬으로 랩터와 렉스를 수송할 수 없을 수도 있습니다.
게임은 선수가 충분한 목표를 달성하면 끝납니다. 여기에는 다음이 포함됩니다.
4개의 업그레이드 트랙 중 1개를 완료하는 중입니다.
•항공전 승리.
•육지전 승리.
황후를 쓰러뜨리는 것.
•게임 초반에 그려지는 특별한 목표 완성.
그런 다음 플레이어는 목표, 제어된 육각형, 금색/은색/동색 큐브에서 점수를 계산합니다.
디파이언트는 가방 쌓기와 4X 게임을 좋아하는 우리의 마음에서 비롯되었습니다. 일반 4X 게임보다 빠르게 진행하면서도 같은 범위와 느낌을 가진 4X 게임 구축을 목표로 했다. 가방 구성 요소는 플레이어가 한 턴에서 다음 턴으로 차례를 계획할 수 있기 때문에(이미 다음 턴의 큐브를 그렸기 때문에) 이러한 노력에 도움이 됩니다.
참고: 하드코어 4X 게이머들은 더욱 광범위하고 방대한 Defiant 게임을 위해 더 높은 목표의 트레쉬 홀드를 선택할 수 있습니다.
-디자이너의 설명
The floating tribes of Typatia have lived under the tyrannical rule of The Empress for far too long. She has starved the people, abused the dinosaurs, and grown fat off the riches of the land.
As a Chief of Typatia, it is your duty to throw off the yoke of oppression and claim your tribe's rightful place as the leaders of Typatia.
Will you do this through economic prowess, scientific advancement, political negotiation, or pure military might? The choice is yours as you spread your influence across the floating lands.
Defiant is a 4X bag-building game set in a land of floating islands and battling dinosaurs.
Each turn you will use the cubes you drew (at the end of the previous turn) to activate actions. Each action requires 2 cubes and will increase in power if you are willing to spend your rare bronze, silver, or even gold cube to complete the action. Be sure to plan ahead or your previously placed cubes could end up wasted.
Air battles occur when 2 sets of flyers encounter each other. Transported raptors & rexes add nothing to these battles. Only the number & strength of each army's flyers matter. If the attacking flyers win, they may then drop their land units onto the island below.
These dropped units will then instigate a land battle if defenders are present. These battles are more tricky, with secret modifier cards influencing each side's strength.
A player may be strong in the air, but weak on land, unable to take over defended islands. Or a player may be strong on land, but weak in the air, unable to transport their raptors and rexes to new islands.
The game ends when a player has completed enough objectives. These include:
•Completing 1 of the 4 upgrade tracks.
•Winning an air battle.
•Winning a land battle.
•Defeating the Empress.
•Completing the special objective which is drawn at the beginning of the game.
Players then count up the points from their objectives, controlled hexes, and gold/silver/bronze cubes.
Defiant comes from our love of bag-building and 4X games. We aimed to build a 4X game that could be played quicker than a normal 4X game, yet still have the same scope and feel. The bag building element helps in this endeavor, as players can be planning their turns from 1 turn to the next (since they've already drawn the next turn's cubes).
Note: Hardcore 4X gamers can choose to play to a higher objective thresh-hold for an even more sprawling and vast game of Defiant.
-description from designer
As a Chief of Typatia, it is your duty to throw off the yoke of oppression and claim your tribe's rightful place as the leaders of Typatia.
Will you do this through economic prowess, scientific advancement, political negotiation, or pure military might? The choice is yours as you spread your influence across the floating lands.
Defiant is a 4X bag-building game set in a land of floating islands and battling dinosaurs.
Each turn you will use the cubes you drew (at the end of the previous turn) to activate actions. Each action requires 2 cubes and will increase in power if you are willing to spend your rare bronze, silver, or even gold cube to complete the action. Be sure to plan ahead or your previously placed cubes could end up wasted.
Air battles occur when 2 sets of flyers encounter each other. Transported raptors & rexes add nothing to these battles. Only the number & strength of each army's flyers matter. If the attacking flyers win, they may then drop their land units onto the island below.
These dropped units will then instigate a land battle if defenders are present. These battles are more tricky, with secret modifier cards influencing each side's strength.
A player may be strong in the air, but weak on land, unable to take over defended islands. Or a player may be strong on land, but weak in the air, unable to transport their raptors and rexes to new islands.
The game ends when a player has completed enough objectives. These include:
•Completing 1 of the 4 upgrade tracks.
•Winning an air battle.
•Winning a land battle.
•Defeating the Empress.
•Completing the special objective which is drawn at the beginning of the game.
Players then count up the points from their objectives, controlled hexes, and gold/silver/bronze cubes.
Defiant comes from our love of bag-building and 4X games. We aimed to build a 4X game that could be played quicker than a normal 4X game, yet still have the same scope and feel. The bag building element helps in this endeavor, as players can be planning their turns from 1 turn to the next (since they've already drawn the next turn's cubes).
Note: Hardcore 4X gamers can choose to play to a higher objective thresh-hold for an even more sprawling and vast game of Defiant.
-description from designer
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