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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Andrew Dames
-
아티스트
-
인원
게임 소개
가을 그로브 장원은 2-6명의 플레이어를 위한 협동 게임입니다. Lord Latimer's Journal로만 무장한 유령 사냥꾼 팀은 자신의 장원을 주장하는 악마 신 Palmersh를 물리칠 수 있는 '무기'를 만들기 위해 조합할 수 있는 6개의 보석을 수집해야 한다. 귀신을 쫓아내야 합니다. 땅에 구멍을 내고 장원에서 물건과 보석을 찾아다니면서 말이죠. 하지만 조심하십시오. 팔머슈는 어떤 라운드에도 나타날 수 있습니다. 그리고 팔머슈는 당신이 그를 쫓아내려고 하는 것을 달가워하지 않습니다.
게임은 룸카드를 섞어서 각 방이 보이지 않도록 보드에 거꾸로 놓고 모든 플레이어를 현관에 배치하고 모든 유령과 팔머슈 마커를 천 가방에 넣는 방식으로 진행된다.
파트 1에서 플레이어는 각 턴마다 8개의 액션 포인트를 가지며, 이동, 귀신 쫓기, 아이템 사용, 아군에게 아이템 주기, 상자나 문 열기 등에 사용할 수 있다. 플레이어가 상자나 문을 열면 유령에게 자신의 존재를 알리고 즉시 차례가 종료되며 유령 덱에서 카드를 뒤집습니다.
차례가 끝나는 동안 플레이어는 가방에서 무작위로 유령(또는 팔머슈)을 뽑는 D20 주사위를 사용하여 보드에 더 많은 귀신을 추가해야 한다.
제1부의 목적은 집을 뒤져 6개의 보석을 찾는 것이다.
2부에서는 판이 뒤집히고 팔머슈가 마지막 공격을 시작한다.
1부에서 모아둔 아이템은 모두 이월되어 다른 사람이 롤링하기 전에 어느 라운드든 플레이할 수 있습니다. 수집한 보석의 개수에 따라 팔머슈가 나타나는 카드 수가 줄어듭니다.
파트 2는 5개의 섹션으로 나뉩니다.
팔머슈의 도착
Palmershu 데크에서 정확한 카드 수를 알 수 있습니다(1부에서 더 많은 보석을 찾을수록 공격 가능한 장소는 줄어듭니다).
캐릭터 동작
그러면 캐릭터는 항목을 사용할 수 있으며 최대 3개의 공백까지 이동할 수 있습니다.
팔머슈 등장
팔머슈의 공격 데크 상단 카드가 공개돼 어떤 카드와 어떤 파워가 사용되는지 드러난다.
캐릭터 공격
팔머슈의 범위 내에 있는 캐릭터나 유령이 그들을 공격합니다.
팔메르슈의 공격
마침내 유령과 팔머슈가 캐릭터들을 공격할 것입니다.
이 게임에서 이기려면 그 팀은 팔머슈를 이겨야 한다. 하지만 가방에서 모든 유령을 제거하면 팀은 집에서 도망쳐야 하고 게임에서 패배하거나, 어떤 플레이어라도 마음을 다 잃으면 게임에서 패배한다.
난이도는 4단계로 나뉘며, 시작할 보드의 유령의 수와 턴마다 나타나는 개수가 다릅니다.
—디자이너의 설명
게임은 룸카드를 섞어서 각 방이 보이지 않도록 보드에 거꾸로 놓고 모든 플레이어를 현관에 배치하고 모든 유령과 팔머슈 마커를 천 가방에 넣는 방식으로 진행된다.
파트 1에서 플레이어는 각 턴마다 8개의 액션 포인트를 가지며, 이동, 귀신 쫓기, 아이템 사용, 아군에게 아이템 주기, 상자나 문 열기 등에 사용할 수 있다. 플레이어가 상자나 문을 열면 유령에게 자신의 존재를 알리고 즉시 차례가 종료되며 유령 덱에서 카드를 뒤집습니다.
차례가 끝나는 동안 플레이어는 가방에서 무작위로 유령(또는 팔머슈)을 뽑는 D20 주사위를 사용하여 보드에 더 많은 귀신을 추가해야 한다.
제1부의 목적은 집을 뒤져 6개의 보석을 찾는 것이다.
2부에서는 판이 뒤집히고 팔머슈가 마지막 공격을 시작한다.
1부에서 모아둔 아이템은 모두 이월되어 다른 사람이 롤링하기 전에 어느 라운드든 플레이할 수 있습니다. 수집한 보석의 개수에 따라 팔머슈가 나타나는 카드 수가 줄어듭니다.
파트 2는 5개의 섹션으로 나뉩니다.
팔머슈의 도착
Palmershu 데크에서 정확한 카드 수를 알 수 있습니다(1부에서 더 많은 보석을 찾을수록 공격 가능한 장소는 줄어듭니다).
캐릭터 동작
그러면 캐릭터는 항목을 사용할 수 있으며 최대 3개의 공백까지 이동할 수 있습니다.
팔머슈 등장
팔머슈의 공격 데크 상단 카드가 공개돼 어떤 카드와 어떤 파워가 사용되는지 드러난다.
캐릭터 공격
팔머슈의 범위 내에 있는 캐릭터나 유령이 그들을 공격합니다.
팔메르슈의 공격
마침내 유령과 팔머슈가 캐릭터들을 공격할 것입니다.
이 게임에서 이기려면 그 팀은 팔머슈를 이겨야 한다. 하지만 가방에서 모든 유령을 제거하면 팀은 집에서 도망쳐야 하고 게임에서 패배하거나, 어떤 플레이어라도 마음을 다 잃으면 게임에서 패배한다.
난이도는 4단계로 나뉘며, 시작할 보드의 유령의 수와 턴마다 나타나는 개수가 다릅니다.
—디자이너의 설명
Autumn Grove Manor is a co-op game for 2-6 players. A team of ghost hunters, armed with only Lord Latimer's Journal, must collect 6 gems which can be combined to create a 'weapon' to defeat Palmershu, the Demon God, who has claimed the manor as his own. You'll have to exorcise the ghosts, while avoiding holes in the ground and searching the manor for items and gems, but beware, Palmershu may appear at the end of any round, and he's not pleased that you're trying to exorcise him.
The game is set up by shuffling the room cards, placing them upside down on the board so each room can't be seen and placing all the players at the front door and all the ghosts and the Palmershu marker are placed in the cloth bag.
During Part 1 A player has 8 action points each turn, which can be used for moving, exorcising ghosts, using items, giving an item to an ally, or opening chests or doors. Once a player opens either a chest or a door, they've alerted the ghosts to their presence and their turn immediately ends and they turn over a card from the ghost deck.
During the end of turn players must add more ghosts onto the board using a pair of D20 dice pulling ghosts (or Palmershu) randomly from the bag.
The aim of Part 1 is to search the house for 6 gems, spread across the house in the different rooms.
In Part 2 the board is flipped and Palmershu starts his final attack as the team attempt to destroy him.
All the items you've collected in part 1 are carried over and can be played any round before anyone rolls to attack. The number of gems you collected will decreases the number of cards revealed for where Palmershu will appear.
Part 2 is split into 5 sections:
Palmershu's Arrival
From the Palmershu Deck reveal the correct number of card (the more gems you found in Part 1, the less places he may attack from)
Character Actions
The Characters can then use items and move up to 3 spaces in any order.
Palmershu Appears
The top card of Palmershu's attack deck is revealed which reveals which card and which power is used.
Characters Attack
The Characters who are in range of Palmershu or ghosts then attack them.
Palmershu Attacks
Finally the ghosts and Palmershu will attack the Characters.
To win the game the team must defeat Palmershu. However if all the ghosts are removed from the bag then the team must flee the house and the game is lost, or if any player loses all their hearts then the game is lost.
There are 4 levels of difficulty, which vary the number of ghosts on the board to begin and the number that appear each turn.
—description from the designer
The game is set up by shuffling the room cards, placing them upside down on the board so each room can't be seen and placing all the players at the front door and all the ghosts and the Palmershu marker are placed in the cloth bag.
During Part 1 A player has 8 action points each turn, which can be used for moving, exorcising ghosts, using items, giving an item to an ally, or opening chests or doors. Once a player opens either a chest or a door, they've alerted the ghosts to their presence and their turn immediately ends and they turn over a card from the ghost deck.
During the end of turn players must add more ghosts onto the board using a pair of D20 dice pulling ghosts (or Palmershu) randomly from the bag.
The aim of Part 1 is to search the house for 6 gems, spread across the house in the different rooms.
In Part 2 the board is flipped and Palmershu starts his final attack as the team attempt to destroy him.
All the items you've collected in part 1 are carried over and can be played any round before anyone rolls to attack. The number of gems you collected will decreases the number of cards revealed for where Palmershu will appear.
Part 2 is split into 5 sections:
Palmershu's Arrival
From the Palmershu Deck reveal the correct number of card (the more gems you found in Part 1, the less places he may attack from)
Character Actions
The Characters can then use items and move up to 3 spaces in any order.
Palmershu Appears
The top card of Palmershu's attack deck is revealed which reveals which card and which power is used.
Characters Attack
The Characters who are in range of Palmershu or ghosts then attack them.
Palmershu Attacks
Finally the ghosts and Palmershu will attack the Characters.
To win the game the team must defeat Palmershu. However if all the ghosts are removed from the bag then the team must flee the house and the game is lost, or if any player loses all their hearts then the game is lost.
There are 4 levels of difficulty, which vary the number of ghosts on the board to begin and the number that appear each turn.
—description from the designer
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