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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
4-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Don Mitchell
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아티스트
Chris Baum, Jule Pattison-Gordon
-
인원
게임 소개
What If, But Also는 4명 이상의 플레이어가 혼돈 속에서 이야기를 돌리고 엉뚱한 질문 —에서 창의적인 공을 끌어내기 위해 경쟁하는 가벼운 파티 게임이다.
매 라운드마다, 선수들은 그들의 손에 쥐어진 카드들에 기초하여 가능한 최고의 시나리오 혹은 최악의 시나리오를 생각해낸다. 시나리오는 (아무리 느슨하게 플레이어가 원하는) 5장의 카드, 2장의 링크 카드와 3장의 스토리 카드에 의해 만들어진 구절에서 영감을 받았다. 이 카드는 라운드마다 바뀝니다.
각 턴마다 한 명의 선수가 심판의 역할을 맡고 다른 모든 플레이어가 이야기꾼의 역할을 맡는다. 심판은 최상의 시나리오를 듣고 싶은지 최악의 시나리오를 듣고 "를 뒤집어서 표시한다.What If…" 카드를 그것의 긍정적인 면이나 부정적인 면에 인용합니다. 그들은 링크 덱의 맨 위 카드 두 장을 뽑아서 위를 향해서 플레이합니다. 그런 다음 직접 스토리 카드를 재생하여 시나리오를 시작합니다. 스토리텔러는 구절 중 2개의 단어에 대한 옵션을 제공하기 위해 스토리 카드를 손에서 재생합니다. 이 두 단어는 각 스토리텔러마다 다르며, 이는 그들이 시나리오를 약간 다른 구절을 기반으로 한다는 것을 의미한다.
차례가 끝나면 역할이 바뀝니다. 이전 심판의 왼쪽에 있는 선수가 새로운 심판이 됩니다. 각 순번은 심판’s 설정, 스토리텔러’s 시나리오 및 심판’s 선택이라는 세 단계로 구성된다. 모든 플레이어가 두 번 — 또는 원하는 만큼 길게 심판받을 수 있는 기회를 가질 때까지 플레이가 계속됩니다! 이 게임은 심판’의 선택 단계를 거쳐 종료될 수 있다.
—출판사의 설명
매 라운드마다, 선수들은 그들의 손에 쥐어진 카드들에 기초하여 가능한 최고의 시나리오 혹은 최악의 시나리오를 생각해낸다. 시나리오는 (아무리 느슨하게 플레이어가 원하는) 5장의 카드, 2장의 링크 카드와 3장의 스토리 카드에 의해 만들어진 구절에서 영감을 받았다. 이 카드는 라운드마다 바뀝니다.
각 턴마다 한 명의 선수가 심판의 역할을 맡고 다른 모든 플레이어가 이야기꾼의 역할을 맡는다. 심판은 최상의 시나리오를 듣고 싶은지 최악의 시나리오를 듣고 "를 뒤집어서 표시한다.What If…" 카드를 그것의 긍정적인 면이나 부정적인 면에 인용합니다. 그들은 링크 덱의 맨 위 카드 두 장을 뽑아서 위를 향해서 플레이합니다. 그런 다음 직접 스토리 카드를 재생하여 시나리오를 시작합니다. 스토리텔러는 구절 중 2개의 단어에 대한 옵션을 제공하기 위해 스토리 카드를 손에서 재생합니다. 이 두 단어는 각 스토리텔러마다 다르며, 이는 그들이 시나리오를 약간 다른 구절을 기반으로 한다는 것을 의미한다.
차례가 끝나면 역할이 바뀝니다. 이전 심판의 왼쪽에 있는 선수가 새로운 심판이 됩니다. 각 순번은 심판’s 설정, 스토리텔러’s 시나리오 및 심판’s 선택이라는 세 단계로 구성된다. 모든 플레이어가 두 번 — 또는 원하는 만큼 길게 심판받을 수 있는 기회를 가질 때까지 플레이가 계속됩니다! 이 게임은 심판’의 선택 단계를 거쳐 종료될 수 있다.
—출판사의 설명
What If, But Also is a lighthearted party game in which 4 or more players compete to spin stories out of chaos and pull creative pitches out of wacky prompts — all to win the judge’s favor.
Each round, players come up with the best possible or worst possible scenario, based on the cards in play and in their hands. Scenarios are inspired by (however loosely players want), and must reference, a phrase created by 5 cards: 2 Link Cards and 3 Story Cards. These cards change between rounds.
Each turn, one player takes on the role of judge and all other players take on the role of storytellers. The judge determines whether they want to hear the best or worst possible scenario and indicate by flipping the "What If…" card to its positive or negative side. They draw the top two cards of the Link deck and play them face up. They then play a Story card from their own hand to begin the scenario. Storytellers play Story cards from their hands to supply options for 2 of the words in the phrase. These 2 words are different for each storyteller, meaning they’ll base their scenarios off slightly different phrases.
At the end of the turn, roles shift. The player to the left of the previous judge becomes the new judge. Each turn consists of three phases: judge’s setup, storyteller’s scenarios, and judge’s choice. Play continues until every player has had a chance to be judge twice — or keep going as long as you want! The game can be ended after any judge’s choice phase.
—description from the publisher
Each round, players come up with the best possible or worst possible scenario, based on the cards in play and in their hands. Scenarios are inspired by (however loosely players want), and must reference, a phrase created by 5 cards: 2 Link Cards and 3 Story Cards. These cards change between rounds.
Each turn, one player takes on the role of judge and all other players take on the role of storytellers. The judge determines whether they want to hear the best or worst possible scenario and indicate by flipping the "What If…" card to its positive or negative side. They draw the top two cards of the Link deck and play them face up. They then play a Story card from their own hand to begin the scenario. Storytellers play Story cards from their hands to supply options for 2 of the words in the phrase. These 2 words are different for each storyteller, meaning they’ll base their scenarios off slightly different phrases.
At the end of the turn, roles shift. The player to the left of the previous judge becomes the new judge. Each turn consists of three phases: judge’s setup, storyteller’s scenarios, and judge’s choice. Play continues until every player has had a chance to be judge twice — or keep going as long as you want! The game can be ended after any judge’s choice phase.
—description from the publisher
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