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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-30 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Spencer Kee, Aaron Santiago
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아티스트
Daniel King
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인원
게임 소개
리액터는 각 플레이어가 상대편보다 먼저 리액터 노심의 경보에 반응해야 하는 치열하고 경쟁적인 경기이다. 세계 최초의 스마트 테이블 상판 게임 시스템 블링크스와 함께 플레이하는 리액터는 블링크스 피스의 분산 인텔리전스를 활용해 끊임없이 변화하는 게임보드와 동적 난이도를 만드는 고속 배틀이다. 원래 글로벌 게임 잼 2020에서 만들어진 리액터는 경쟁적인 격투 게임에서 영감을 받아 반사신경과 집중력을 겨루는 치열한 경합으로 확장된다.
설정:
각 플레이어가 중앙 블링크에 대한 단일 파일 경로를 가지도록 블링크를 배열합니다. 가능하면 각 선수의 경로는 동일해야 한다. 설정이 완료되면 중앙의 Blink를 길게 눌러 원자로를 시작합니다.
게임플레이:
중앙 원자로가 지속적으로 색상을 깜박입니다. 같은 색이 두 번 연속으로 깜박이면 플레이어들은 <buzz를 입력하기 위해 경로 끝에 있는 Blink를 눌러야 합니다.선수들이 윙윙거리는 순서는 그들의 경로의 색깔에 의해 보여질 것이다. 가장 먼저 들어온 선수는 녹색이 되고, 마지막 선수는 빨간색이 되며, 다른 모든 선수는 노란색이 된다. 들어오지 않는 플레이어는 “last”로 간주되며 빨간색으로 표시됩니다.
결과가 표시된 후 빨간색 경로를 가진 플레이어는 나뭇가지에 있는 마지막 조각을 제거하고 다른 모든 플레이어가 접근할 수 있는 테이블 위에 놓아야 합니다. 이 작품은 현재 “불안정한 상태이며, 노란색 무늬가 돌고 있다.
리액터를 보는 것 외에도 모든 플레이어들은 이제 불안정한 블링크들을 주시해야 합니다. 불안정한 블링크가 녹색 디스플레이에서 폭발하면, 어떤 플레이어라도 테이블에서 블링크를 잡고 체인의 끝에 추가할 수 있습니다. 대신 블링크가 빨간색으로 깜박이면 게임에서 영구적으로 벗어난 것입니다.
윈 조건:
게임은 한 명을 제외한 모든 플레이어가 모든 블링크를 잃을 때까지 계속된다.
변종 결제
원자로는 또한 &ldquo 세트로 플레이할 수 있다.Pay Up” 규칙. 이 버전에서, 마지막으로 윙윙거렸거나 윙윙거렸기 때문에 빨간색이 나타나는 플레이어들은 엔드피스를 따로 두는 대신 그린 플레이어에게 주어야 한다. 왜냐하면 선수들 “Pay Up” 매 라운드 후 테이블에 불안정한 블링크가 없습니다.
이 버전의 게임은 표준 규칙보다 더 집중되어 있고, 동등하게 일치하는 두 명의 플레이어가 매우 오랜 시간 동안 싸울 수 있습니다.
설정:
각 플레이어가 중앙 블링크에 대한 단일 파일 경로를 가지도록 블링크를 배열합니다. 가능하면 각 선수의 경로는 동일해야 한다. 설정이 완료되면 중앙의 Blink를 길게 눌러 원자로를 시작합니다.
게임플레이:
중앙 원자로가 지속적으로 색상을 깜박입니다. 같은 색이 두 번 연속으로 깜박이면 플레이어들은 <buzz를 입력하기 위해 경로 끝에 있는 Blink를 눌러야 합니다.선수들이 윙윙거리는 순서는 그들의 경로의 색깔에 의해 보여질 것이다. 가장 먼저 들어온 선수는 녹색이 되고, 마지막 선수는 빨간색이 되며, 다른 모든 선수는 노란색이 된다. 들어오지 않는 플레이어는 “last”로 간주되며 빨간색으로 표시됩니다.
결과가 표시된 후 빨간색 경로를 가진 플레이어는 나뭇가지에 있는 마지막 조각을 제거하고 다른 모든 플레이어가 접근할 수 있는 테이블 위에 놓아야 합니다. 이 작품은 현재 “불안정한 상태이며, 노란색 무늬가 돌고 있다.
리액터를 보는 것 외에도 모든 플레이어들은 이제 불안정한 블링크들을 주시해야 합니다. 불안정한 블링크가 녹색 디스플레이에서 폭발하면, 어떤 플레이어라도 테이블에서 블링크를 잡고 체인의 끝에 추가할 수 있습니다. 대신 블링크가 빨간색으로 깜박이면 게임에서 영구적으로 벗어난 것입니다.
윈 조건:
게임은 한 명을 제외한 모든 플레이어가 모든 블링크를 잃을 때까지 계속된다.
변종 결제
원자로는 또한 &ldquo 세트로 플레이할 수 있다.Pay Up” 규칙. 이 버전에서, 마지막으로 윙윙거렸거나 윙윙거렸기 때문에 빨간색이 나타나는 플레이어들은 엔드피스를 따로 두는 대신 그린 플레이어에게 주어야 한다. 왜냐하면 선수들 “Pay Up” 매 라운드 후 테이블에 불안정한 블링크가 없습니다.
이 버전의 게임은 표준 규칙보다 더 집중되어 있고, 동등하게 일치하는 두 명의 플레이어가 매우 오랜 시간 동안 싸울 수 있습니다.
Reactor is an intense and competitive contest where each player must react to the alarms of the reactor core before their opponents. Played with Blinks, the world's first smart tabletop game system, Reactor is a high-speed battle that takes advantage of the distributed intelligence of Blinks pieces to create a constantly shifting gameboard and dynamic difficulty levels. Originally created at the Global Game Jam 2020, Reactor takes inspiration from competitive fighting games, and distills them down to an intense contest of reflexes and concentration.
SETUP:
Arrange your Blinks so that each player has a single-file pathway to the center Blink. If possible, each player’s path should be the same length. When you are finished setting up, long-press the center Blink to start the Reactor.
GAMEPLAY:
The center Reactor will continuously flash colors. If it flashes the same color twice in a row, players must press the Blink at the end of their path to “buzz in.” The order in which the players buzz in will be shown by the color of their path. The first player to buzz in becomes green, the last player becomes red, and all others become yellow. Any player that does not buzz in is considered “last” and also displays red.
After results are shown, any player with a red path must remove the last piece on their branch and set it on the table in reach of all other players. This piece is now “unstable,” and displays a spinning yellow pattern.
All players, in addition to watching the Reactor, must now keep their eyes on these unstable Blinks. When an unstable Blink erupts in a green display, any player can grab it off the table and add it to the end of their chain. If the Blink flashes red instead, it is permanently out of the game.
WIN CONDITION:
The game continues until all players but one have lost all the Blinks in their pathway.
PAY UP VARIANT
Reactor can also be played with a set of “Pay Up” rules. In this version, players who display red after buzzing in, either because they buzzed last or didn’t buzz at all, must give their end pieces to the green player instead of setting them aside. Because players “Pay Up” after each round, there are no unstable Blinks on the table.
This version of the game is more focused than the standard rules, and two evenly-matched players can battle it out for a very long time.
SETUP:
Arrange your Blinks so that each player has a single-file pathway to the center Blink. If possible, each player’s path should be the same length. When you are finished setting up, long-press the center Blink to start the Reactor.
GAMEPLAY:
The center Reactor will continuously flash colors. If it flashes the same color twice in a row, players must press the Blink at the end of their path to “buzz in.” The order in which the players buzz in will be shown by the color of their path. The first player to buzz in becomes green, the last player becomes red, and all others become yellow. Any player that does not buzz in is considered “last” and also displays red.
After results are shown, any player with a red path must remove the last piece on their branch and set it on the table in reach of all other players. This piece is now “unstable,” and displays a spinning yellow pattern.
All players, in addition to watching the Reactor, must now keep their eyes on these unstable Blinks. When an unstable Blink erupts in a green display, any player can grab it off the table and add it to the end of their chain. If the Blink flashes red instead, it is permanently out of the game.
WIN CONDITION:
The game continues until all players but one have lost all the Blinks in their pathway.
PAY UP VARIANT
Reactor can also be played with a set of “Pay Up” rules. In this version, players who display red after buzzing in, either because they buzzed last or didn’t buzz at all, must give their end pieces to the green player instead of setting them aside. Because players “Pay Up” after each round, there are no unstable Blinks on the table.
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