-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Donald D. Dienst
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Quester's Keep은 2명에서 6명의 플레이어를 위한 보드 게임입니다. 게임을 시작할 때 각 플레이어는 무작위로 캐릭터를 선택하고 3개의 비밀 퀘스트 카드를 받게 된다. 킵에서 보충할 수 있습니다. 보드는 육각 타일로 구성되어 있으며 게임은 무작위로 선택한 육각 타일로 둘러싸인 킵 타일에서 시작됩니다. 각각의 땅 타일에는 장소의 이름이 적혀 있고 플레이어들은 그들의 퀘스트 카드와 일치하는 장소들을 찾고 있다.
기본 규칙에서, 각 선수가 차례에 따라 한 타일에서 인접한 타일로 이동하고, 원하는 방향으로 육지 타일을 그릴 수 있다. 그리고 나서 그들은 와일드한 만남 카드를 뽑고 그것을 해결한다. 패배한 야생 만남은 킵에서 보물이나 캐릭터 개선을 위해 거래할 수 있습니다.
퀘스트 카드와 일치하는 이름의 랜드 카드로 이동한 플레이어는 와일드 조우 덱 대신 퀘스트 조우 덱에서 그릴 카드를 공개할 수 있다. 만약 그들이 퀘스트를 완료했다면, 그들이 얼마나 많은 퀘스트를 완료했는지 모두가 알 수 있도록 퀘스트 카드를 그들의 플레이 지역에 올려놓는다. 그러나 만약 그들이 실패하거나 퀘스트에서 도망친다면, 빨간 표식이 그 위치에 놓이게 되고, 퀘스트는 이제 고려되어 누구에게나 열려있는 퀘스트가 된다.
보호소에 안전하게 보관된 보물만 승리하기 때문에 안전하게 보호소로 가져가야 합니다. 3개의 퀘스트를 완료하면 6라운드 엔드게임 카운터가 시작됩니다. 6라운드가 끝나면 킵에 있는 각 플레이어의 보물이 계수되고 가장 많은 보물을 가진 플레이어가 승리합니다.
—디자이너의 설명
기본 규칙에서, 각 선수가 차례에 따라 한 타일에서 인접한 타일로 이동하고, 원하는 방향으로 육지 타일을 그릴 수 있다. 그리고 나서 그들은 와일드한 만남 카드를 뽑고 그것을 해결한다. 패배한 야생 만남은 킵에서 보물이나 캐릭터 개선을 위해 거래할 수 있습니다.
퀘스트 카드와 일치하는 이름의 랜드 카드로 이동한 플레이어는 와일드 조우 덱 대신 퀘스트 조우 덱에서 그릴 카드를 공개할 수 있다. 만약 그들이 퀘스트를 완료했다면, 그들이 얼마나 많은 퀘스트를 완료했는지 모두가 알 수 있도록 퀘스트 카드를 그들의 플레이 지역에 올려놓는다. 그러나 만약 그들이 실패하거나 퀘스트에서 도망친다면, 빨간 표식이 그 위치에 놓이게 되고, 퀘스트는 이제 고려되어 누구에게나 열려있는 퀘스트가 된다.
보호소에 안전하게 보관된 보물만 승리하기 때문에 안전하게 보호소로 가져가야 합니다. 3개의 퀘스트를 완료하면 6라운드 엔드게임 카운터가 시작됩니다. 6라운드가 끝나면 킵에 있는 각 플레이어의 보물이 계수되고 가장 많은 보물을 가진 플레이어가 승리합니다.
—디자이너의 설명
Quester's Keep is a board game for 2 to 6 players. At the beginning of the game each player selects a character at random and is given 3 secret quest cards. These can be replenished at the Keep. The board is made up of hex tiles and the game starts at the Keep tile which is surrounded by 6 randomly chosen land tiles. Each land tile has the name of a location on it and players are looking for the ones that match their quest cards.
In the basic rules, on each player's turn they can move from one tile to an adjacent tile and draw a land tile if none exists in the direction they wish to move. Then they draw a wild encounter card and resolve it. Defeated wild encounters can be traded at the Keep for treasure or character improvements.
A player that moves on to a land card with a name that matches a quest card can reveal the card to draw from the Quest encounter deck instead of the wild encounter deck. If they defeat the encounter they have completed the quest, collect the treasure, and place the quest card face up in their play area so everyone can see how many quests they have completed. However, if they fail or flee the quest a red marker is placed on the location and the quest is now considered and open quest for anyone.
Only treasure that is safely deposited at the keep counts towards victory so you have to get it back to the keep safely. Once someone has completed three quests a 6 round endgame counter is started. At the end of the 6th round each player's banked treasure at the Keep is counted and the player with the most treasure wins.
—description from the designer
In the basic rules, on each player's turn they can move from one tile to an adjacent tile and draw a land tile if none exists in the direction they wish to move. Then they draw a wild encounter card and resolve it. Defeated wild encounters can be traded at the Keep for treasure or character improvements.
A player that moves on to a land card with a name that matches a quest card can reveal the card to draw from the Quest encounter deck instead of the wild encounter deck. If they defeat the encounter they have completed the quest, collect the treasure, and place the quest card face up in their play area so everyone can see how many quests they have completed. However, if they fail or flee the quest a red marker is placed on the location and the quest is now considered and open quest for anyone.
Only treasure that is safely deposited at the keep counts towards victory so you have to get it back to the keep safely. Once someone has completed three quests a 6 round endgame counter is started. At the end of the 6th round each player's banked treasure at the Keep is counted and the player with the most treasure wins.
—description from the designer
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
202
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
715
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
499
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
402
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
625
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
637
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
747
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
947
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1031
-
2024-11-13
-
Lv.11