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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Derek Sheridan
-
아티스트
-
인원
게임 소개
배틀그라운드 브라울(Battleground Browl)은 테이블 상판 격투 게임이다.
놀이 공간은 격자가 있는 보드로 구성되어 있습니다. 이 그리드는 플랫폼과 플레이어가 배치될 수 있는 안내입니다. 게임을 세팅하기 위해, 플레이어들은 플랫폼 피스의 배치에 동의한 후 그들의 파이터를 어디에 둘지 선택한다. 1라운드의 경우 체력이 가장 낮은 플레이어가 시작하고, 그 다음 라운드마다 "첫 번째 플레이어"가 시계 방향으로 움직인다. 매 라운드마다, 선수들은 자신의 운동 영역에 따라 선수를 움직이기 위해 먼저 시계방향으로 돌며 차례대로 움직여야 한다. 플레이어가 다른 플레이어와 인접하게 움직이면, 전투 중인 것으로 간주되기 때문에 해당 플레이어는 이 차례에서 이동할 수 없다.
움직일 수 있는 모든 플레이어가 움직이면 전투 단계가 시작됩니다. 각 플레이어는 카드를 뒤집어 놓고 목표물을 고른다. 한 손은 플레이어 덱에서 뽑은 5장의 카드로 구성됩니다. 덱은 각 파이터가 사용할 수 있는 여러 개의 카드로 구성된다.
모든 플레이어가 카드를 뒤집어 목표물을 선언하면 카드를 뒤집어서 해당 라운드의 움직임과 같은 순서로 해결합니다. 일부 카드는 다른 카드에 대한 반응으로 순서가 맞지 않게 플레이될 수 있다. 플레이어 1이 공격 카드로 플레이어 4를 대상으로 하지만 플레이어 4가 피지 카드를 사용한다면 플레이어 4는 플레이어 2와 3보다 먼저 이 동작을 해결합니다. 플레이어 2(및/또는 3)가 플레이어 4를 대상으로 하는 경우 이전 위치를 대상으로 하므로 플레이어 4는 모든 공격을 동시에 회피합니다.
모든 행동이 해결되고 적절한 경우 체력이 감점/추가되면 "첫 번째 참가자"가 시계 방향으로 전환되고 다음 라운드가 시작됩니다. 이전에 플레이한 카드를 버리고 카드를 최대 5장까지 뒤로 빼세요. 이동(해당되는 경우)을 선언하고 대상을 지정한 다음 다음 카드를 재생하고 반복합니다.
—디자이너의 설명
놀이 공간은 격자가 있는 보드로 구성되어 있습니다. 이 그리드는 플랫폼과 플레이어가 배치될 수 있는 안내입니다. 게임을 세팅하기 위해, 플레이어들은 플랫폼 피스의 배치에 동의한 후 그들의 파이터를 어디에 둘지 선택한다. 1라운드의 경우 체력이 가장 낮은 플레이어가 시작하고, 그 다음 라운드마다 "첫 번째 플레이어"가 시계 방향으로 움직인다. 매 라운드마다, 선수들은 자신의 운동 영역에 따라 선수를 움직이기 위해 먼저 시계방향으로 돌며 차례대로 움직여야 한다. 플레이어가 다른 플레이어와 인접하게 움직이면, 전투 중인 것으로 간주되기 때문에 해당 플레이어는 이 차례에서 이동할 수 없다.
움직일 수 있는 모든 플레이어가 움직이면 전투 단계가 시작됩니다. 각 플레이어는 카드를 뒤집어 놓고 목표물을 고른다. 한 손은 플레이어 덱에서 뽑은 5장의 카드로 구성됩니다. 덱은 각 파이터가 사용할 수 있는 여러 개의 카드로 구성된다.
모든 플레이어가 카드를 뒤집어 목표물을 선언하면 카드를 뒤집어서 해당 라운드의 움직임과 같은 순서로 해결합니다. 일부 카드는 다른 카드에 대한 반응으로 순서가 맞지 않게 플레이될 수 있다. 플레이어 1이 공격 카드로 플레이어 4를 대상으로 하지만 플레이어 4가 피지 카드를 사용한다면 플레이어 4는 플레이어 2와 3보다 먼저 이 동작을 해결합니다. 플레이어 2(및/또는 3)가 플레이어 4를 대상으로 하는 경우 이전 위치를 대상으로 하므로 플레이어 4는 모든 공격을 동시에 회피합니다.
모든 행동이 해결되고 적절한 경우 체력이 감점/추가되면 "첫 번째 참가자"가 시계 방향으로 전환되고 다음 라운드가 시작됩니다. 이전에 플레이한 카드를 버리고 카드를 최대 5장까지 뒤로 빼세요. 이동(해당되는 경우)을 선언하고 대상을 지정한 다음 다음 카드를 재생하고 반복합니다.
—디자이너의 설명
Battleground Brawl is a tabletop, platform fighting game that pits fighters (players) against each other in an attempt to either deplete the opponents health, or knock them off of the play area, in order to score points.
The play area consists of a board with a grid. This grid is the guide for where platforms and players can be placed. To set up the game, players agree on the placement of the platform pieces and then choose where to place their fighters. For round 1, the player with the lowest health starts, and each subsequent round the "first player" moves clockwise. Each round, players must first take it in turns, going clockwise from the "first player", to move their fighters according to their movement field. If a player moves adjacent to another player, then that player is not allowed to move in this turn, as they are deemed to be engaged in battle.
Once all players that can move, have moved, then the combat phase begins. Each player plays a card face-down from their hand and chooses a target opponent. A hand consists of 5 cards drawn from that players deck. A deck consists of a number of cards available to each fighter.
Once every player has played a card face down and declared a target, flip the cards and resolve them in the same order as movement in that round. Some cards may be played out of order, as a reaction to other cards, for example: If Player 1 targets Player 4 with an attack card, but Player 4 played a dodge card, then Player 4 resolves this action before Players 2 and 3. If Player 2 (and/or 3) also targeted Player 4, they target that players previous location and therefore Player 4 dodges all attacks simultaneously, they do not target the new location.
Once all actions have been resolved and health deducted/added where appropriate, the "first player" switches clockwise and the next round begins. Discard previously played cards and draw your hand back up to 5 cards. Declare your movement (if applicable), then your targets, then play your next card, and repeat.
—description from the designer
The play area consists of a board with a grid. This grid is the guide for where platforms and players can be placed. To set up the game, players agree on the placement of the platform pieces and then choose where to place their fighters. For round 1, the player with the lowest health starts, and each subsequent round the "first player" moves clockwise. Each round, players must first take it in turns, going clockwise from the "first player", to move their fighters according to their movement field. If a player moves adjacent to another player, then that player is not allowed to move in this turn, as they are deemed to be engaged in battle.
Once all players that can move, have moved, then the combat phase begins. Each player plays a card face-down from their hand and chooses a target opponent. A hand consists of 5 cards drawn from that players deck. A deck consists of a number of cards available to each fighter.
Once every player has played a card face down and declared a target, flip the cards and resolve them in the same order as movement in that round. Some cards may be played out of order, as a reaction to other cards, for example: If Player 1 targets Player 4 with an attack card, but Player 4 played a dodge card, then Player 4 resolves this action before Players 2 and 3. If Player 2 (and/or 3) also targeted Player 4, they target that players previous location and therefore Player 4 dodges all attacks simultaneously, they do not target the new location.
Once all actions have been resolved and health deducted/added where appropriate, the "first player" switches clockwise and the next round begins. Discard previously played cards and draw your hand back up to 5 cards. Declare your movement (if applicable), then your targets, then play your next card, and repeat.
—description from the designer
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