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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Adam Singer
-
아티스트
-
인원
게임 소개
식민지가 된 지 몇 년이 지났어요! 화성에는 지금 대기가 있고 여러분의 팀은 도시를 건설하기 위해 전속력으로 움직이고 있습니다!
화성의 눈물-형태는 &ldquo입니다.Roll-and-Write 장르의 Speak-Write” 변형.
화성의 눈물-형태에서, 플레이어들은 화성에 유토피아를 건설하고 있습니다!
화성의 Tear-a-Form에서 각 플레이어는 두 개의 분리된 땅을 나타내는 두 개의 개인 그리드를 관리합니다.
1. 그들의 건물 부지.
2. 그들의 탐사 현장.
우리는 지구에서의 실수를 통해 배웠고 화성에서는 우리가 제대로 하고 있다는 것을 배웠어요, 모든 사람들이 동등한 발언권을 가지고 있어요! 선수가 빌드할 때 모든 선수가 그런 식으로 빌드해야 한다는 의미다. 물론 새로운 세계도 개성과 예술성을 중시하기 때문에 모든 선수들이 자신의 결정에 있어 동등하게 유연성을 표현할 수 있다. 물론, 이것은 당신에게 쉬울 것입니다!
행복한 건물! 아, 그리고 지하 가스 주머니 조심하세요!
각 턴마다 활동 중인 플레이어는 빌드 사이트를 채울 두 영역을 선택합니다.
1. 그들만이 채워주는 사적인 영역.
2. 모든 플레이어가 채워야 하는 공용 영역입니다.
플레이어가 자신이 소유한 폴리오미노 빌딩 카드 모양에 맞게 그리드를 충분히 채우면 카드를 폐기하여 혜택과 포인트를 얻을 수 있다. 게임이 전개될수록 공간이 더욱 제한적이기 때문에 그에 따라 계획을 세우세요!
플레이어들은 또한 자신에게 유리하게 채워지는 데 필요한 영역을 조작하기 위해 리디렉트 카드를 사용하는 자신을 발견하게 될 것이다.
하지만 그게 다가 아니에요! 각 플레이어에게 마스-로버가 지급되었습니다! 건물 부지에서 채우기로 결정한 공간에 따라 탐색 부지에서의 건물 부지의 이동이 결정됩니다. 이렇게 하면 귀중한 자원을 얻을 수 있지만 가스 주머니를 조심하세요!
플레이어가 더 이상 빌딩 카드를 사용할 공간이 없을 때 게임이 종료됩니다. 이 시점에서 모든 플레이어는 남은 자원을 사용하여 자신이 할 수 있는 마지막 건물을 지을 수 있습니다.
개인 목표와 함께 점수를 합산하여 가스 주머니로 인해 손실된 점수를 빼면 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
화성에 온 걸 환영해! 여기가 맘에 들 거야!
화성의 눈물-형태는 &ldquo입니다.Roll-and-Write 장르의 Speak-Write” 변형.
화성의 눈물-형태에서, 플레이어들은 화성에 유토피아를 건설하고 있습니다!
화성의 Tear-a-Form에서 각 플레이어는 두 개의 분리된 땅을 나타내는 두 개의 개인 그리드를 관리합니다.
1. 그들의 건물 부지.
2. 그들의 탐사 현장.
우리는 지구에서의 실수를 통해 배웠고 화성에서는 우리가 제대로 하고 있다는 것을 배웠어요, 모든 사람들이 동등한 발언권을 가지고 있어요! 선수가 빌드할 때 모든 선수가 그런 식으로 빌드해야 한다는 의미다. 물론 새로운 세계도 개성과 예술성을 중시하기 때문에 모든 선수들이 자신의 결정에 있어 동등하게 유연성을 표현할 수 있다. 물론, 이것은 당신에게 쉬울 것입니다!
행복한 건물! 아, 그리고 지하 가스 주머니 조심하세요!
각 턴마다 활동 중인 플레이어는 빌드 사이트를 채울 두 영역을 선택합니다.
1. 그들만이 채워주는 사적인 영역.
2. 모든 플레이어가 채워야 하는 공용 영역입니다.
플레이어가 자신이 소유한 폴리오미노 빌딩 카드 모양에 맞게 그리드를 충분히 채우면 카드를 폐기하여 혜택과 포인트를 얻을 수 있다. 게임이 전개될수록 공간이 더욱 제한적이기 때문에 그에 따라 계획을 세우세요!
플레이어들은 또한 자신에게 유리하게 채워지는 데 필요한 영역을 조작하기 위해 리디렉트 카드를 사용하는 자신을 발견하게 될 것이다.
하지만 그게 다가 아니에요! 각 플레이어에게 마스-로버가 지급되었습니다! 건물 부지에서 채우기로 결정한 공간에 따라 탐색 부지에서의 건물 부지의 이동이 결정됩니다. 이렇게 하면 귀중한 자원을 얻을 수 있지만 가스 주머니를 조심하세요!
플레이어가 더 이상 빌딩 카드를 사용할 공간이 없을 때 게임이 종료됩니다. 이 시점에서 모든 플레이어는 남은 자원을 사용하여 자신이 할 수 있는 마지막 건물을 지을 수 있습니다.
개인 목표와 함께 점수를 합산하여 가스 주머니로 인해 손실된 점수를 빼면 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
화성에 온 걸 환영해! 여기가 맘에 들 거야!
It has been years since colonization! Mars now has an atmosphere and your team is moving full throttle to build cities!
Tear-a-Form on Mars is a “Speak-and-Write” variant on the Roll-and-Write genre.
In Tear-a-Form on Mars, players are building a utopia on mars!
In Tear-a-Form on Mars, each player will be managing two private grids which represent two separate plots of land:
1. Their Building Site.
2. Their Exploration Site.
We have learned from our missteps on earth and on mars we are doing it right, everyone has equal say! This means when a player builds, all players must build in that way. Of course, the new world also values individuality and artistry, so all players may also equally express flexibility in their decisions. Surely, this should be easy for you!
Happy building! Oh, and watch out for underground gas pockets!
Each turn the active player will choose two areas to fill-in on their Build Site
1. A private area that only they fill-in.
2. A public area that all players must fill-in.
When players fill-in enough of their grid to match the shape of a polyomino Building Card they own, they may discard that card to gain the benefits and points it offers. Plan accordingly because your space will become more limited as the game unfolds!
Players will also find themselves using Redirect Cards to manipulate the areas they are required to fill-in to their advantage.
But that's not all! Each player has been issued a Mars-Rover! The spaces you decide to fill-in on your Building Site will dictate its movement through the exploration site. This will gain you valuable resources, but watch out for gas pockets!
The game's end is triggered when a player no longer has space to fulfill their Building Cards. At this point all players may spend their remaining resources to build whatever last few buildings they can!
Tally your score with your private objectives, subtract points lost due to gas pockets, and the player with the highest score wins!
Welcome to Mars! You'll love it here!
Tear-a-Form on Mars is a “Speak-and-Write” variant on the Roll-and-Write genre.
In Tear-a-Form on Mars, players are building a utopia on mars!
In Tear-a-Form on Mars, each player will be managing two private grids which represent two separate plots of land:
1. Their Building Site.
2. Their Exploration Site.
We have learned from our missteps on earth and on mars we are doing it right, everyone has equal say! This means when a player builds, all players must build in that way. Of course, the new world also values individuality and artistry, so all players may also equally express flexibility in their decisions. Surely, this should be easy for you!
Happy building! Oh, and watch out for underground gas pockets!
Each turn the active player will choose two areas to fill-in on their Build Site
1. A private area that only they fill-in.
2. A public area that all players must fill-in.
When players fill-in enough of their grid to match the shape of a polyomino Building Card they own, they may discard that card to gain the benefits and points it offers. Plan accordingly because your space will become more limited as the game unfolds!
Players will also find themselves using Redirect Cards to manipulate the areas they are required to fill-in to their advantage.
But that's not all! Each player has been issued a Mars-Rover! The spaces you decide to fill-in on your Building Site will dictate its movement through the exploration site. This will gain you valuable resources, but watch out for gas pockets!
The game's end is triggered when a player no longer has space to fulfill their Building Cards. At this point all players may spend their remaining resources to build whatever last few buildings they can!
Tally your score with your private objectives, subtract points lost due to gas pockets, and the player with the highest score wins!
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