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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Hayato Oshikiri (押切隼), Yota Suzuki
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아티스트
Yota Suzuki
-
인원
게임 소개
어피니티(Affinity)는 일본의 판타지 중세 전쟁과 정치 게임이다. 플레이어들은 허풍과 흥정을 사용하여 왕국을 위해 싸우기 위해 군대를 만든다. 결말이 확실하지 않기 때문에 상대방을 앞지르기 위해 심리를 이용하는 것이 필요하다.
오랜 전쟁 끝에 봉건제도는 쇠퇴했고, 유력 귀족들은 왕위 계승권을 놓고 싸우기 시작했다. 군인들은 특정한 보상을 얻기 위해 전투에 참여한다.
실용적인 보상은 종종 배신과 분열을 야기하고 충성심과 정의의 시대를 끝낸다. 그런 시대에는 일류 귀족이 되어야 한다. 군비경쟁에서 누구보다도 강한 군대를 만들어라. 전쟁은 다른 귀족들이 소유한 병력과 용병을 데려올 것이기 때문이다.
오직 선수들만이 자신의 유닛이 경쟁 대상으로 삼는 모습을 볼 수 있기 때문에 이런 허풍이나 흥정으로 심리전을 벌이는 재미가 있다. 앙심을 충분히 알지 못하면 승자를 예측할 수 없다.
사용자 요약
長く続いた戦乱の末に封建制度は衰退し、有力貴族は王位継承権を巡る争いを始める。兵は報酬など具体的な見返りを基に戦役従事する事となった。実利的な見返りは裏切りや離反を多発させ忠誠と正義の時代は終わりを
·競の対象となる部隊は親のみが見る事が出来るのでブラフや駆け引きといった心理戦が行われる所が楽しい。
·最後まで競り取った部隊の内容が見れないので最後まで勝者がわからない。
·手札の報酬カードには競りで有利になる能力がある物もある為、手札の中で自分なりの戦略を構築するのが楽しい。
·部隊を集め軍隊をコレクションしている感じが楽しい。
출판사 요약
오랜 전쟁 끝에 봉건제도는 쇠퇴했고, 유력 귀족들은 왕위 계승권을 놓고 싸우기 시작했다. 군인들은 특정한 보상을 얻기 위해 전투에 참여한다.
실용적인 보상은 종종 배신과 분열을 야기하고 충성심과 정의의 시대를 끝낸다. 그런 시대에는 일류 귀족이 되어야 한다. 군비경쟁에서 누구보다도 강한 군대를 만들어라. 전쟁은 다른 귀족들이 소유한 병력과 용병을 데려올 것이기 때문이다.
오직 선수들만이 자신의 유닛이 경쟁 대상으로 삼는 모습을 볼 수 있기 때문에 이런 허풍이나 흥정으로 심리전을 벌이는 재미가 있다. 앙심을 충분히 알지 못하면 승자를 예측할 수 없다.
사용자 요약
長く続いた戦乱の末に封建制度は衰退し、有力貴族は王位継承権を巡る争いを始める。兵は報酬など具体的な見返りを基に戦役従事する事となった。実利的な見返りは裏切りや離反を多発させ忠誠と正義の時代は終わりを
·競の対象となる部隊は親のみが見る事が出来るのでブラフや駆け引きといった心理戦が行われる所が楽しい。
·最後まで競り取った部隊の内容が見れないので最後まで勝者がわからない。
·手札の報酬カードには競りで有利になる能力がある物もある為、手札の中で自分なりの戦略を構築するのが楽しい。
·部隊を集め軍隊をコレクションしている感じが楽しい。
출판사 요약
アフィニティー (AFFINITY) is a game of fantasy medieval war and politics, from Japan. Players build up armies to fight for the kingdom, using bluffing and bargaining. Using psychology to out-think the opponents is needed, as the ending is never certain.
After a long war, the feudal system has declined, and leading aristocrats began to fight for the right to inherit the throne. Soldiers engage in combat seeking specific rewards.
Practical rewards often cause betrayal and secession and end the era of loyalty and justice. In such an era, you must become one of the leading aristocracy. Form an army stronger than anyone in an arms race, for the war will bring in troops and mercenaries owned by other aristocrats.
Only players can see their units targeted for the competition, so it is fun to have a psychological battle with such bluffing or bargaining. Without knowing the enmey well enough, players cannot forecast the winner.
user summary
長く続いた戦乱の末に封建制度は衰退し、有力貴族は王位継承権を巡る争いを始める。兵は報酬など具体的な見返りを基に戦役従事する事となった。実利的な見返りは裏切りや離反を多発させ忠誠と正義の時代は終わりを告げる。そんな時代の最中、あなたは有力貴族の一人となって、他の貴族が所有する部隊や傭兵を抱き込み来る戦争の為に軍拡競争をして、だれよりも強力な軍隊を編成しなくはなりません。
・競の対象となる部隊は親のみが見る事が出来るのでブラフや駆け引きといった心理戦が行われる所が楽しい。
・最後まで競り取った部隊の内容が見れないので最後まで勝者がわからない。
・手札の報酬カードには競りで有利になる能力がある物もある為、手札の中で自分なりの戦略を構築するのが楽しい。
・部隊を集め軍隊をコレクションしている感じが楽しい。
publisher's summary
After a long war, the feudal system has declined, and leading aristocrats began to fight for the right to inherit the throne. Soldiers engage in combat seeking specific rewards.
Practical rewards often cause betrayal and secession and end the era of loyalty and justice. In such an era, you must become one of the leading aristocracy. Form an army stronger than anyone in an arms race, for the war will bring in troops and mercenaries owned by other aristocrats.
Only players can see their units targeted for the competition, so it is fun to have a psychological battle with such bluffing or bargaining. Without knowing the enmey well enough, players cannot forecast the winner.
user summary
長く続いた戦乱の末に封建制度は衰退し、有力貴族は王位継承権を巡る争いを始める。兵は報酬など具体的な見返りを基に戦役従事する事となった。実利的な見返りは裏切りや離反を多発させ忠誠と正義の時代は終わりを告げる。そんな時代の最中、あなたは有力貴族の一人となって、他の貴族が所有する部隊や傭兵を抱き込み来る戦争の為に軍拡競争をして、だれよりも強力な軍隊を編成しなくはなりません。
・競の対象となる部隊は親のみが見る事が出来るのでブラフや駆け引きといった心理戦が行われる所が楽しい。
・最後まで競り取った部隊の内容が見れないので最後まで勝者がわからない。
・手札の報酬カードには競りで有利になる能力がある物もある為、手札の中で自分なりの戦略を構築するのが楽しい。
・部隊を集め軍隊をコレクションしている感じが楽しい。
publisher's summary
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