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  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-120 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

드디어 찾았구나. 전설적이고 신비로운 미궁으로, 보물들이 많이 있다는 소문이 나 있다니! 불행히도, 당신은 혼자가 아니에요, 다른 보물들 매수자들에게, 당신은 빠르고 예리하게 혼자 힘으로 그 약탈을 확보하기 위해 행동에 나서야 할 것들이 뒤따라 나왔어요.

개요
미궁 중앙의 보물에 가장 먼저 도달하기 위해 2~8명의 플레이어가 벽을 설치하고 철거하는 주제별 추상 공간 전략 게임이다.
개인전 2-4명 또는 2-4명씩 2팀씩 하는 것이 좋습니다. 게임 길이는 플레이어 수에 따라 조정되며, 플레이어당 약 15분입니다.

세우다
이 게임은 중앙 근처의 13개의 보물들과 코너에 인접한 플레이어 폰들을 제외하고 셋업 시 비어있는 사각 격자 보드에서 플레이된다. 게임이 시작되면 플레이어는 미로 벽 카드를 받게 되는데, 이는 게임 내내 보드에서 플레이되는 미로 벽 조각과 일치한다.

턴스
플레이어는 시계 방향으로 돌아가며 각 턴마다 네 가지 동작 중 하나를 수행한다: 플레이어 폰을 움직이거나, 미로 벽 카드를 플레이하여 보드에 미로 벽을 두거나, 보드에 자신의 미로 벽 중 하나를 약화시키거나, 보드의 아무 미로 벽에 돌멩이 토큰을 배치하는 것.

기계학
폰은 직교로만 이동할 수 있으며 미로 벽이나 보드의 가장자리에 부딪힐 때만 멈출 수 있으며 다른 폰을 통과합니다. 졸개들은 보물의 사각형 사이를 이동하며 보물을 수집합니다. 미로 벽은 졸개가 부딪칠 때마다 약해져 결국 철거되고 보드에서 제거된다. 플레이어는 자신의 미로 벽 중 하나가 보드에서 제거될 때에만 새로운 카드를 그릴 수 있다. 각 플레이어는 하나의 돌무더기 토큰만 가지고 있는데, 이 토큰은 보드의 모든 미로 벽에서 플레이할 수 있으며 열린 사각형 역할을 하지만 벽이 철거될 때까지 벽에 남아 있어야 한다.

팀 플레이
두 팀과 함께 게임을 하는 것은 개인과 게임을 하는 것과 동일하지만, 수집된 보물은 팀 보물판에 각 팀별로 풀링되며 일반적으로 공개 테이블 토크가 허용된다.

전략
기본 전략에는 미로 벽을 배치하여 당신의 폰이 보물과 함께 멈추게 하거나 다른 플레이어의 폰을 차단하는 것이 포함된다. 좀 더 발전된 전략으로는 하나의 벽 배치로 위의 두 가지를 모두 달성하고, 다른 플레이어의 구성을 자신에게 유리하게 사용하고, 벽을 배치하여 하나 이상의 보물로 가는 막을 수 없는 길을 만드는 것이 포함된다. 게다가, 카드가 바닥나지 않도록 조심하는 것과 돌멩이 토큰을 현명하게 사용하는 것은 둘 다 중요하다.
잠재적인 경로와 레이아웃을 시각화하고 계획할 수 있는 능력은 게임의 전략을 숙달하기 위한 핵심이다. 팀플레이는 더욱 전략적인 깊이를 가져다 줍니다; 팀원들은 서로가 목표를 달성하도록 돕고 경쟁을 방해하기 위해 협력할 수 있습니다.

게임 끝
가장 적은 보물을 가진 플레이어가 더 이상 보물을 가장 많이 가질 수 없을 때 게임은 즉시 종료된다. 플레이어 카운트당 우승에 필요한 보물의 수는 명확성을 위해 사용 설명서에 명시되어 있다.

—디자이너의 설명
At last you've found it; a legendary and mysterious labyrinth, rumored to hold many treasures! Unfortunately, you're not alone; you've been followed by other treasure raiders, and you'll have to act quickly and shrewdly to secure the plunder for yourself.

OVERVIEW
This is a thematic abstract spatial strategy game for 2-8 players in which players place and demolish walls to be the first to reach the treasures in the center of the labyrinth.
It's recommended to play with 2-4 individual players or 2 teams of 2-4 players each. Game length scales by player count; roughly 15 minutes per player.

SETUP
The game is played on a square grid board, which is empty at setup except for 13 treasures near the center and player pawns adjacent to the corners. At the start of the game, players are dealt a hand of labyrinth wall cards which correspond to labyrinth wall pieces which are played on the board throughout the course of the game.

TURNS
Players take turns in clockwise order, choosing to perform one of four actions each turn; moving their player pawn, playing a labyrinth wall card to place a labyrinth wall on the board, weakening one of their own labyrinth walls on the board, or placing their rubble token on any labyrinth wall on the board.

MECHANICS
Pawns can only move orthogonally and can only stop when hitting either a labyrinth wall or the edge of the board, and pass through other pawns. Pawns collect treasure by moving through the treasure's square. Labyrinth walls are weakened whenever a pawn hits them, eventually being demolished instead and removed from the board. Players can only draw a new card when one of their labyrinth walls is removed from the board. Each player has only one rubble token; this can be played on any labyrinth wall on the board and acts as an open square, but must remain on that wall until the wall is demolished.

TEAM PLAY
Playing the game with two teams is the same as playing with individuals, except that collected treasure is pooled for each team on a team treasure board, and public table talk is typically allowed.

STRATEGY
Basic strategies involve placing labyrinth walls to either let your pawn stop in line with treasure, or to block other player's pawns. More advanced strategies include accomplishing both of the above with a single wall placement, using other player's constructions to your advantage, and placing walls to create an unblockable path to one or more treasures. Additionally, being careful to not run out of cards and using your rubble token wisely are both important.
The ability to visualize and plan potential routes and layouts is key to mastering the game's strategy. Team play brings even more strategic depth; teammates can help each other achieve goals and work together to thwart the competition.

GAME END
The game ends immediately once it is no longer possible for the player(s) with the fewest treasures to gain enough treasures to have the most treasures. The number of treasures needed to win per player count is specified in the instruction manual for clarity.

—description from the designer

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