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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Diego Emanoel
-
아티스트
Diego Emanoel
-
인원
게임 소개
좀비 테마의 카드게임으로 3~6명의 플레이어가 생존과 게임 목표 달성을 위해 생사체가 찍은 곳을 통과한다. 각 플레이어는 각기 다른 특성을 가진 생존자를 선택하고 게임 초반에 이 장르의 여러 영화에서 영감을 얻은 목표를 받는다.
모든 플레이어가 자신이 선택한 생존자와 함께 게임을 승리하기 위해 무엇을 달성해야 하는지 알고 게임을 시작할 때, 모든 플레이어가 시작하는 첫 번째 위치가 사용됩니다.
게임이 진행되는 동안 다른 장소들은 생존자들이 걸어온 길을 상징하여 플레이에 들어갈 수 있다. 전체 턴에서 플레이어는 동작이나 장비(간단화)가 될 수 있는 서바이버 카드를 뽑고, 언데드 자신이 될 수도 있는 좀비 카드도 뽑는다. 구매한 좀비들은 항상 같은 장소에 머무르며 그곳에 있는 모든 플레이어들에게 영향을 미칩니다. 이러한 이유로 같은 장소에 사람이 많을수록 더 위험해집니다.
게임에서 싸움은 주사위 굴리기 방식으로 진행되며, 그 결과 생존자의 장비와 기술이 추가된다. 좀비들은 데미지를 굴리지는 않지만, 양에 따른 보너스를 받는데, 좀비가 많을수록 더 어렵다. 싸울 방법이 없을 때 생존자들은 언제든지 탈출할 수 있는데, 이것은 비슷한 방식으로 행해진다.
게임에서 이기기 위해서는 각각 3가지 과제가 있는 객관적인 카드를 이행해야 한다. 이러한 활동은 특정 수의 좀비를 죽이거나 특정 장소에 있거나 물건을 가지고 있을 수 있습니다. 각 목표는 다르고 그들은 카드에 있는 짧은 서술에 따릅니다. 세 가지 임무를 완수하고 생존자가 차례가 끝날 때까지 살아남으면 게임이 승리한다.
'-디자이너의 설명'
모든 플레이어가 자신이 선택한 생존자와 함께 게임을 승리하기 위해 무엇을 달성해야 하는지 알고 게임을 시작할 때, 모든 플레이어가 시작하는 첫 번째 위치가 사용됩니다.
게임이 진행되는 동안 다른 장소들은 생존자들이 걸어온 길을 상징하여 플레이에 들어갈 수 있다. 전체 턴에서 플레이어는 동작이나 장비(간단화)가 될 수 있는 서바이버 카드를 뽑고, 언데드 자신이 될 수도 있는 좀비 카드도 뽑는다. 구매한 좀비들은 항상 같은 장소에 머무르며 그곳에 있는 모든 플레이어들에게 영향을 미칩니다. 이러한 이유로 같은 장소에 사람이 많을수록 더 위험해집니다.
게임에서 싸움은 주사위 굴리기 방식으로 진행되며, 그 결과 생존자의 장비와 기술이 추가된다. 좀비들은 데미지를 굴리지는 않지만, 양에 따른 보너스를 받는데, 좀비가 많을수록 더 어렵다. 싸울 방법이 없을 때 생존자들은 언제든지 탈출할 수 있는데, 이것은 비슷한 방식으로 행해진다.
게임에서 이기기 위해서는 각각 3가지 과제가 있는 객관적인 카드를 이행해야 한다. 이러한 활동은 특정 수의 좀비를 죽이거나 특정 장소에 있거나 물건을 가지고 있을 수 있습니다. 각 목표는 다르고 그들은 카드에 있는 짧은 서술에 따릅니다. 세 가지 임무를 완수하고 생존자가 차례가 끝날 때까지 살아남으면 게임이 승리한다.
'-디자이너의 설명'
Competitive zombie-themed card game where 3 to 6 players pass through places taken by the living dead trying to survive and fulfill the game's objectives to achieve victory. Each player chooses a survivor with different characteristics and receives at the beginning of the game a goal that is inspired by several films of the genre.
At the beginning of the game with all the players with their chosen survivors and knowing what they must accomplish to win the game, the first location is put into play, where all players start.
During the game, other locations can enter play, symbolizing the path taken by the survivors. The entire turn, players draw a survivor card, which can be actions or equipment (simplifying), and also draw a zombie card, which can be the undead themselves, or some negative event that occurs on the turn. Purchased zombies always stay in the same location, affecting all players who are there. For this reason the more people in the same place, the more dangerous it becomes.
The combat in the game is performed with the dice roll, where the result is added to the survivor's equipment and skills. Zombies don't roll damage, but they get a bonus for quantity, the more zombies, the more difficult it is. When there is no way to fight the survivors can always escape, which is done in a similar way.
To win the game they must fulfill their objective cards, which have three tasks each. These activities can be killing a certain number of zombies, being in a certain place or having an item. Each objective is different and they follow a short narrative present in the cards. With the three tasks completed, the game is won, if the survivor manages to stay alive until the end of his turn.
'-description from designer
At the beginning of the game with all the players with their chosen survivors and knowing what they must accomplish to win the game, the first location is put into play, where all players start.
During the game, other locations can enter play, symbolizing the path taken by the survivors. The entire turn, players draw a survivor card, which can be actions or equipment (simplifying), and also draw a zombie card, which can be the undead themselves, or some negative event that occurs on the turn. Purchased zombies always stay in the same location, affecting all players who are there. For this reason the more people in the same place, the more dangerous it becomes.
The combat in the game is performed with the dice roll, where the result is added to the survivor's equipment and skills. Zombies don't roll damage, but they get a bonus for quantity, the more zombies, the more difficult it is. When there is no way to fight the survivors can always escape, which is done in a similar way.
To win the game they must fulfill their objective cards, which have three tasks each. These activities can be killing a certain number of zombies, being in a certain place or having an item. Each objective is different and they follow a short narrative present in the cards. With the three tasks completed, the game is won, if the survivor manages to stay alive until the end of his turn.
'-description from designer
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