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BGG랭킹
BGG전체 : 21622
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
20-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Nick Seluk
-
아티스트
Nick Seluk
-
인원
게임 소개
카드를 사용하여 상대를 불안 소용돌이에 가깝게, 자신을 안전에 가깝게 움직이십시오.
매 턴마다, 플레이어들은 그들의 손에서 카드를 댑니다.
트리거 카드는 1-7번으로 번호가 매겨지며 불안 나선형 방향으로 캐릭터를 이동합니다.
디퓨즈 카드는 1-3번으로 번호가 매겨지며 오아시스 쪽으로 캐릭터를 이동시킵니다. 자신을 포함한 모든 플레이어에서 카드 유형 중 하나를 재생합니다. 이 카드 중 하나를 실행하면 플레이어가 인스턴트 카드를 재생하지 않는 한 차례 차례가 완료된다.
카드의 기능에 따라 언제든지 인스턴트 카드를 재생할 수 있습니다. 다른 카드가 재생되거나 플레이어가 움직이기 전에 빠르게 재생합니다.
플레이어가 화살표가 있는 공간에 정확히 착지하면 표시된 공간으로 이동합니다. 다른 선수와 같은 공간에 착지하면 한 칸 앞에 먼저 있던 선수와 부딪힌다. 트리거 및 디퓨즈 카드를 전략적으로 사용하여 자신에게 안전한 경로를 찾고 상대방을 더 빠르게 이동시키십시오!
빨간색과 주황색 분할 경로에는 장점과 단점이 있을 수 있으므로 현명하게 선택하십시오!
패닉 룸이나 후퇴 공간에 처음으로 착륙하면 플레이어가 안전한 곳으로 이동하게 됩니다. 다음 라운드에서, 그 선수는 경기를 할 수 없고, 경기를 할 수도 없다. 다음 차례가 지나면 화살표에 따라 보내져 놀기 쉽다. 만약 모든 상대가 안전한 안식처에 있다면 남은 선수는 스스로 카드를 써야 한다.
불안의 소용돌이로 가장 먼저 보내진 선수가 패배한다. 하지만 그들은 친구를 사랑하기 때문에 게임에서 빠지지 않았다. 패자는 이제 카드가 나올 때마다 한 칸씩 양방향으로 이동할 수 있습니다. 진 플레이어가 남은 플레이어와 같은 공간에 착지하면 남은 플레이어를 불안 소용돌이로 바로 내보낸 뒤 한 명만 활동할 때까지 같은 방식으로 다른 플레이어를 쫓기 시작한다.
불안의 소용돌이로 보내진 마지막 사람이 우승자입니다!
매 턴마다, 플레이어들은 그들의 손에서 카드를 댑니다.
트리거 카드는 1-7번으로 번호가 매겨지며 불안 나선형 방향으로 캐릭터를 이동합니다.
디퓨즈 카드는 1-3번으로 번호가 매겨지며 오아시스 쪽으로 캐릭터를 이동시킵니다. 자신을 포함한 모든 플레이어에서 카드 유형 중 하나를 재생합니다. 이 카드 중 하나를 실행하면 플레이어가 인스턴트 카드를 재생하지 않는 한 차례 차례가 완료된다.
카드의 기능에 따라 언제든지 인스턴트 카드를 재생할 수 있습니다. 다른 카드가 재생되거나 플레이어가 움직이기 전에 빠르게 재생합니다.
플레이어가 화살표가 있는 공간에 정확히 착지하면 표시된 공간으로 이동합니다. 다른 선수와 같은 공간에 착지하면 한 칸 앞에 먼저 있던 선수와 부딪힌다. 트리거 및 디퓨즈 카드를 전략적으로 사용하여 자신에게 안전한 경로를 찾고 상대방을 더 빠르게 이동시키십시오!
빨간색과 주황색 분할 경로에는 장점과 단점이 있을 수 있으므로 현명하게 선택하십시오!
패닉 룸이나 후퇴 공간에 처음으로 착륙하면 플레이어가 안전한 곳으로 이동하게 됩니다. 다음 라운드에서, 그 선수는 경기를 할 수 없고, 경기를 할 수도 없다. 다음 차례가 지나면 화살표에 따라 보내져 놀기 쉽다. 만약 모든 상대가 안전한 안식처에 있다면 남은 선수는 스스로 카드를 써야 한다.
불안의 소용돌이로 가장 먼저 보내진 선수가 패배한다. 하지만 그들은 친구를 사랑하기 때문에 게임에서 빠지지 않았다. 패자는 이제 카드가 나올 때마다 한 칸씩 양방향으로 이동할 수 있습니다. 진 플레이어가 남은 플레이어와 같은 공간에 착지하면 남은 플레이어를 불안 소용돌이로 바로 내보낸 뒤 한 명만 활동할 때까지 같은 방식으로 다른 플레이어를 쫓기 시작한다.
불안의 소용돌이로 보내진 마지막 사람이 우승자입니다!
Play cards to move opponents closer to the Anxiety Spiral and yourself closer to safety.
Each turn, players play cards from their hand:
Trigger Cards are numbered 1-7 and move characters ahead toward the Anxiety Spiral.
Defuse Cards are numbered 1-3 and move characters back toward the Oasis. Play either card type on any player, including yourself. Playing one of these cards completes the player’s turn unless they want to play an Instant card.
Instant Cards can be played at any time according to the function on the card. Play them quickly before another card is played or a player moves.
If a player lands exactly on a space with an arrow, move to the space indicated. Landing on the same space as another player bumps the player who was there first ahead one space. Use Trigger and Defuse cards strategically to find safer routes for yourself and move opponents faster!
Red and Orange split paths may have certain advantages and disadvantages, choose wisely!
Landing on a Panic Room or Retreat space for the first time sends a player to a safe haven. For the next round, that player may not play nor can they be played on. After their next turn they are sent out according to the arrow, where they will be vulnerable to play. If all opponents are in safe havens a remaining player MUST play a card on themself.
The first player to be sent to the Anxiety Spiral loses. But they are not out of the game because misery LOVES company! The losing player may now move one space in either direction EVERY TIME a card is played. If the losing player lands on the same space as a remaining player, the remaining player is sent directly to the Anxiety Spiral and then begins to go after other players in the same fashion until there is only one active player.
The last person to be sent to the Anxiety Spiral is the winner!
Each turn, players play cards from their hand:
Trigger Cards are numbered 1-7 and move characters ahead toward the Anxiety Spiral.
Defuse Cards are numbered 1-3 and move characters back toward the Oasis. Play either card type on any player, including yourself. Playing one of these cards completes the player’s turn unless they want to play an Instant card.
Instant Cards can be played at any time according to the function on the card. Play them quickly before another card is played or a player moves.
If a player lands exactly on a space with an arrow, move to the space indicated. Landing on the same space as another player bumps the player who was there first ahead one space. Use Trigger and Defuse cards strategically to find safer routes for yourself and move opponents faster!
Red and Orange split paths may have certain advantages and disadvantages, choose wisely!
Landing on a Panic Room or Retreat space for the first time sends a player to a safe haven. For the next round, that player may not play nor can they be played on. After their next turn they are sent out according to the arrow, where they will be vulnerable to play. If all opponents are in safe havens a remaining player MUST play a card on themself.
The first player to be sent to the Anxiety Spiral loses. But they are not out of the game because misery LOVES company! The losing player may now move one space in either direction EVERY TIME a card is played. If the losing player lands on the same space as a remaining player, the remaining player is sent directly to the Anxiety Spiral and then begins to go after other players in the same fashion until there is only one active player.
The last person to be sent to the Anxiety Spiral is the winner!
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