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게임 소개

'블레이드 플래닛 스커피시'는 기본적으로 몇 명의 친구들과 공상 과학 피규어들과 게임을 할 때 사용하는 일련의 하우스 룰이다. a "를 모델로 삼으려는 것이 아닙니다.여기의 공상과학 환경. 나는 공상과학에서처럼 공포와 판타지로부터 많은 것을 빌리고 있다. 내 말은 네가 얼마나 진지할 수 있느냐는 거야. 도그, 도그, 게이터가 코끼리 잡이를 쫓아다니면서 흰 토끼를 낳는다고? 여기에는 기본 전술이 작동하는 충분한 "실제"세계 프레임워크가 있다(대부분의 경우). 하지만 핀이 외계인을 향해 핀총을 겨누면 매번 바위로 동굴사람을 못살게 만들거란 생각은 정말 믿을 수 없는 환상적인 요소로 충분합니다.

한 가지 확실한 것은 나는 이 말도 안 되는 일에 대한 뒷이야기를 생각해내려고 하지도 않는다는 것이다. 물론 그것이 당신이 할 수 없다는 것을 의미하지는 않습니다. 이 게임의 재미의 반 혹은 반 이상은 게임 전에 상대방을 혼란스럽게 하거나 짜증나게 하는 이상한 방식으로 작동하는 군대를 만드는 것이다. 만약 우리가 배경 이야기나 보편적인 틀을 가지고 있다면 어떤 면에서는 정말로 그 아이디어를 물 밖으로 날려버릴 것입니다.

다른 한편으로는 규칙 형식이 좀 이상합니다. 똑똑한 척 하는 게 아니라 내 마음이 돌아가는 방식과 내가 사물에 대해 어떻게 이해하는지 반영하는 거야. 그러나 나는 대부분의 사람들이 이해할 수 있다고 생각한다.어떤 경우에는 워게이머들의 표현은 정말 고문적이다. 고맙게도 내 친구들 중 몇 명은 엄청난 경쟁자야 당신이 지뢰밭을 기어 다니는 것 같은 문장이나 문단에 달려들 때, 이전의 표현에 대한 터무니없는 욕설과 약간의 신중한 표현이 필요할 수 있는 정말 좋은 기회가 있다. 같이 노는 애들은 이런 구조가 필요 없을지도 몰라 하지만 내가 같이 노는 대부분의 남자들은 (적어도 규칙 해석에 관한 한) 본질적으로 악하다. 휠체어에서 떨어진 후 식료품 코너에서 힘겹게 일어서려는 장애인을 향한 당신의 기본적인 진심 어린 웃음을 말하는 것이 아닙니다. 난 이 사람들이 평생동안 사탄의 오른팔에서 고문으로 지낼 수 있는 그런 종류의 것들을 말하는 거야 규칙, 특히 몇몇 특별한 능력, 그리고 그것들이 조합될 수 있는 방법을 읽음으로써, 그리고 내 수치를 보면, 아마도 그리고 당연히 당신은 내가 나 자신의 불온한 생각을 가지고 있다는 결론을 내릴 수 있을 것이다. 하지만 이 녀석들은 내가 존 웨인 게이시의 기어다니는 공간에 있는 보핍인 것처럼 느끼게 해. 저는 이 모든 것을 핑계가 아니라 왜 규칙이 그대로 쓰여 있는지 설명하려고 언급하고 있습니다. 제 말은, 이 사람들이 특별히 뭔가 꼬인 것을 시도할 때, 말하자면, 그건 확실히 아니죠, 그 규칙의 의도가 무엇인지요." 물론 쉬운 방법은 이 규칙들이 영원히 열려있는 베타 프로젝트라는 것을 항상 지적하는 것입니다.

그래서 '폭발 행성 포럼'이 있는 거군요 저는 최소한 이틀에 한 번씩은 체크인을 하고 여러분 모두가 가지고 있는 질문이나 아이디어에 답할 수 있도록 최선을 다할 것입니다. 우리는 지난 수년간 충분히 경기를 해왔기 때문에 올바른 접근법만 있다면 어떤 중간 경기 기록 없이도 이 규칙들로 경기를 할 수 있다. 그렇다고 해서 규칙에 재작성된 아티팩트가 없고 구두점이 모두 제대로 작동하는 것은 아니다. 만약 당신이 어떤 문제에 부딪혀서 그것에 대한 해결책을 생각해낸다면, 계속 진행해서 그것을 포럼에 올려주세요. 하지만 기억해야 할 중요한 것은 모든 가능한 특수 능력 조합을 통해 적과 맞서지 않는 군대를 만들 수 있다는 것입니다. 아무리 노력해도 주사위를 잘 굴려도. 만약 당신이 4x4 또는 4x5 테이블에 600pt의 군대를 사용한다면, 당신은 정오 이후에 몇 개의 게임을 끝낼 수 있을 것이다. 제가 늘 즐겼던 한 가지는 같은 군대와 테이블 세팅으로 두 경기를 치르면서도 선수 한 명 한 명 한 명 한 명 한 명 한 명 한 명 한 명 한 명 한 명에게 기회를 주는 것이다. 특히 한 선수가 철저하게 우세한 상대 군대를 물리친 후 글러트 모드로 풀타임을 소화했다면 더더욱 반가운 일이다.

마지막으로 지형에 대한 참고 사항입니다. 서면 규칙은 표고를 위해 평평한 상단 윤곽선을 사용합니다. 모든 사람이 이런 지형을 이용하는 것은 아니라는 것을 알고 있습니다. 따라서 현장 경계선 규칙은 어떤 용도로 사용하든 대부분 조정되어야 할 것입니다. 나는 건물 사용에 대한 규칙을 작성하지 않았으니 그 지역에서 맘껏 하세요. 나는 멋진 건물들이 몇 개 있지만, 이런 종류의 게임에서 내가 좋아하는 건물들을 어떻게 사용할지 모르겠어. 내가 하는 다른 모든 게임들은 개별 건물이 아닌 밀집된 지역을 사용하는데, 나는 그것이 폭파된 행성들의 교전과는 잘 맞지 않는다고 생각한다.

—디자이너의 설명
Blasted Planets Skirmish, is basically a set of house rules a few friends and I use to play games with my Sci-Fi figures. I am not trying to model a "Hard" Sci-Fi environment here. I'm borrowing as much from Horror and Fantasy as I am from Sci-Fi. I mean how serious can you be. When you have, Dog headed, Gator men chasing an Elephant guy around an Omni Field generating White rabbit? There is enough "real" world framework here that basic tactics work (most of the time). But enough of a fantastical element that you really can't count on the idea that the Fin headed alien with the pin gun is going to nail the cave man with the rock every time.

One thing for sure is I am not even trying to come up with a back story for this nonsense. That of course does not mean that you can't. Half or maybe even more than half of the fun of this game is cooking up an army before the game that that functions in some strange way that will confuse or irritate your opponent. If we had a back-story or universal framework that would on some levels really blow that idea out of the water.

On another note the rule formatting is kind of weird. I'm not pretending that it is clever, it's just a reflection of the way my mind works and how I make sense out of things. But I think that it is comprehensible to most "Wargamers" the phrasing in some cases is really tortured. You can thank the fact, that several of my buddies are Super competitors, for this. When you run in to a sentence or paragraph that feels like you are creeping through a minefield there is a real good chance some egregious abuse on the table of an earlier phrasing, required some careful phraseology. The guys you play with may not need this sort of structure. But most of the guys I play with are (at least when rules interpretation is concerned) fundamentally evil in nature. I'm not talking about your basic hearty laugh at a handicapped person trying to struggle to their feet in the grocery aisle after a fall from the wheel chair. I'm talking about the type of stuff that ensures most of these guys will probably spend a good part of eternity as consultants at the right hand of Satan himself. By reading the rules especially some, special abilities and the way they can be combined, and looking at my figures you can probably and rightly conclude that I have my own share of disturbing thoughts. But half of the time these guys leave me feeling like I'm Bo Peep in John Wayne Gacey's crawl space. I'm mentioning all this not as an excuse, but as an explanation as to why the rules are written the way that they are. I mean, I have to be able, when these guys try something particularly twisted, to say, "that?s clearly not, what the intention of that rule is." Of course the easy way out is just always pointing out, that these rules are a perpetually open Beta project.

So that is why we have the Blasted Planets Forum. I am going to do my best to check in at least every couple of days and try to respond to any questions or ideas you all may have. We have played enough games over the years that I know that with the right approach it is possible to play a game with these rules with out any mid game re writes. That is not to say that there are no re-write artifacts in the rules and that the punctuation all works right. If you run in to a problem and come up with a solution for it, please go ahead and post it to the forum. An important thing to remember though is that with all the possible Special ability combinations it is quite possible to come up with an army that just won't work against the enemy you are facing. No matter how hard you try and no matter how well you roll the dice. If you use 600pt armies on a 4x4 or 4x5 table you can probably knock out a couple of games in an after noon. One thing I have always enjoyed is playing two games with the same armies and table set up but giving each player a chance to play each side. This is especially gratifying if one player has gone in to full on Gloat mode after defeating a thoroughly outclassed opposing army.

One last thing is a note on terrain; the rules as written cover use of flat top contours for elevation. I know that not every one uses this type of terrain. So Line of site line of fire rules are probably the thing that will most often have to be adapted to whatever you happen to use. I have written no rules for the use of buildings so knock yourself out in that area. I have some nice buildings but have not figured out as way to use them that I like in this type of games. All the other games I play use built up areas rather than individual buildings and I do not think that that fits well with Blasted Planets Skirmish.

—description from the designer

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