-
BGG랭킹
BGG전체 : 20276
STRATEGY : 2849
-
-
인원
3-5 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.11 / 5
-
디자이너
Jussi Autio
-
아티스트
Antti Löytynoja
-
인원
게임 소개
현대사회는 우리의 시대, 우리가 사는 세상에 대한 게임입니다. 그것은 평등에서 유기농 식품, 이라크 전쟁부터 고문 스캔들, 청소년 문화, 여성 사제단과 그 이상의 측면을 다룬다. 그것은 선수들이 자신의 의제 뒤에 있는 깊은 줄의 사람들을 설득하기 위해 씨름하는 몇 가지 측면일 뿐이다.
선수들은 모두 같은 사회에 살면서 주변 세계에 발자취를 남길 수 있는 영향력 있는 힘을 찾는다. 국민의 의견은 군국주의, 경제, 인간의 가치, 녹색 가치의 네 가지 사회적 가치에 의해 결정된다.
플레이어들은 일단 게임을 하면 사회에서 화제가 되는 게임 카드를 가지고 있다. 그것들은 상상의 마을 사람들이 커피 테이블에서 이야기하는 주제, 뉴스에서 읽는 내용, 그리고 세상에 대한 그들의 견해를 형성하는 것이 무엇이 될 것이다. 그런 다음 이러한 이슈는 네 가지 가치를 형성하지만, 이를 통해 포인트를 가져오기도 합니다. 이는 사회가 군국주의적일수록 '국방예산 인상'이나 '테러와의 전쟁'과 같은 카드에서 얻을 수 있는 군국주의적인 영향포인트가 더 많다는 것을 의미한다. 이 점들을 가지고 당신은 그 가치에 초점을 맞춘 법들을 통과시킵니다. 선수들이 정치적 영향력을 발휘하며 밀어붙인 이 법률 카드들만이 승점을 얻는다. 그리고 각각의 가치는 제한된 양의 법을 가지고 있기 때문에 각각의 가치를 가장 잘 옹호하는 인종이 있습니다.
대부분의 카드에는 특정 다른 카드(예: 페미니즘(Equality)와 함께 사용할 때 더 강력해지거나 특정 포인트가 채점되는 것을 방지하는 특수 기능이 있습니다(예: Equality(동일성)). 군국주의 관점에서 고문 스캔들 또는 인간의 가치 관점에서 위기에 처한 유엔).
게임이 진행되면서 플레이어들은 그들의 세계관을 대중들에게 팔기 위해 노력한다. 그러나 플레이어들이 권력에 목말라 국민의 안녕이 짓밟히는지, 그리고 그 사회가 여전히 지켜질 만한 가치가 있는지. 그것은 선수들이 현대 소사이어티를 하는 매 경기마다 다시 결정하는 것이다.
선수들은 모두 같은 사회에 살면서 주변 세계에 발자취를 남길 수 있는 영향력 있는 힘을 찾는다. 국민의 의견은 군국주의, 경제, 인간의 가치, 녹색 가치의 네 가지 사회적 가치에 의해 결정된다.
플레이어들은 일단 게임을 하면 사회에서 화제가 되는 게임 카드를 가지고 있다. 그것들은 상상의 마을 사람들이 커피 테이블에서 이야기하는 주제, 뉴스에서 읽는 내용, 그리고 세상에 대한 그들의 견해를 형성하는 것이 무엇이 될 것이다. 그런 다음 이러한 이슈는 네 가지 가치를 형성하지만, 이를 통해 포인트를 가져오기도 합니다. 이는 사회가 군국주의적일수록 '국방예산 인상'이나 '테러와의 전쟁'과 같은 카드에서 얻을 수 있는 군국주의적인 영향포인트가 더 많다는 것을 의미한다. 이 점들을 가지고 당신은 그 가치에 초점을 맞춘 법들을 통과시킵니다. 선수들이 정치적 영향력을 발휘하며 밀어붙인 이 법률 카드들만이 승점을 얻는다. 그리고 각각의 가치는 제한된 양의 법을 가지고 있기 때문에 각각의 가치를 가장 잘 옹호하는 인종이 있습니다.
대부분의 카드에는 특정 다른 카드(예: 페미니즘(Equality)와 함께 사용할 때 더 강력해지거나 특정 포인트가 채점되는 것을 방지하는 특수 기능이 있습니다(예: Equality(동일성)). 군국주의 관점에서 고문 스캔들 또는 인간의 가치 관점에서 위기에 처한 유엔).
게임이 진행되면서 플레이어들은 그들의 세계관을 대중들에게 팔기 위해 노력한다. 그러나 플레이어들이 권력에 목말라 국민의 안녕이 짓밟히는지, 그리고 그 사회가 여전히 지켜질 만한 가치가 있는지. 그것은 선수들이 현대 소사이어티를 하는 매 경기마다 다시 결정하는 것이다.
Modern Society is a game about our time, the world we live in. It covers aspects from Equality to Organic Food, from War in Iraq to Torture Scandal, to Youth Culture, Women's Priesthood and beyond. Those are but few aspects the players wrestle with as they try to convince the deep rows of the people behind their own agenda.
The players all live in the same society and seek influential power to leave their mark on the surrounding world. The people's opinions, what they feel and think, is determined by four societal values – militarism, economy, human values & green values.
The players have game cards which become ”hot topics” in the society once they are played. They will become the issues the imaginary townsfolk talk in coffee tables, what they read from the news and what shapes their view on the world. These issues then shape the four values, but also bring points through them. This means that the more militaristic the society is the more militaristic influence points you get from cards like 'Raise in Defence Budget' or 'War on Terrorism'. With these points you then push through laws that focus on that value. Only these law cards that the players have pushed through with their political influence they get victory points. And as each value has limited amount of laws there is a race who stands as the best advocate for each value.
Most cards have special abilities that makes them stronger with certain other cards (i.e. Feminism with Equality) or for example prevent certain points to be scored (i.e. Torture Scandal on militarism points or UN in Crisis on Human value points).
As the game proceeds the players try to sell their world view to the masses. But whether the well-being of the people is trampled as the players thirst for power and whether that society is still worth defending for? That is what the players decide all over again during each game they play the Modern Society.
The players all live in the same society and seek influential power to leave their mark on the surrounding world. The people's opinions, what they feel and think, is determined by four societal values – militarism, economy, human values & green values.
The players have game cards which become ”hot topics” in the society once they are played. They will become the issues the imaginary townsfolk talk in coffee tables, what they read from the news and what shapes their view on the world. These issues then shape the four values, but also bring points through them. This means that the more militaristic the society is the more militaristic influence points you get from cards like 'Raise in Defence Budget' or 'War on Terrorism'. With these points you then push through laws that focus on that value. Only these law cards that the players have pushed through with their political influence they get victory points. And as each value has limited amount of laws there is a race who stands as the best advocate for each value.
Most cards have special abilities that makes them stronger with certain other cards (i.e. Feminism with Equality) or for example prevent certain points to be scored (i.e. Torture Scandal on militarism points or UN in Crisis on Human value points).
As the game proceeds the players try to sell their world view to the masses. But whether the well-being of the people is trampled as the players thirst for power and whether that society is still worth defending for? That is what the players decide all over again during each game they play the Modern Society.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
202
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
715
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
499
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
402
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
625
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
637
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
747
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
947
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1031
-
2024-11-13
-
Lv.11