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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    2-200 분

  • 연령

    2+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

리졸브는 블랙과 화이트 두 명의 플레이어가 충분한 블랙과 화이트 스톤을 사용하는 커넥션 게임입니다. 플레이어들은 처음에는 비어있는 정사각형 격자의 교차점에 스톤을 배치하고 교환한다. 통과는 금지되어 있다. 직교 인접성을 가진 같은 색의 돌들이 연결되어 있다. 이 게임은 플레이어가 자신의 차례나 상대편의 차례 중에 자신이 지정한 보드 쪽을 자신의 색깔로 연결된 스톤의 단일 그룹으로 연결하여 이기면 끝난다. 절단 스톤은 다음과 같은 일반적인 크로스 컷 구성의 스톤 4개입니다.

OX
XO

다음 두 가지 작업 중 하나를 선택할 수 있습니다.

빈 곳에 당신의 색깔의 돌을 놓으세요. 스톤이 크로스 컷을 만들 경우, 스톤이 더 이상 크로스 컷의 일부가 될 때까지 크로스 컷을 공유하는 인접한 다른 적 스톤과 교환합니다.
크로스컷의 일부인 스톤을 선택하고 1)과 같이 크로스컷을 해결하는 데 사용합니다. 그런 다음 가능하면 빈 곳에 당신의 색깔의 돌을 놓으세요.


리졸브는 2020년 7월 알렉 에릭슨이 설계했으며, 데일 월튼과 루이스 볼라ños Mures와의 중요한 토론과 플레이 테스트를 통해 최종적으로 규칙이 확정되었다. 이 게임은 슬라이드에서 온 미할 사파와의 스왑 메카닉에 의해 부분적으로 영감을 받았다. 크로스컷을 해결하기 위해 스톤을 교환하는 원래 아이디어는 필 레덕의 스루웨이와 빌 테일러의 스왑웨이로 거슬러 올라갈 수 있지만, 리졸브에서 하나의 스톤이 연속적으로 교체되어 컷을 고정하는 "리졸브 스톤" 메카닉은 참신하다.

—디자이너의 설명
Resolve is a connection game for two players, Black and White, with sufficient black and white stones. Players take turns placing and swapping stones on the intersecting points of a square grid which is initially empty. Passing is forbidden. Same-colored stones with orthogonal adjacency are connected. The game is over when a player wins by connecting their designated sides of the board with a single group of connected stones of their color, at any time during their turn or their opponent's turn. Cutting stones are four stones in the following generic crosscut configuration:

OX
XO

On your turn you may select one of two actions:

Place a stone of your color on an empty point. If that stone creates a crosscut, swap it with different adjacent enemy stones that share a crosscut with it, until that stone is no longer part of a crosscut.
Choose a stone of your color that is part of a crosscut, and use it to resolve crosscuts as in 1) . Then place a stone of your color on an empty point, if possible.


Resolve was designed by Alek Erickson in July 2020, and the rules were eventually finalized through critical discussions and play testing with Dale Walton and Luis Bolaños Mures. The game was partly inspired by Michal Zapawa's swap mechanic from Slyde. The original idea for swapping stones to resolve crosscuts can be traced to Phil Leduc's Thruway and Bill Taylor's Swapway as early as 2008, but the "resolving stone" mechanic, where a single stone gets serially swapped to fix cuts in Resolve is novel.

—description from the designer

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