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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Robert Fox
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아티스트
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인원
게임 소개
교전: 52C는 모든 게임에 독특한 경험을 제공하려고 시도하는 전쟁 게임 규칙 시스템입니다.
승리 전략은 즉석에서 그리고 압도적인 역경에 맞서 개발되어야 합니다.
규칙은 경쟁 플레이를 위해 꼼꼼하게 만들어진 규칙 시스템과 유사한 수준의 포괄성과 명확성을 제공하도록 설계되었다. 그러나, 경쟁 규칙 집합의 균형은 SCURISH: 52C 내에 존재하지 않는다.
대신 플레이어들은 전쟁의 잠재적인 현실에 대한 가혹한 반영과 싸운다. 역경에 직면했을 때, 당신은 말 그대로 당신이 맡은 일을 해야 하고 다음 경기에서 더 나은 행운을 바라야 한다.
플레이어 수
교전: 52C는 한 명에서 두 명의 선수가 플레이하는 데 최적화되어 있다. 추가 팀을 도입하는 대신 플레이어가 팀’s 모델의 제어권을 나누는 것이 제안되지만, 추가 선수를 수용할 수 있다. 이러한 상황에서는 팀당 8개 이상의 모델 카운트가 권장됩니다. 또한 이 문서에는 솔로 플레이 경험을 지도하고 개선하기 위한 부록이 포함되어 있습니다.
세팅
교전: 52Chas는 지구상의 현대 보병 전투를 반영하기 위해 설계되었다. 규칙 집합은 20세기 이후의 전투를 시뮬레이션하는 데 사용될 수 있다. 범위: 척후: 52C는 척후 크기의 미니어처 워게임이다. 플레이어는 4~12명의 병사를 지휘하는 분대장의 역할을 맡는다.
치수
게임은 2.5차원으로 진행된다. 시선과 지형적 특징에 관한 추상화 정도가 있다. 이 추상화는 동전 또는 유사한 토큰과 함께 건조 삭제 보드와 같은 2차원 표면을 사용하여 CRUMISH: 52C를 플레이할 수 있지만 반드시 필요한 것은 아니다. 또한 이러한 추상화는 구현할 수 있는 3차원 지형적 특징에 유연성을 제공합니다. 예를 들어, 지형 기능의 높이를 사용된 군인 프록시에 맞게 조정할 필요가 없습니다.
축척 및 단위
전투 작전의 경계는 종종 1평방마일보다 훨씬 작다. 게임 세계에서 1인치(25mm)는 실제 세계에서 6피트(2m) 정도 된다. 25~32mm의 미니어처나 토큰은 인간 병사들을 위한 대용품으로 사용된다. 이러한 규칙에 설명된 지형 형상 크기와 거리는 대체 축소, 지형 또는 측정 단위에 맞게 적절하게 조정할 수 있습니다. 이 문서에서 사용되는 주요 측정 단위는 인치입니다. 메트릭 근사치가 제공되지만 정확한 변환은 아닙니다.
시간
각 모델은 게임 세계 시간을 1분도 채 차지하지 않는다. 게임은 일반적으로 실제 시간으로부터 1시간 이내에 완료될 수 있다.
—출판사의 설명
승리 전략은 즉석에서 그리고 압도적인 역경에 맞서 개발되어야 합니다.
규칙은 경쟁 플레이를 위해 꼼꼼하게 만들어진 규칙 시스템과 유사한 수준의 포괄성과 명확성을 제공하도록 설계되었다. 그러나, 경쟁 규칙 집합의 균형은 SCURISH: 52C 내에 존재하지 않는다.
대신 플레이어들은 전쟁의 잠재적인 현실에 대한 가혹한 반영과 싸운다. 역경에 직면했을 때, 당신은 말 그대로 당신이 맡은 일을 해야 하고 다음 경기에서 더 나은 행운을 바라야 한다.
플레이어 수
교전: 52C는 한 명에서 두 명의 선수가 플레이하는 데 최적화되어 있다. 추가 팀을 도입하는 대신 플레이어가 팀’s 모델의 제어권을 나누는 것이 제안되지만, 추가 선수를 수용할 수 있다. 이러한 상황에서는 팀당 8개 이상의 모델 카운트가 권장됩니다. 또한 이 문서에는 솔로 플레이 경험을 지도하고 개선하기 위한 부록이 포함되어 있습니다.
세팅
교전: 52Chas는 지구상의 현대 보병 전투를 반영하기 위해 설계되었다. 규칙 집합은 20세기 이후의 전투를 시뮬레이션하는 데 사용될 수 있다. 범위: 척후: 52C는 척후 크기의 미니어처 워게임이다. 플레이어는 4~12명의 병사를 지휘하는 분대장의 역할을 맡는다.
치수
게임은 2.5차원으로 진행된다. 시선과 지형적 특징에 관한 추상화 정도가 있다. 이 추상화는 동전 또는 유사한 토큰과 함께 건조 삭제 보드와 같은 2차원 표면을 사용하여 CRUMISH: 52C를 플레이할 수 있지만 반드시 필요한 것은 아니다. 또한 이러한 추상화는 구현할 수 있는 3차원 지형적 특징에 유연성을 제공합니다. 예를 들어, 지형 기능의 높이를 사용된 군인 프록시에 맞게 조정할 필요가 없습니다.
축척 및 단위
전투 작전의 경계는 종종 1평방마일보다 훨씬 작다. 게임 세계에서 1인치(25mm)는 실제 세계에서 6피트(2m) 정도 된다. 25~32mm의 미니어처나 토큰은 인간 병사들을 위한 대용품으로 사용된다. 이러한 규칙에 설명된 지형 형상 크기와 거리는 대체 축소, 지형 또는 측정 단위에 맞게 적절하게 조정할 수 있습니다. 이 문서에서 사용되는 주요 측정 단위는 인치입니다. 메트릭 근사치가 제공되지만 정확한 변환은 아닙니다.
시간
각 모델은 게임 세계 시간을 1분도 채 차지하지 않는다. 게임은 일반적으로 실제 시간으로부터 1시간 이내에 완료될 수 있다.
—출판사의 설명
SKIRMISH: 52C is a wargaming rules system that attempts to offer a unique experience each and every game.
Winning strategies must be developed on the fly and against overwhelming odds.
The rules are designed to provide a similar level of comprehensiveness and clarity as rules systems meticulously crafted for competitive play. However, the balance of competitive rulesets does not exist within SKIRMISH: 52C.
Instead, players combat the harsh reflection of the potential realities of warfare. In the face of adversity, you must quite literally play the hand you are dealt and hope for better luck next game.
Number of Players
SKIRMISH: 52C is optimized for play by one to two players. It is possible to accommodate additional players, although it is suggested that players divide control of a team’s models as opposed to introducing additional teams. In these situations, model counts greater than 8 per team are recommended. This document also includes a supplement to direct and improve the solo play experience.
Setting
SKIRMISH: 52Chas been designed to reflect abstracted modern infantry combat on Earth. The ruleset can be used to simulate the battles of the 20th century and beyond. Scope: SKIRMISH: 52C is a skirmish-sized miniature wargame. Players assume the role of a squad leader, commanding 4-12 soldiers.
Dimension
The game plays in 2.5 dimensions. There is a degree of abstraction regarding line of sight and terrain features. This abstraction permits--but does not require--playing SKIRMISH: 52C using a two-dimensional surface such as a dry-erase board in combination with coins or similar tokens. This abstraction also provides flexibility in the three-dimension terrain features that can be implemented. For example, the height of terrain features do not need to be appropriately scaled to the soldier proxies used.
Scale & Units
The boundaries of combat operations are often much less than a square mile. 1 inch (25 mm) within the game world approximates 6 feet (2 meters) in the real world”. 25-32 mm miniatures or tokens are used as proxies for human soldiers. Terrain feature size and distances described in these rules may be scaled appropriately to accommodate alternate miniatures, terrain, or units of measurement. The primary unit of measurement used in this document is inches. Metric approximations are provided but are not exact conversions.
Time
Each model’s “turn” occupies less than a minute of game world time. A game can typically be completed within one hour of real world time.
—description from the publisher
Winning strategies must be developed on the fly and against overwhelming odds.
The rules are designed to provide a similar level of comprehensiveness and clarity as rules systems meticulously crafted for competitive play. However, the balance of competitive rulesets does not exist within SKIRMISH: 52C.
Instead, players combat the harsh reflection of the potential realities of warfare. In the face of adversity, you must quite literally play the hand you are dealt and hope for better luck next game.
Number of Players
SKIRMISH: 52C is optimized for play by one to two players. It is possible to accommodate additional players, although it is suggested that players divide control of a team’s models as opposed to introducing additional teams. In these situations, model counts greater than 8 per team are recommended. This document also includes a supplement to direct and improve the solo play experience.
Setting
SKIRMISH: 52Chas been designed to reflect abstracted modern infantry combat on Earth. The ruleset can be used to simulate the battles of the 20th century and beyond. Scope: SKIRMISH: 52C is a skirmish-sized miniature wargame. Players assume the role of a squad leader, commanding 4-12 soldiers.
Dimension
The game plays in 2.5 dimensions. There is a degree of abstraction regarding line of sight and terrain features. This abstraction permits--but does not require--playing SKIRMISH: 52C using a two-dimensional surface such as a dry-erase board in combination with coins or similar tokens. This abstraction also provides flexibility in the three-dimension terrain features that can be implemented. For example, the height of terrain features do not need to be appropriately scaled to the soldier proxies used.
Scale & Units
The boundaries of combat operations are often much less than a square mile. 1 inch (25 mm) within the game world approximates 6 feet (2 meters) in the real world”. 25-32 mm miniatures or tokens are used as proxies for human soldiers. Terrain feature size and distances described in these rules may be scaled appropriately to accommodate alternate miniatures, terrain, or units of measurement. The primary unit of measurement used in this document is inches. Metric approximations are provided but are not exact conversions.
Time
Each model’s “turn” occupies less than a minute of game world time. A game can typically be completed within one hour of real world time.
—description from the publisher
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