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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Peter Ferry
-
아티스트
Jason Crayton
-
인원
게임 소개
파벌: 배틀그라운드에서 당신은 군대, 주문사, 야수, 신화 속 괴물들을 이끌고 전투에 나서는 장군의 역할을 맡는다. 당신과 상대 장군들은 전장을 결정하고, 자원을 모으고, 적 유닛을 제거하여 점수를 얻습니다. 먼저 25점을 획득하는 사람이 승리합니다.
게임 내 6개의 파벌 중 하나를 선택하기 위해, 각 파벌은 12개의 고유한 유닛과 5개의 "home terrain" 카드를 가지고 있습니다. 플레이어는 한 번에 하나의 지형 카드를 3x3 격자에 배치하고, 각 지형 카드를 2x2 격자로 나누어서 전체 게임 격자는 6x6이다. 지형을 먼저 배치하는 쪽이 다른 선수에 비해 홈지형이 많아 유리하고 셋업 시간이 늦는 쪽이 전장에 자원센터 위치를 결정하거나 선발대를 가장 늦게 모집해 상대의 선택에 대응할 수 있다. 단위는 1-5골드이며, 각 플레이어는 최대 10골드까지 선발 단위에 사용할 수 있으며, 지출하지 않은 단위는 모두 보관할 수 있다.
라운드 중에는 모든 유닛이 이동할 수 있으며, 가장 높은 순위를 가진 유닛이 먼저 이동하고, 가장 많은 캡틴을 보유한 유닛이 그 뒤를 잇는다. 각 유닛은 움직임, 공격, 건강가치가 있으며, 금이나 마력을 발생시키는지에 대한 지표와 함께 주문을 걸 수 있다. 유닛 이동 후, 카드에 표시된 근거리든 원거리든 상관없이 유닛으로 공격할 수 있습니다. 적 유닛을 격파하면 금화로 그 비용과 같은 포인트를 얻을 수 있기 때문에 고가의 유닛이 가장 강력한 반면, 가장 큰 포인트 타겟을 상대에게 제공하기도 한다.
순번에 유닛을 활성화하기 전에 골드를 지불하고 신규 유닛을 모집하면 해당 유닛이 순번에 대한 서열 순서를 이탈하여 고위 유닛을 직접 투입할 수 있고 예상치 못한 상대에게 전장에 투입할 수 있습니다.
모든 유닛이 이동하면 플레이어는 자동으로 유닛을 얻는 유닛과 자원 센터에 위치한 유닛을 위한 자원을 수집한다. 라운드는 누군가가 25포인트의 포획된 유닛을 모을 때까지 계속되며, 그 시점에서 그들은 즉시 승리한다.
분파: 배틀그라운드는 포함과 다양성에 중점을 두고 있으며, 전 세계의 신화를 통합하고, 전통적으로는 유럽에 기반을 둔 판타지 요소를 잘 표현되지 않은 문화적 요소로 표현한다.
게임 내 6개의 파벌 중 하나를 선택하기 위해, 각 파벌은 12개의 고유한 유닛과 5개의 "home terrain" 카드를 가지고 있습니다. 플레이어는 한 번에 하나의 지형 카드를 3x3 격자에 배치하고, 각 지형 카드를 2x2 격자로 나누어서 전체 게임 격자는 6x6이다. 지형을 먼저 배치하는 쪽이 다른 선수에 비해 홈지형이 많아 유리하고 셋업 시간이 늦는 쪽이 전장에 자원센터 위치를 결정하거나 선발대를 가장 늦게 모집해 상대의 선택에 대응할 수 있다. 단위는 1-5골드이며, 각 플레이어는 최대 10골드까지 선발 단위에 사용할 수 있으며, 지출하지 않은 단위는 모두 보관할 수 있다.
라운드 중에는 모든 유닛이 이동할 수 있으며, 가장 높은 순위를 가진 유닛이 먼저 이동하고, 가장 많은 캡틴을 보유한 유닛이 그 뒤를 잇는다. 각 유닛은 움직임, 공격, 건강가치가 있으며, 금이나 마력을 발생시키는지에 대한 지표와 함께 주문을 걸 수 있다. 유닛 이동 후, 카드에 표시된 근거리든 원거리든 상관없이 유닛으로 공격할 수 있습니다. 적 유닛을 격파하면 금화로 그 비용과 같은 포인트를 얻을 수 있기 때문에 고가의 유닛이 가장 강력한 반면, 가장 큰 포인트 타겟을 상대에게 제공하기도 한다.
순번에 유닛을 활성화하기 전에 골드를 지불하고 신규 유닛을 모집하면 해당 유닛이 순번에 대한 서열 순서를 이탈하여 고위 유닛을 직접 투입할 수 있고 예상치 못한 상대에게 전장에 투입할 수 있습니다.
모든 유닛이 이동하면 플레이어는 자동으로 유닛을 얻는 유닛과 자원 센터에 위치한 유닛을 위한 자원을 수집한다. 라운드는 누군가가 25포인트의 포획된 유닛을 모을 때까지 계속되며, 그 시점에서 그들은 즉시 승리한다.
분파: 배틀그라운드는 포함과 다양성에 중점을 두고 있으며, 전 세계의 신화를 통합하고, 전통적으로는 유럽에 기반을 둔 판타지 요소를 잘 표현되지 않은 문화적 요소로 표현한다.
In Factions: Battlegrounds, you take on the role of a general who's leading an army of troops, spellcasters, beasts, and mythological monsters into battle. You and the opposing generals determine the battleground, gather resources, and score points by eliminating enemy units. Whoever first captures 25 points of units wins.
In more detail, to set up choose one of the six factions in the game; each faction has twelve unique units and five "home terrain" cards that work well with your units. Players then take turns building the battleground by placing one terrain card at a time into the 3x3 grid, each terrain card is divided into a 2x2 grid, so the entire grid of play is 6x6. Whoever places terrain first has an advantage since they have more home terrain than other players, while players who go later during set up determine the location of resource centers on the battleground or recruit their starting units last so that they can respond to the choices of opponents. Units cost 1-5 gold, and each player can spend up to 10 gold on starting units, keeping anything unspent.
During a round, all units have the chance to move, with the highest-ranked units moving first and with ties being broken in favor of whoever has the most captains, followed by whoever has the most units. Each unit has a movement, attack, and health value, along with an indication of whether it generates gold or mana and (possibly) a spell that it can cast. After moving a unit, you can attack with it, whether melee or ranged as indicated on the card. If you defeat an enemy unit, you can points equal to its cost in gold, so while expensive units tend to be the most powerful, they also provide an opponent with their biggest target for points.
Prior to activating a unit on your turn, you can pay gold to recruit new units, and those units will slip into rank order for the turn, possibly allowing you to put a high-ranking unit into play directly and giving an opponent someone on the battleground that they didn't expect.
Once all the units have moved, players collect resources for units that gain them automatically and for units located on resource centers. Rounds continue until someone has collected 25 points of captured units, at which point they win immediately.
Factions: Battlegrounds is centered on inclusion and diversity, incorporating mythology from all over the world and representing traditionally European-based fantasy elements with underrepresented cultural elements.
In more detail, to set up choose one of the six factions in the game; each faction has twelve unique units and five "home terrain" cards that work well with your units. Players then take turns building the battleground by placing one terrain card at a time into the 3x3 grid, each terrain card is divided into a 2x2 grid, so the entire grid of play is 6x6. Whoever places terrain first has an advantage since they have more home terrain than other players, while players who go later during set up determine the location of resource centers on the battleground or recruit their starting units last so that they can respond to the choices of opponents. Units cost 1-5 gold, and each player can spend up to 10 gold on starting units, keeping anything unspent.
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Prior to activating a unit on your turn, you can pay gold to recruit new units, and those units will slip into rank order for the turn, possibly allowing you to put a high-ranking unit into play directly and giving an opponent someone on the battleground that they didn't expect.
Once all the units have moved, players collect resources for units that gain them automatically and for units located on resource centers. Rounds continue until someone has collected 25 points of captured units, at which point they win immediately.
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