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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-25 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joshua Saulter
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아티스트
Joshua Saulter
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인원
게임 소개
제모의 저니(Zemo's Journey)는 2020년 제4회 롤 앤 라이트 대회에서 선보인 롤 앤 라이트 게임이다. 이 게임에서 플레이어는 트리투스호를 조타하고 위험한 바다를 건너 보물을 찾고, 바다의 무시무시한 괴물들과 싸우며, 바다 경치에 흩어져 있는 마을을 보호하기 위해 항해한다. 여러 개의 맵과 출발 조건이 갖춰져 있어 각각의 게임은 독특한 모험 경험을 제공한다. 그리고 다시 게임을 하려면 보드를 지우고(또는 새 보드를 인쇄) 항해를 시작하십시오!
각 턴마다 플레이어는 주사위를 굴리고 독특한 움직임 메카닉을 사용하여 지도를 가로지르는 코스를 계획한다. 이 코스에서 몬스터, 섬 또는 다른 배를 만나면 플레이어는 전투를 해결하거나 보물을 발견하거나 손상을 복구한다. 캡틴 로그는 플레이어가 현재 위험 수준뿐만 아니라 자원과 만남을 추적할 수 있게 해줍니다. 배의 손상을 주의 깊게 관리하고 대포를 가득 채우면 플레이어는 게임이 끝날 때까지 생존할 수 있습니다.
마지막 턴이 끝난 후 플레이어는 각오된 만남뿐만 아니라 게임을 시작할 때 선택한 동기 부여에 따라 승리 점수를 획득합니다. 각 동기 부여 점수는 다르고 고유한 보너스를 제공합니다. 어드벤처러, 프로텍터, 또는 플런더러로서, 총점에 따라 제모가 자신이 추구하는 영광을 얻을지 여부가 결정됩니다. 아니면 그는 잊혀진 물 무덤에 가게 될까요?
-디자이너의 설명
각 턴마다 플레이어는 주사위를 굴리고 독특한 움직임 메카닉을 사용하여 지도를 가로지르는 코스를 계획한다. 이 코스에서 몬스터, 섬 또는 다른 배를 만나면 플레이어는 전투를 해결하거나 보물을 발견하거나 손상을 복구한다. 캡틴 로그는 플레이어가 현재 위험 수준뿐만 아니라 자원과 만남을 추적할 수 있게 해줍니다. 배의 손상을 주의 깊게 관리하고 대포를 가득 채우면 플레이어는 게임이 끝날 때까지 생존할 수 있습니다.
마지막 턴이 끝난 후 플레이어는 각오된 만남뿐만 아니라 게임을 시작할 때 선택한 동기 부여에 따라 승리 점수를 획득합니다. 각 동기 부여 점수는 다르고 고유한 보너스를 제공합니다. 어드벤처러, 프로텍터, 또는 플런더러로서, 총점에 따라 제모가 자신이 추구하는 영광을 얻을지 여부가 결정됩니다. 아니면 그는 잊혀진 물 무덤에 가게 될까요?
-디자이너의 설명
Zemo's Journey is a roll-and-write game introduced in the 2020 4th Roll-and-Write competition. In this game, the player helms the Tritus and sails across a treacherous ocean to find treasure, combat fearsome monsters of the deep, and protect (or plunder!) towns that dot the seascape. With multiple maps and starting conditions, each game offers a unique adventuring experience. And to play again, simply erase the board (or print out a new one) and start sailing!
In each turn, the player rolls dice and, using a unique movement mechanic, plots a course across the map. When that course encounters a monster, island, or another ship, the player resolves a combat, discovers treasure, or perhaps repairs damage. The captain's log allows the player to track resources and encounters as well as the current level of Danger. By carefully managing damage to the ship and keeping the cannons fully stocked, the player just may survive until the end of the game.
After the final turn, the player scores victory points based on both the resolved encounters but also on the Motivation chosen at the start of the game. Each Motivation scores encounters differently and also offers a unique bonus. As an Adventurer, Protector, or Plunderer, the total score will determine whether Zemo gains the glory he quests for. Or will he end up in a forgotten watery grave?
-description from designer
In each turn, the player rolls dice and, using a unique movement mechanic, plots a course across the map. When that course encounters a monster, island, or another ship, the player resolves a combat, discovers treasure, or perhaps repairs damage. The captain's log allows the player to track resources and encounters as well as the current level of Danger. By carefully managing damage to the ship and keeping the cannons fully stocked, the player just may survive until the end of the game.
After the final turn, the player scores victory points based on both the resolved encounters but also on the Motivation chosen at the start of the game. Each Motivation scores encounters differently and also offers a unique bonus. As an Adventurer, Protector, or Plunderer, the total score will determine whether Zemo gains the glory he quests for. Or will he end up in a forgotten watery grave?
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