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BGG랭킹
BGG전체 : 21238
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.33 / 5
-
디자이너
Jan Rojewski, Michał Stajszczak
-
아티스트
-
인원
게임 소개
"포르무와 1"(또는 ")《비엘키 와이시그》(2012년판)는 폴란드의 레이싱 게임 "그랑프리"의 리메이크 작품이다.
게임 메카니즘은 게임과 상당히 유사하다.1962년에 출판된 워딩턴의 포뮬러 1&인용.
"그랑프리"의 규칙은 지난 몇 년 동안 약간 바뀌었지만 "의 2007/2012년 판의 주요 논점은 다음과 같다.Formuwa 1"은 변경되지 않습니다. 플레이어는 커브와 직선을 갖춘 공급 세그먼트를 사용하여 자신만의 회로를 준비할 수 있었다. 2007/2012년 게임 에디션에서는 트랙 공간의 배치가 차례대로의 이동 순서를 더 잘 결정할 수 있도록 변경되었다.
선수들은 모든 방향에서 차의 속도를 설정하고, 상대편보다 먼저 결승점에 도달하기 위해 사고 없이 커브를 통과하려고 노력한다.
커브를 위한 안전 속도가 초과되면, 플레이어는 차량이 파손된 후에도 트랙에 머무르는지, 사고가 발생하는지(그리고 타이어가 일부 손상되었는지) 확인하기 위해 정해진 횟수만큼 주사위를 굴려야 한다.
자동차에는 타이어 토큰이 장착되어 있으며, 플레이어가 브레이크를 세게 밟거나 타이어 마모를 나타내기 위해 가속할 때 사용된다. 2007/2012년 게임 에디션에는 타이어 토큰만 있습니다. "그랑프리"에는 카드(")가 있었습니다.타이어&인용 및 "브레이크")는 하드 브레이킹 후 손상 지점을 나타냅니다. 타이어 마모는 패널티 차트에 따라 규제됩니다. 경기 중에 피트 스톱에서 타이어 세트를 교환(보충)할 수 있다.
게임 상자에는 다음이 포함됩니다.
안전 속도가 다른 직선과 곡선이 있는 16개의 양면 트랙 세그먼트(8개의 정사각형, 8개의 삼각형)
플라스틱 경주용 자동차 6대
이동 속도 표시기가 있는 6개의 속도계(속도계)
174 타이어 카운터
주사위 1개
가르침을 다듬다.
퍼블리셔/게임 웹사이트: http://www.granna.pl/produkt,wielki-wyscig
게임 메카니즘은 게임과 상당히 유사하다.1962년에 출판된 워딩턴의 포뮬러 1&인용.
"그랑프리"의 규칙은 지난 몇 년 동안 약간 바뀌었지만 "의 2007/2012년 판의 주요 논점은 다음과 같다.Formuwa 1"은 변경되지 않습니다. 플레이어는 커브와 직선을 갖춘 공급 세그먼트를 사용하여 자신만의 회로를 준비할 수 있었다. 2007/2012년 게임 에디션에서는 트랙 공간의 배치가 차례대로의 이동 순서를 더 잘 결정할 수 있도록 변경되었다.
선수들은 모든 방향에서 차의 속도를 설정하고, 상대편보다 먼저 결승점에 도달하기 위해 사고 없이 커브를 통과하려고 노력한다.
커브를 위한 안전 속도가 초과되면, 플레이어는 차량이 파손된 후에도 트랙에 머무르는지, 사고가 발생하는지(그리고 타이어가 일부 손상되었는지) 확인하기 위해 정해진 횟수만큼 주사위를 굴려야 한다.
자동차에는 타이어 토큰이 장착되어 있으며, 플레이어가 브레이크를 세게 밟거나 타이어 마모를 나타내기 위해 가속할 때 사용된다. 2007/2012년 게임 에디션에는 타이어 토큰만 있습니다. "그랑프리"에는 카드(")가 있었습니다.타이어&인용 및 "브레이크")는 하드 브레이킹 후 손상 지점을 나타냅니다. 타이어 마모는 패널티 차트에 따라 규제됩니다. 경기 중에 피트 스톱에서 타이어 세트를 교환(보충)할 수 있다.
게임 상자에는 다음이 포함됩니다.
안전 속도가 다른 직선과 곡선이 있는 16개의 양면 트랙 세그먼트(8개의 정사각형, 8개의 삼각형)
플라스틱 경주용 자동차 6대
이동 속도 표시기가 있는 6개의 속도계(속도계)
174 타이어 카운터
주사위 1개
가르침을 다듬다.
퍼블리셔/게임 웹사이트: http://www.granna.pl/produkt,wielki-wyscig
"Formuła 1" (or "Wielki wyścig" in the 2012 edition) is the remake of the Polish racing game named "Grand Prix" which was created in the 1980s by the same authors (Jan Rojewski and Michał Stajszczak).
Game mechanics is quite similar to the game "Formula 1" from Waddingtons, which was published in 1962 (see: Formula-1).
The rules of the "Grand Prix" have slightly changed over the years, but the main points in 2007/2012 editions of "Formuła 1" are not changed. Players could prepare their own circuits with use of supplied segments with curves and straights. In the 2007/2012 game editions arrangement of the track spaces has changed for better determining the order of the moves in the turn.
In every turn the players set the speed of their cars and try to drive through curves without an accident to reach the finish line before opponents.
When safe speed for the curve is exceeded, the player has to roll the dice specified number of times to check if the car would stay on the track after breaking or if the accident (and some damage to the tyres) would happen.
The cars are equipped with some amount of tyres tokens, which are used during the game when players brake hard, or accelerate to indicate the tyres wear. In 2007/2012 game editions there are only tyre tokens - in the "Grand Prix" there were cards ("Tyres" and "Brakes") to indicate damage points after hard breaking. Tyre wear is regulated by penalty charts. Set of tyres could be changed (supplemented) in the pit stop during the race.
The game box contains:
16 double-sided track segments (8 squares, 8 triangles) with straights and curves with different safe speeds
6 plastic race cars
6 speedometers (dashboards) with movable speed indicator
174 tire counters
1 dice
polish instruction
Publisher/Game website: http://www.granna.pl/produkt,wielki-wyscig
Game mechanics is quite similar to the game "Formula 1" from Waddingtons, which was published in 1962 (see: Formula-1).
The rules of the "Grand Prix" have slightly changed over the years, but the main points in 2007/2012 editions of "Formuła 1" are not changed. Players could prepare their own circuits with use of supplied segments with curves and straights. In the 2007/2012 game editions arrangement of the track spaces has changed for better determining the order of the moves in the turn.
In every turn the players set the speed of their cars and try to drive through curves without an accident to reach the finish line before opponents.
When safe speed for the curve is exceeded, the player has to roll the dice specified number of times to check if the car would stay on the track after breaking or if the accident (and some damage to the tyres) would happen.
The cars are equipped with some amount of tyres tokens, which are used during the game when players brake hard, or accelerate to indicate the tyres wear. In 2007/2012 game editions there are only tyre tokens - in the "Grand Prix" there were cards ("Tyres" and "Brakes") to indicate damage points after hard breaking. Tyre wear is regulated by penalty charts. Set of tyres could be changed (supplemented) in the pit stop during the race.
The game box contains:
16 double-sided track segments (8 squares, 8 triangles) with straights and curves with different safe speeds
6 plastic race cars
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Publisher/Game website: http://www.granna.pl/produkt,wielki-wyscig
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