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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Chance Colbert, Jamie Zimmerman
-
아티스트
Richard Jacob
-
인원
게임 소개
12,000년 전 세계는 불안정합니다 당신과 당신 부족의 생존 전망도 마찬가지입니다 무당은 젊었을 때부터 본분을 시작하지만 부족으로서 성장하고 확장하고 번영하기 위해서는 나이를 뛰어넘어 현명해야 한다. 영적 지도자로서 부족이 언제 어디서 사냥하고, 모이고, 정착하고, 건설하고, 더 많은 것을 할 것인지 결정하게 될 것이다. 최고의 샤먼들은 영혼, 동물, 자연 그 자체와 자유롭게 교감하지만, 이 길이 항상 평화롭지는 않고, 짐승들이 죽임을 당하고, 적들이 패배할 것이다. 당신의 부족은 성장하고 번영할 것인가 아니면 그저 살아남을 것인가?
당신은 당신의 특정 부족의 샤먼 지도자입니다. 각각의 샤먼들은 영혼 세계와 교감할 수 있는 두개골 컬렉션을 가지고 있다. 이 해골들을 이용해서 행동을 하거나 짐승의 영혼을 이용하거나 심지어 인생의 마지막에 현상금을 위한 토탈을 만들고 모아야 합니다. 당신이 선택한 행동들은 당신의 부족에게 이동, 참여, 성장 또는 숭배하라고 말할 것이고, 각각은 그들 자신의 선택 세트를 가지고 있다. 그렇게 함으로써, 여러분은 여러분의 부족을 먹여 살리고, 기술을 개발하고, 자원을 만들고, 위대한 영혼에게 제물을 바치고, 두개골을 활성화시키기 위해 땅에서 자원을 모을 것입니다. 무속인으로서 당신은 당신과 세상의 다른 무속인들만이 알고 있는 재앙이 임박하는 것을 경계해야 합니다. 가장 많은 인구를 가진 무당이 승리합니다.
한 부족의 총 엔드 게임 인구는 토큰 다이얼 금액(로버, 전사, 마을), 토템 보너스 금액, 엔드 게임 보너스 인구로 구성된다. 보드의 토큰 아래에 다이얼로 표시된 모집단이 점수의 주요 부분이 됩니다.
-디자이너의 설명
당신은 당신의 특정 부족의 샤먼 지도자입니다. 각각의 샤먼들은 영혼 세계와 교감할 수 있는 두개골 컬렉션을 가지고 있다. 이 해골들을 이용해서 행동을 하거나 짐승의 영혼을 이용하거나 심지어 인생의 마지막에 현상금을 위한 토탈을 만들고 모아야 합니다. 당신이 선택한 행동들은 당신의 부족에게 이동, 참여, 성장 또는 숭배하라고 말할 것이고, 각각은 그들 자신의 선택 세트를 가지고 있다. 그렇게 함으로써, 여러분은 여러분의 부족을 먹여 살리고, 기술을 개발하고, 자원을 만들고, 위대한 영혼에게 제물을 바치고, 두개골을 활성화시키기 위해 땅에서 자원을 모을 것입니다. 무속인으로서 당신은 당신과 세상의 다른 무속인들만이 알고 있는 재앙이 임박하는 것을 경계해야 합니다. 가장 많은 인구를 가진 무당이 승리합니다.
한 부족의 총 엔드 게임 인구는 토큰 다이얼 금액(로버, 전사, 마을), 토템 보너스 금액, 엔드 게임 보너스 인구로 구성된다. 보드의 토큰 아래에 다이얼로 표시된 모집단이 점수의 주요 부분이 됩니다.
-디자이너의 설명
12,000 years ago: the world is volatile, as are the prospects of survival for you and your tribe. A Shaman begins their duty as just a youth, but must be wise beyond his or her years in order to grow, expand and thrive as a tribe. As the spiritual leader you will decide when and where your tribe should hunt, gather, settle, build and more. The best Shamans commune freely with the spirits, animals and nature itself, but this path is not always peaceful, beasts will be slain and foes will be vanquished. Will your tribe grow and thrive or merely survive?
You are the Shaman leader of your specific tribe. Each Shaman has a collection of skulls in which they may commune with the spirit world. You must use these skulls to take actions, or harness a beast spirit, or even create and collect totems for bounties at your life's end. The actions you choose will tell your tribe to move, engage, grow, or worship, each having its own set of choices. In doing so, you will collect resources from the land to feed your tribe, to develop technologies, to build resources, make offerings to the great spirits, activate skulls and more. As the Shaman you must be wary of impending catastrophes known only to you and the other Shaman of the world. The Shaman whose tribe has the largest population is winner.
A tribe's total end game population consists of their total token dial amounts (rovers, warriors, villages), their totem bonus amounts, and any end game bonus population. The population represented by the dials underneath your tokens on the board will be the main portion of your score.
-description from designer
You are the Shaman leader of your specific tribe. Each Shaman has a collection of skulls in which they may commune with the spirit world. You must use these skulls to take actions, or harness a beast spirit, or even create and collect totems for bounties at your life's end. The actions you choose will tell your tribe to move, engage, grow, or worship, each having its own set of choices. In doing so, you will collect resources from the land to feed your tribe, to develop technologies, to build resources, make offerings to the great spirits, activate skulls and more. As the Shaman you must be wary of impending catastrophes known only to you and the other Shaman of the world. The Shaman whose tribe has the largest population is winner.
A tribe's total end game population consists of their total token dial amounts (rovers, warriors, villages), their totem bonus amounts, and any end game bonus population. The population represented by the dials underneath your tokens on the board will be the main portion of your score.
-description from designer
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