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BGG랭킹
BGG전체 : 8107
CGS : 144
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.48 / 5
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디자이너
Kazuhito Miyaki, Yusuke Watanabe
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아티스트
Taro Yamazaki
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인원
게임 소개
아이 오브 저스티지(Eye of Judge)는 플레이스테이션 3 게임기를 사용하여 플레이할 수 있는 하이브리드 종이 및 전자 수집 카드 게임으로, 플레이스테이션 아이 카메라 주변 장치가 지원한다. 고정식 스타터 덱, 부스터 팩 1개와 함께 게임과 함께 번들로 제공되는 주변기기를 사용한 최초의 게임 중 하나이다. 트레이딩 카드는 가장자리를 따라 사이버코드 매트릭스 코드로 암호화됩니다. 이 게임은 플레이스테이션 3 시스템을 사용하지 않고도 독립형 카드 게임으로 플레이할 수 있다.
플레이어들은 3x3 격자로 배열된 플레이 매트의 9개 필드 중 과반수(5개 필드)를 제어하기 위해 30장의 카드 덱에서 생물이나 스펠링 카드를 번갈아 플레이한다. 대다수의 필드를 통제하는 것 외에도, 플레이어들은 상대가 플레이할 카드가 부족할 경우 승리할 수도 있다. 피조물의 전체적인 효과는 그들이 가지고 있는 특별한 능력뿐만 아니라 히트 포인트와 공격 점수에 의해 결정된다. 5가지 요소가 게임의 단위를 나눈다. 물, 불, 흙, 나무, 비올리스. 플레이 그리드 필드에는 상단과 하단이 있으며 각 면은 5가지 요소 중 하나에 속합니다. 아군 요소 위에 놓인 생명체는 HP 보너스를 받는 반면 반대편 요소(물밭에 놓인 불 생물)에 배치된 생명체는 적중점을 잃기 때문에 유닛 배치가 중요하다.
어떤 카드(창조 또는 주문)라도 플레이하려면 먼저 마나(회전할 때마다 자동으로 생성됨)로 카드 소환 비용을 지불해야 한다. 각 생물은 특정한 공격과 방어 패턴을 가지고 있으며, 3x3 그리드에 유닛의 배치와 함께 전투가 발생하는 장소와 어느 정도 해결 방법을 결정한다. 그러나 아이 오브 저스티지 게임의 매우 독특한 점은 카드를 플레이할 때 플레이스테이션 아이 주변기기가 자동으로 그 생물체나 철자를 TV나 모니터에 3D 그래픽 버전으로 생성하여 컴퓨터화된 플레이 그리드에 배치한다는 것이다. 또한 관련된 카드나 최근에 재생된 카드를 기반으로 하여 디지털 방식으로 전투 애니메이션과 해상도를 생성한다. 이것은 당신의 미니언들이 화려한 디지털 방식으로 싸우는 것을 실제로 볼 수 있기 때문에 수집 가능한 카드 게임 경험에 본능적인 즐거움을 더한다. 싱글플레이어 캠페인은 없지만 AI 상대, 다른 인간 상대, 온라인 대 다른 인간 상대 게임을 플레이할 수 있다. 초보적인 크리쳐 전투 모드인 심판(Judge)을 통해 플레이어는 어떤 유닛이 다른 유닛을 상대로 정면 대결을 펼칠지 결정할 수 있다.
심판의 눈에는 5가지 테마의 사전 구성된 덱(파이어 크루세이더, 어스 엠퍼러, 워터 보, 우드 스웜, 바이올리스 스커지)과 베이스 게임과 함께 제공되는 스타터 덱(다양한 카드 타입이 포함되어 있음)이 있습니다. 세트 2는 2008년 4월 중순에 출시될 예정이며, 더 발전된 파워로 100장 이상의 카드를 게임에 추가할 예정이다.
플레이어들은 3x3 격자로 배열된 플레이 매트의 9개 필드 중 과반수(5개 필드)를 제어하기 위해 30장의 카드 덱에서 생물이나 스펠링 카드를 번갈아 플레이한다. 대다수의 필드를 통제하는 것 외에도, 플레이어들은 상대가 플레이할 카드가 부족할 경우 승리할 수도 있다. 피조물의 전체적인 효과는 그들이 가지고 있는 특별한 능력뿐만 아니라 히트 포인트와 공격 점수에 의해 결정된다. 5가지 요소가 게임의 단위를 나눈다. 물, 불, 흙, 나무, 비올리스. 플레이 그리드 필드에는 상단과 하단이 있으며 각 면은 5가지 요소 중 하나에 속합니다. 아군 요소 위에 놓인 생명체는 HP 보너스를 받는 반면 반대편 요소(물밭에 놓인 불 생물)에 배치된 생명체는 적중점을 잃기 때문에 유닛 배치가 중요하다.
어떤 카드(창조 또는 주문)라도 플레이하려면 먼저 마나(회전할 때마다 자동으로 생성됨)로 카드 소환 비용을 지불해야 한다. 각 생물은 특정한 공격과 방어 패턴을 가지고 있으며, 3x3 그리드에 유닛의 배치와 함께 전투가 발생하는 장소와 어느 정도 해결 방법을 결정한다. 그러나 아이 오브 저스티지 게임의 매우 독특한 점은 카드를 플레이할 때 플레이스테이션 아이 주변기기가 자동으로 그 생물체나 철자를 TV나 모니터에 3D 그래픽 버전으로 생성하여 컴퓨터화된 플레이 그리드에 배치한다는 것이다. 또한 관련된 카드나 최근에 재생된 카드를 기반으로 하여 디지털 방식으로 전투 애니메이션과 해상도를 생성한다. 이것은 당신의 미니언들이 화려한 디지털 방식으로 싸우는 것을 실제로 볼 수 있기 때문에 수집 가능한 카드 게임 경험에 본능적인 즐거움을 더한다. 싱글플레이어 캠페인은 없지만 AI 상대, 다른 인간 상대, 온라인 대 다른 인간 상대 게임을 플레이할 수 있다. 초보적인 크리쳐 전투 모드인 심판(Judge)을 통해 플레이어는 어떤 유닛이 다른 유닛을 상대로 정면 대결을 펼칠지 결정할 수 있다.
심판의 눈에는 5가지 테마의 사전 구성된 덱(파이어 크루세이더, 어스 엠퍼러, 워터 보, 우드 스웜, 바이올리스 스커지)과 베이스 게임과 함께 제공되는 스타터 덱(다양한 카드 타입이 포함되어 있음)이 있습니다. 세트 2는 2008년 4월 중순에 출시될 예정이며, 더 발전된 파워로 100장 이상의 카드를 게임에 추가할 예정이다.
The Eye of Judgment is a hybrid paper and electronic collectible card game which can be played using the PlayStation 3 game console, supported by the PlayStation Eye camera peripheral. It is one of the first games to use the peripheral, which is bundled with the game, along with a fixed Starter Deck and 1 booster pack. The trading cards are encrypted along their edges with a CyberCode matrix code. The game can also be played without the use of the Playstation 3 system, as a stand-alone card game.
Players take turns playing creatures or spell cards from a 30-card deck in order to control a majority (5 fields) of the 9 total fields on the playing mat which is laid out in a 3x3 grid. Other than controlling a majority of fields, players can also win if their opponent runs out of cards to play. Creatures' overall effectiveness is determined by their Hit Points and Attack Score as well as any special abilities they may possess. Five elements divide the game's units: Water, Fire, Earth, Wood, and Biolith. The playing grid fields have a top and bottom side and each side is affiliated with one of the five elements. Creatures placed on friendly elements receive HP bonuses while creatures placed on an opposite element (a Fire creature placed on a Water field) suffer a loss of Hit Points, so unit placement is important.
In order to play any card (creature or spell), players must first pay a card's required summoning cost in mana (auto-generated for players every turn). Each creature has a specific attack and defense pattern and these, along with the unit's placement on the 3x3 grid, determine where combat occurs and to some extent, how it resolves. The extremely unique aspect of the Eye of Judgment game, however, is that when you play a card, the PlayStation Eye peripheral automatically generates that creature or spell into a 3D graphical version on your TV or monitor and it places it on a computerized version of the playing grid. It also generates battle animations and resolutions digitally based on the cards involved or recently played. This adds a level of visceral excitement to the collectible card game experience since you can actually see your minions battling it out in colorful digital fashion. There isn't a single-player campaign but players can play matches vs. an AI opponent, another human, or online vs. other human opponents. A rudimentary creature combat mode entitled Judgment allows players to determine which units would defeat other specific units in a head-to-head match-up.
The Eye of Judgment provides 5 themed pre-constructed decks (Fire Crusader, Earth Emperor, Water Barrage, Wood Swarm, and Biolith Scourge) and the Starter deck that's provided with the base game (containing a variety of card types). Set 2 is due for release sometime in mid-April 2008 and will add another 100+ cards to the game, with more advanced powers.
Players take turns playing creatures or spell cards from a 30-card deck in order to control a majority (5 fields) of the 9 total fields on the playing mat which is laid out in a 3x3 grid. Other than controlling a majority of fields, players can also win if their opponent runs out of cards to play. Creatures' overall effectiveness is determined by their Hit Points and Attack Score as well as any special abilities they may possess. Five elements divide the game's units: Water, Fire, Earth, Wood, and Biolith. The playing grid fields have a top and bottom side and each side is affiliated with one of the five elements. Creatures placed on friendly elements receive HP bonuses while creatures placed on an opposite element (a Fire creature placed on a Water field) suffer a loss of Hit Points, so unit placement is important.
In order to play any card (creature or spell), players must first pay a card's required summoning cost in mana (auto-generated for players every turn). Each creature has a specific attack and defense pattern and these, along with the unit's placement on the 3x3 grid, determine where combat occurs and to some extent, how it resolves. The extremely unique aspect of the Eye of Judgment game, however, is that when you play a card, the PlayStation Eye peripheral automatically generates that creature or spell into a 3D graphical version on your TV or monitor and it places it on a computerized version of the playing grid. It also generates battle animations and resolutions digitally based on the cards involved or recently played. This adds a level of visceral excitement to the collectible card game experience since you can actually see your minions battling it out in colorful digital fashion. There isn't a single-player campaign but players can play matches vs. an AI opponent, another human, or online vs. other human opponents. A rudimentary creature combat mode entitled Judgment allows players to determine which units would defeat other specific units in a head-to-head match-up.
The Eye of Judgment provides 5 themed pre-constructed decks (Fire Crusader, Earth Emperor, Water Barrage, Wood Swarm, and Biolith Scourge) and the Starter deck that's provided with the base game (containing a variety of card types). Set 2 is due for release sometime in mid-April 2008 and will add another 100+ cards to the game, with more advanced powers.
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