-
BGG랭킹
BGG전체 : 13178
WARGAMES : 2265
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.62 / 5
-
디자이너
Ty Bomba
-
아티스트
Nicolás Eskubi
-
인원
게임 소개
(규칙집 :)
이 디자인은 실제로 1970년대 초 구 SPI가 처음 출시한 "Kursk" 게임의 세 번째 에디션이며, 나중에 두 번째 에디션으로 재설계되었다: 에릭 골드버그의 쿠르스크: 1943년 7월, 역사상 가장 위대한 전차 전투. 이 게임의 첫 번째 판은 제임스 F에 의해 고안된 프로토 시스템을 사용했다. 1940년 S&T에서 프랑스 타이틀을 위하여 더니건을 출판하였다. 이 신판은 타이 봄바가 제작했으며, 다른 로드 투 파멸 타이틀에 사용된 시스템의 진화를 공유합니다. 스탈린그라드를 달리고 모스크바를 달립니다.
각각의 턴마다, 두 선수는 자신의 힘으로 사용할 위상 순서를 결정한다. 즉, 먼저 이동 단계를 선택한 다음 전투 단계를 선택할 수도 있고, 먼저 싸우고 나서 이동할 수도 있고, 두 가지 이동 단계를 선택할 수도 있고, 두 가지 이동 단계를 선택할 수도 있다.
이 디자인은 실제로 1970년대 초 구 SPI가 처음 출시한 "Kursk" 게임의 세 번째 에디션이며, 나중에 두 번째 에디션으로 재설계되었다: 에릭 골드버그의 쿠르스크: 1943년 7월, 역사상 가장 위대한 전차 전투. 이 게임의 첫 번째 판은 제임스 F에 의해 고안된 프로토 시스템을 사용했다. 1940년 S&T에서 프랑스 타이틀을 위하여 더니건을 출판하였다. 이 신판은 타이 봄바가 제작했으며, 다른 로드 투 파멸 타이틀에 사용된 시스템의 진화를 공유합니다. 스탈린그라드를 달리고 모스크바를 달립니다.
각각의 턴마다, 두 선수는 자신의 힘으로 사용할 위상 순서를 결정한다. 즉, 먼저 이동 단계를 선택한 다음 전투 단계를 선택할 수도 있고, 먼저 싸우고 나서 이동할 수도 있고, 두 가지 이동 단계를 선택할 수도 있고, 두 가지 이동 단계를 선택할 수도 있다.
(from the rulebook :)
This design is actually the third edition of the "Kursk" game originally published by old-SPI back in the early 1970s, which was later redesigned into a second edition, retitled as: Eric Goldberg's Kursk: History's Greatest Tank Battle, July 1943. The first edition of the game used the proto-system originally devised by James F. Dunnigan for the France 1940 title he published early on in S&T. This new edition is by Ty Bomba, and shares an evolution of the system used in our other Road to Ruin titles: Drive on Stalingrad, and Drive on Moscow.
For each of their player turns, both players determine the phase sequence their own forces will use. That is, they may choose to have their movement phase first, followed by their combat phase; or they may chose to fight first, then move; or they may choose to have two movement phases; or they may choose to have two combat phases.
This design is actually the third edition of the "Kursk" game originally published by old-SPI back in the early 1970s, which was later redesigned into a second edition, retitled as: Eric Goldberg's Kursk: History's Greatest Tank Battle, July 1943. The first edition of the game used the proto-system originally devised by James F. Dunnigan for the France 1940 title he published early on in S&T. This new edition is by Ty Bomba, and shares an evolution of the system used in our other Road to Ruin titles: Drive on Stalingrad, and Drive on Moscow.
For each of their player turns, both players determine the phase sequence their own forces will use. That is, they may choose to have their movement phase first, followed by their combat phase; or they may chose to fight first, then move; or they may choose to have two movement phases; or they may choose to have two combat phases.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
669
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
480
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
411
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
385
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
614
-
2024-11-13
-
Lv.18