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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Eric Salzman (I)
-
아티스트
Eric Salzman (I)
-
인원
게임 소개
저주가 점점 강해지고 있어요. 무시무시한 효과는 누구에게나 눈에 띈다. 황태자께서 도움을 요청하셨고 당신은 모험을 찾는 평민입니다 당신은 &ldquo가 되는 몇 안 되는 사람 중 한 명입니다.자원봉사자”...전화를 받기로 결정한 사람들
목표는 간단해 보인다: 황태자를 만나고 그의 요청을 듣기 위해 오아하븐 성으로 가라. 그는 저주를 지지하는 고대의 두루마리들이 있다고 믿으며 두루마리를 찾음으로써 그들을 파괴하고 저주를 완전히 끝낼 수 있다고 믿는다. 그러나 마지막 6개의 고대 두루마리는 저주에 의해 두루마리를 보호하기 위해 변형된 고대 생물인 다크 가디언즈가 지키고 있습니다. 마지막 6개의 두루마리를 찾는 데 성공한 사람은 아무도 없습니다.
여러분이 오아하벤을 여행하면서 다른 사람들을 만나고 여러분이 오아하벤의 역사인 저주에 대해 알게 되고 궁극적으로 왕국 내에서 실제로 일어나고 있는 것에 대한 결론에 도달하게 될 것입니다. 당신이 선택한 길은 당신을 마지막 장으로 데려갈 겁니다 마지막 결정으로 당신과 왕국을 영원히 바꿀 겁니다
디스클리스 더 다크니스는 1명에서 6명의 선수들이 협동하는 게임입니다. 그래, 솔로 연주해도 돼! 협동적이고 가벼운 RPG, 카드 제도, 주사위 굴리기 체험, 말문이 막히는 게임 반전이 있습니다. 이 게이트웨이 RPG는 게이머가 아닌 사람들에게 던전 크롤링 체험과 함께 마지막까지 모두를 리벳으로 고정시키는 이야기를 소개한다. 높은 참여자 상호 작용으로 다운타임이 발생하지 않습니다.
70페이지 이상의 스토리북이 제공하는 스토리 선택을 통해 플레이어들은 큐브를 그리면서 XP를 얻는다. 그런 다음 XP는 다크 가디언즈와의 피할 수 없는 대결로부터 스스로를 보호하고 레벨 업 할 수 있는 아이템과 스킬을 구매하는데 사용된다. 빨간색 위협 큐브를 너무 많이 그리면 위협 이벤트가 시작되므로 레벨 업할 때마다 전투를 준비하십시오!
게임 곳곳에 소개된 스토리 배틀은 대부분의 던전 크롤링 보드 게임에서 흔히 볼 수 없는 전략적인 싸움에 플레이어들에게 도전장을 내밀게 된다. '어둠을 없애다'의 뱀싸움 시스템을 통해 캐릭터는 각 전투에 접근하는 방식에 대해 균형과 사려가 있어야 한다.
—디자이너의 설명
목표는 간단해 보인다: 황태자를 만나고 그의 요청을 듣기 위해 오아하븐 성으로 가라. 그는 저주를 지지하는 고대의 두루마리들이 있다고 믿으며 두루마리를 찾음으로써 그들을 파괴하고 저주를 완전히 끝낼 수 있다고 믿는다. 그러나 마지막 6개의 고대 두루마리는 저주에 의해 두루마리를 보호하기 위해 변형된 고대 생물인 다크 가디언즈가 지키고 있습니다. 마지막 6개의 두루마리를 찾는 데 성공한 사람은 아무도 없습니다.
여러분이 오아하벤을 여행하면서 다른 사람들을 만나고 여러분이 오아하벤의 역사인 저주에 대해 알게 되고 궁극적으로 왕국 내에서 실제로 일어나고 있는 것에 대한 결론에 도달하게 될 것입니다. 당신이 선택한 길은 당신을 마지막 장으로 데려갈 겁니다 마지막 결정으로 당신과 왕국을 영원히 바꿀 겁니다
디스클리스 더 다크니스는 1명에서 6명의 선수들이 협동하는 게임입니다. 그래, 솔로 연주해도 돼! 협동적이고 가벼운 RPG, 카드 제도, 주사위 굴리기 체험, 말문이 막히는 게임 반전이 있습니다. 이 게이트웨이 RPG는 게이머가 아닌 사람들에게 던전 크롤링 체험과 함께 마지막까지 모두를 리벳으로 고정시키는 이야기를 소개한다. 높은 참여자 상호 작용으로 다운타임이 발생하지 않습니다.
70페이지 이상의 스토리북이 제공하는 스토리 선택을 통해 플레이어들은 큐브를 그리면서 XP를 얻는다. 그런 다음 XP는 다크 가디언즈와의 피할 수 없는 대결로부터 스스로를 보호하고 레벨 업 할 수 있는 아이템과 스킬을 구매하는데 사용된다. 빨간색 위협 큐브를 너무 많이 그리면 위협 이벤트가 시작되므로 레벨 업할 때마다 전투를 준비하십시오!
게임 곳곳에 소개된 스토리 배틀은 대부분의 던전 크롤링 보드 게임에서 흔히 볼 수 없는 전략적인 싸움에 플레이어들에게 도전장을 내밀게 된다. '어둠을 없애다'의 뱀싸움 시스템을 통해 캐릭터는 각 전투에 접근하는 방식에 대해 균형과 사려가 있어야 한다.
—디자이너의 설명
The Curse is growing stronger. The terrifying effects are noticeable by all. The Crown Prince has sent out a call for help and you are a commoner looking for adventure. You are one of few who become a “Volunteer”...those who decide to answer the call.
The goal sounds simple enough: Make your way to Oakhaven Castle to meet the Crown Prince and hear his request. He believes there are ancient scrolls that uphold the Curse and by finding the scrolls, they can be destroyed and end the Curse once and for all. However, the last six ancient scrolls are guarded by Dark Guardians, ancient creatures transformed by the Curse to protect the scrolls. No one has been successful in retrieving these last six scrolls.
As you journey through Oakhaven you will meet others and learn details that help you learn of Oakhaven's history, the Curse and ultimately reach a conclusion about what is really happening within the kingdom. The paths you choose will bring you to the final chapter where one last decision will change you and the kingdom forever.
Dispel The Darkness is a cooperative game for 1 to 6 players. Yes! You can play this solo! A cooperative, light-weight RPG, card drafting, dice rolling experience, with an end-game twist that will leave you speechless. This gateway RPG will introduce non-gamers to the fun, dungeon-crawling experience with a story to keep everyone riveted until the end. With high player interaction, downtime is nonexistent.
As players progress through the story making choices presented by the 70+ page Story books, they gain XP by drawing cubes. XP is then used to purchase items and skills to level-up and protect themselves from the inevitable confrontation with the Dark Guardians. Drawing too many red Threat cubes will initiate a Threat Event, so be prepared to battle each time you level up!
Story Battles introduced throughout the game will challenge players to strategic fights that aren't often found in most dungeon-crawling board games. Through Dispel the Darkness' serpentine battle system, characters must be well-balanced and thoughtful about how they approach each battle.
—description from the designer
The goal sounds simple enough: Make your way to Oakhaven Castle to meet the Crown Prince and hear his request. He believes there are ancient scrolls that uphold the Curse and by finding the scrolls, they can be destroyed and end the Curse once and for all. However, the last six ancient scrolls are guarded by Dark Guardians, ancient creatures transformed by the Curse to protect the scrolls. No one has been successful in retrieving these last six scrolls.
As you journey through Oakhaven you will meet others and learn details that help you learn of Oakhaven's history, the Curse and ultimately reach a conclusion about what is really happening within the kingdom. The paths you choose will bring you to the final chapter where one last decision will change you and the kingdom forever.
Dispel The Darkness is a cooperative game for 1 to 6 players. Yes! You can play this solo! A cooperative, light-weight RPG, card drafting, dice rolling experience, with an end-game twist that will leave you speechless. This gateway RPG will introduce non-gamers to the fun, dungeon-crawling experience with a story to keep everyone riveted until the end. With high player interaction, downtime is nonexistent.
As players progress through the story making choices presented by the 70+ page Story books, they gain XP by drawing cubes. XP is then used to purchase items and skills to level-up and protect themselves from the inevitable confrontation with the Dark Guardians. Drawing too many red Threat cubes will initiate a Threat Event, so be prepared to battle each time you level up!
Story Battles introduced throughout the game will challenge players to strategic fights that aren't often found in most dungeon-crawling board games. Through Dispel the Darkness' serpentine battle system, characters must be well-balanced and thoughtful about how they approach each battle.
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