-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
8-15 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.67 / 5
-
디자이너
Andy Desa, Saurabh Misra
-
아티스트
-
인원
게임 소개
초신성 폭발 전에 행성에서 떠나실 건가요?
12파섹에서 플레이어는 동시에 롤드 주사위를 사용하여 배를 만들고, 사관생도를 훈련시키며, 연료를 모은다.
차례가 되면 주사위 세 개를 굴립니다. 두 숫자는 궁극적으로 오름차순으로 맞춰져야 하지만, 두 숫자는 두 개의 숫자를 형성하는데 사용된다. 사용하지 않는 다이는 배들이 돌아가게 하기 위해 더 많은 보급품을 생산하기 위해 학교나 주유소를 짓는데 사용된다. 작은 배는 더 빨리 끝나지만 더 많은 물량이 필요한 반면, 큰 배는 더 많은 포인트의 가치가 있지만 많은 선회가 필요하다. 한 명의 플레이어가 5척의 배 중 3척을 건조하면 게임이 종료되고, 완성된 배, 불완전한 배, 잉여 물량을 바탕으로 점수를 매긴다.
롤 앤 라이터로, 선수들은 자신의 차례와 같은 주사위를 사용할 것이지만, 각각의 선수들은 승리를 위한 다른 길을 걷게 될 것이다.
이 게임은 '소셜 거리두기'라는 주제로 열린 2020 디자인 머신 공모전에서 우승했습니다.
12파섹에서 플레이어는 동시에 롤드 주사위를 사용하여 배를 만들고, 사관생도를 훈련시키며, 연료를 모은다.
차례가 되면 주사위 세 개를 굴립니다. 두 숫자는 궁극적으로 오름차순으로 맞춰져야 하지만, 두 숫자는 두 개의 숫자를 형성하는데 사용된다. 사용하지 않는 다이는 배들이 돌아가게 하기 위해 더 많은 보급품을 생산하기 위해 학교나 주유소를 짓는데 사용된다. 작은 배는 더 빨리 끝나지만 더 많은 물량이 필요한 반면, 큰 배는 더 많은 포인트의 가치가 있지만 많은 선회가 필요하다. 한 명의 플레이어가 5척의 배 중 3척을 건조하면 게임이 종료되고, 완성된 배, 불완전한 배, 잉여 물량을 바탕으로 점수를 매긴다.
롤 앤 라이터로, 선수들은 자신의 차례와 같은 주사위를 사용할 것이지만, 각각의 선수들은 승리를 위한 다른 길을 걷게 될 것이다.
이 게임은 '소셜 거리두기'라는 주제로 열린 2020 디자인 머신 공모전에서 우승했습니다.
Will you take off from your planet before the supernova?
In 12 Parsecs, players simultaneously use rolled dice to build their ships, train cadets, and gather fuel.
On your turn, three dice are rolled. Two are used to form two numbers, which fill in spaces on ships to build them, although the numbers must ultimately fit in ascending order. The unused die is then used to build academies or fuel stations to produce more supplies to get the ships running. Smaller ships are finished faster, but need more supplies, while larger ships are worth many more points but need a lot of turns to get going. Once one player builds three of their five ships, the game ends, and players score based on their completed ships, incomplete ships, and surplus supplies.
As a roll-and-write, players will use the same dice as part of their turn, but each player will take different paths to victory.
This game was the winner of the 2020 Design Machine contest under the theme 'social distancing'.
In 12 Parsecs, players simultaneously use rolled dice to build their ships, train cadets, and gather fuel.
On your turn, three dice are rolled. Two are used to form two numbers, which fill in spaces on ships to build them, although the numbers must ultimately fit in ascending order. The unused die is then used to build academies or fuel stations to produce more supplies to get the ships running. Smaller ships are finished faster, but need more supplies, while larger ships are worth many more points but need a lot of turns to get going. Once one player builds three of their five ships, the game ends, and players score based on their completed ships, incomplete ships, and surplus supplies.
As a roll-and-write, players will use the same dice as part of their turn, but each player will take different paths to victory.
This game was the winner of the 2020 Design Machine contest under the theme 'social distancing'.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
516
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18