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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-25 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.80 / 5
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디자이너
Arif Nezih Savi
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아티스트
Arif Nezih Savi
-
인원
게임 소개
크리스마스 스웨터에서는 각 선수들이 자신의 크리스마스 스웨터 위에 빈칸을 숫자로 채워서 자신만의 크리스마스 스웨터를 만든다.
모든 사람들은 가장 많은 점수를 얻기 위해 가능한 한 높은 숫자로 점수표의 행을 채우려고 노력하면서, 모든 선수들은 동시에 경기를 한다.
게임을 하려면 3개의 D12(빨간색, 녹색, 흰색)와 1개의 검정색 D6가 필요하며, 각 플레이어마다 인쇄된 점수표와 연필 또는 펜이 필요합니다.
● 차례가 되면 한 명의 선수가 네 개의 주사위를 플레이 구역 가운데로 굴립니다.
● 각 플레이어가 D12를 하나씩 선택하고(선택하지 않고) 해당 D12의 색상과 일치하는 모든 공간에 값을 기록합니다. 여러 명의 플레이어가 동일한 D12를 선택할 수 있습니다.
● 라운드당 한 번씩 블랙 D6를 사용하여 선택한 D12의 결과를 수정할 수 있습니다(& 참조).규칙집에서 주사위&따옴표 수정).
○ 행의 숫자는 왼쪽에서 오른쪽으로 오름차순으로 유지되어야 합니다. (공란필드와 숫자 0은 사용 가능)
○ 숫자 0은 색상별로 어디에나 표기 가능합니다.
(예: 주사위는 굴려지고 빨간색 다이는 “s “5”, 검은색 다이는 “0”라고 적는다.)
○ 어떤 행이나 열에도 중복된 숫자는 허용되지 않습니다.
숫자 0은 이 규칙의 예외입니다.
○ 아이콘 내부(하트 및 크리스마스 아이콘)에만 값을 입력할 수 있습니다.
● 플레이어가 숫자를 입력할 수 없으면 점수표에 가장 왼쪽에 있는 선물 상자에 (X) 표시를 합니다. 이것들은 벌칙으로 간주된다.
모든 플레이어가 점수표에 기프트 박스를 표시하거나 4개의 행을 채우면 게임이 종료됩니다. 선수들은 자신의 점수를 합산한다.
○ 각 전체 행:
맨 오른쪽 심장에 있는 숫자와 같은 포인트입니다.
○ 각 미완성 행 : 입력한 숫자당 1점씩입니다.
○ 크리스마스 아이콘: 일치하는 세 아이콘의 숫자의 합계입니다.
(예: 어떤 플레이어는 한 나무에서 “18&rdqu;, 다른 나무에서 “2”를 가지고 있지만, 세 번째 나무에서 숫자가 없으면 “0&rdqu;를 득점한다.
(예: 한 선수가 한 모자에 “4”, 다른 모자에 “10”, 세 번째 모자에 “6”20”를 가지고 있다.)
○ 진저브레드맨 보너스: 숫자 &ldqu;10&rdqu;을 다섯 번 쓰면 +10점이 나옵니다.
○ 각 기프트박스 : 왼쪽에서 오른쪽으로 표시된 포인트 합계(최대 -30)
점수가 가장 높은 사람이 이기는 거예요. 동점일 경우 기프트 박스 표시가 가장 적은 플레이어가 승리합니다. 그래도 동점일 경우 가장 빈 마음이 적은 플레이어가 승리합니다.
-디자이너의 설명
모든 사람들은 가장 많은 점수를 얻기 위해 가능한 한 높은 숫자로 점수표의 행을 채우려고 노력하면서, 모든 선수들은 동시에 경기를 한다.
게임을 하려면 3개의 D12(빨간색, 녹색, 흰색)와 1개의 검정색 D6가 필요하며, 각 플레이어마다 인쇄된 점수표와 연필 또는 펜이 필요합니다.
● 차례가 되면 한 명의 선수가 네 개의 주사위를 플레이 구역 가운데로 굴립니다.
● 각 플레이어가 D12를 하나씩 선택하고(선택하지 않고) 해당 D12의 색상과 일치하는 모든 공간에 값을 기록합니다. 여러 명의 플레이어가 동일한 D12를 선택할 수 있습니다.
● 라운드당 한 번씩 블랙 D6를 사용하여 선택한 D12의 결과를 수정할 수 있습니다(& 참조).규칙집에서 주사위&따옴표 수정).
○ 행의 숫자는 왼쪽에서 오른쪽으로 오름차순으로 유지되어야 합니다. (공란필드와 숫자 0은 사용 가능)
○ 숫자 0은 색상별로 어디에나 표기 가능합니다.
(예: 주사위는 굴려지고 빨간색 다이는 “s “5”, 검은색 다이는 “0”라고 적는다.)
○ 어떤 행이나 열에도 중복된 숫자는 허용되지 않습니다.
숫자 0은 이 규칙의 예외입니다.
○ 아이콘 내부(하트 및 크리스마스 아이콘)에만 값을 입력할 수 있습니다.
● 플레이어가 숫자를 입력할 수 없으면 점수표에 가장 왼쪽에 있는 선물 상자에 (X) 표시를 합니다. 이것들은 벌칙으로 간주된다.
모든 플레이어가 점수표에 기프트 박스를 표시하거나 4개의 행을 채우면 게임이 종료됩니다. 선수들은 자신의 점수를 합산한다.
○ 각 전체 행:
맨 오른쪽 심장에 있는 숫자와 같은 포인트입니다.
○ 각 미완성 행 : 입력한 숫자당 1점씩입니다.
○ 크리스마스 아이콘: 일치하는 세 아이콘의 숫자의 합계입니다.
(예: 어떤 플레이어는 한 나무에서 “18&rdqu;, 다른 나무에서 “2”를 가지고 있지만, 세 번째 나무에서 숫자가 없으면 “0&rdqu;를 득점한다.
(예: 한 선수가 한 모자에 “4”, 다른 모자에 “10”, 세 번째 모자에 “6”20”를 가지고 있다.)
○ 진저브레드맨 보너스: 숫자 &ldqu;10&rdqu;을 다섯 번 쓰면 +10점이 나옵니다.
○ 각 기프트박스 : 왼쪽에서 오른쪽으로 표시된 포인트 합계(최대 -30)
점수가 가장 높은 사람이 이기는 거예요. 동점일 경우 기프트 박스 표시가 가장 적은 플레이어가 승리합니다. 그래도 동점일 경우 가장 빈 마음이 적은 플레이어가 승리합니다.
-디자이너의 설명
In Xmas Sweater, each player “knits” their own Christmas sweaters by filling the spaces on their “sweater” with numbers.
Players all play at the same time, with everyone trying to fill the rows on their scoresheets with numbers as high as possible in order to score the most points.
To play, you will need three D12 (1 red, 1 green, and 1 white) and one black D6, one printed scoresheet for each player as well as a pencil or pen.
● On a turn, one player rolls the four dice into the middle of the play area.
● Each player chooses one D12 (without picking it up) and writes the value in any space that matches the color of that D12. Multiple players may choose the same D12.
● Once per round, players may use the Black D6 to modify the result of their chosen D12. (see "Modifying the Dice" in the rulebook).
○ The numbers in a row must remain in ascending order from left to right. (blank fields and the number 0 are okay)
○ Number 0 can be written anywhere in the respective color.
(E.g.: The dice is rolled and there’s “5” with the red die and “5” with the black die, players can write “0” anywhere in either red row.).
○ No duplicate numbers are allowed in any row or column.
Number 0 is an exception to this rule.
○ You may only write the values inside the icons (Hearts and Xmas Icons).
● If the players can’t or won’t enter a number, they mark (X) the leftmost Gift Box on their scoresheet. These are considered as penalties.
When any player has all the Gift Boxes marked or has filled four rows on their scoresheet, the game ends at the end of that round. Players then tally their points:
○ Each Fully Complete Row:
Points equal to the number in the rightmost heart.
○ Each Incomplete Row: One point per entered number.
○ Xmas Icons: Sum of the numbers in all three matching icons.
(E.g.: A player has “18” in one of the trees, “2” in another trees, but he doesn’t have a number in the third tree, he scores “0”.)
(E.g.: A player has “4” in one of the hats, “10” in other hats and “6” in the third one, he scores “20”.)
○ Gingerbread Man Bonus: If you managed to write the number “10” five times, you get +10 points.
○ Each Gift Box: Sum of the marked points from left to right (max -30)
Whoever has the highest score wins. In case of tie, the player who has the least number of marked Gift Boxes wins the game. If there’s still a tie, the player who has the least empty hearts wins the game.
-description from designer
Players all play at the same time, with everyone trying to fill the rows on their scoresheets with numbers as high as possible in order to score the most points.
To play, you will need three D12 (1 red, 1 green, and 1 white) and one black D6, one printed scoresheet for each player as well as a pencil or pen.
● On a turn, one player rolls the four dice into the middle of the play area.
● Each player chooses one D12 (without picking it up) and writes the value in any space that matches the color of that D12. Multiple players may choose the same D12.
● Once per round, players may use the Black D6 to modify the result of their chosen D12. (see "Modifying the Dice" in the rulebook).
○ The numbers in a row must remain in ascending order from left to right. (blank fields and the number 0 are okay)
○ Number 0 can be written anywhere in the respective color.
(E.g.: The dice is rolled and there’s “5” with the red die and “5” with the black die, players can write “0” anywhere in either red row.).
○ No duplicate numbers are allowed in any row or column.
Number 0 is an exception to this rule.
○ You may only write the values inside the icons (Hearts and Xmas Icons).
● If the players can’t or won’t enter a number, they mark (X) the leftmost Gift Box on their scoresheet. These are considered as penalties.
When any player has all the Gift Boxes marked or has filled four rows on their scoresheet, the game ends at the end of that round. Players then tally their points:
○ Each Fully Complete Row:
Points equal to the number in the rightmost heart.
○ Each Incomplete Row: One point per entered number.
○ Xmas Icons: Sum of the numbers in all three matching icons.
(E.g.: A player has “18” in one of the trees, “2” in another trees, but he doesn’t have a number in the third tree, he scores “0”.)
(E.g.: A player has “4” in one of the hats, “10” in other hats and “6” in the third one, he scores “20”.)
○ Gingerbread Man Bonus: If you managed to write the number “10” five times, you get +10 points.
○ Each Gift Box: Sum of the marked points from left to right (max -30)
Whoever has the highest score wins. In case of tie, the player who has the least number of marked Gift Boxes wins the game. If there’s still a tie, the player who has the least empty hearts wins the game.
-description from designer
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