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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-4 명
BGG추천: 4+-4+ 명 -
게임시간
25-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Andrew Richards
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아티스트
-
인원
게임 소개
Arms & Impaction은 당신과 다른 3명을 세계에서 가장 지배적인 힘을 만들기 위한 경쟁에 투입하는 정치 전략 카드 게임입니다. 플레이어는 사회적 피라미드를 구축하고 승리 포인트 7점을 획득하여 자신의 사회를 유명하게 발전시키려 합니다.
차례에 따라, 플레이어들은 소사이어티 또는 액션 덱에서 총 2장의 카드를 고른다. Society 데크는 리더와 인구로 구성되어 있으며, Action 데크는 다른 모든 것을 가지고 있습니다. 발전, 경기 및 활동.
일단 카드를 선택하면, 그들은 두 가지 행동을 취해야 합니다. 카드를 사용하는 것은 턴으로 구성됩니다. 움직일 수 없으면 행동으로 버려야 한다.
인구와 함께 플레이어들은 5명의 인구를 가지기 위해 사회적 피라미드를 구축한다. 일단 성취되면 그들은 지도자를 선출할 수 있다.
각 집단은 플레이어에게 4가지 자원 중 하나를 제공한다. 군사력, 평등, 첩보, 생산.
그런 다음 이러한 리소스를 사용하여 "와 같은 진전을 이룹니다.맨 온 마스", "핵잠수함&인용문 등 (승점 1점 상당) 각각 카드에 표시된 4가지 자원의 조합이 필요합니다.
참가자들은 전략적으로 피라미드를 수정하고 새로운 리더를 선출하여 새로운 진전을 이룹니다.
어드밴스 외에도, 플레이어는 대회에서 우승함으로써 승리 포인트를 얻을 수 있습니다. 경기가 열릴 때, 선수들은 턴이 끝날 때까지 주어진 유형의 자원을 가장 많이 가지기 위해 경쟁한다.
선수들이 서로의 권력 상승에 지장을 주기 위해 액션 카드를 쓸 것이기 때문에 승리의 길은 쉽지 않을 것이다.
승리 포인트 7점을 획득하는 첫 번째 플레이어가 게임을 승리합니다.
-디자이너의 설명
차례에 따라, 플레이어들은 소사이어티 또는 액션 덱에서 총 2장의 카드를 고른다. Society 데크는 리더와 인구로 구성되어 있으며, Action 데크는 다른 모든 것을 가지고 있습니다. 발전, 경기 및 활동.
일단 카드를 선택하면, 그들은 두 가지 행동을 취해야 합니다. 카드를 사용하는 것은 턴으로 구성됩니다. 움직일 수 없으면 행동으로 버려야 한다.
인구와 함께 플레이어들은 5명의 인구를 가지기 위해 사회적 피라미드를 구축한다. 일단 성취되면 그들은 지도자를 선출할 수 있다.
각 집단은 플레이어에게 4가지 자원 중 하나를 제공한다. 군사력, 평등, 첩보, 생산.
그런 다음 이러한 리소스를 사용하여 "와 같은 진전을 이룹니다.맨 온 마스", "핵잠수함&인용문 등 (승점 1점 상당) 각각 카드에 표시된 4가지 자원의 조합이 필요합니다.
참가자들은 전략적으로 피라미드를 수정하고 새로운 리더를 선출하여 새로운 진전을 이룹니다.
어드밴스 외에도, 플레이어는 대회에서 우승함으로써 승리 포인트를 얻을 수 있습니다. 경기가 열릴 때, 선수들은 턴이 끝날 때까지 주어진 유형의 자원을 가장 많이 가지기 위해 경쟁한다.
선수들이 서로의 권력 상승에 지장을 주기 위해 액션 카드를 쓸 것이기 때문에 승리의 길은 쉽지 않을 것이다.
승리 포인트 7점을 획득하는 첫 번째 플레이어가 게임을 승리합니다.
-디자이너의 설명
Arms & Influence is a political strategy card game that puts you and 3 others in a contest to build the world’s most dominant power. Players build a social pyramid and attempt to advance their society to prominence by achieving 7 Victory Points.
On their turn, players choose a total of 2 cards from the Society or Action deck. The Society deck consists of Leaders and Populations; the Action deck has everything else: Advancements, Competitions and Actions.
Once they select their cards, they must take 2 actions. Using a card consists of a turn. If they cannot make a move, they must discard as an action.
With populations, players build their social pyramid in an attempt to have 5 populations. Once achieved they can elect a leader.
Each population gives players one of 4 resources: Military Strength, Equality, Espionage, and Production.
They then use these resources to obtain Advancements such as "Man on Mars", "Nuclear Submarine" etc. (worth one Victory Point). Each which require a combination of 4 resources shown on the card.
Players strategically modify their pyramid, elect new leaders, to obtain new Advancements.
In addition to Advancements, players can earn victory points by winning a Competition. When a competition is played, players compete to have the most resource of a given type by the end of the turn.
The road to victory will not be easy, as players will use Action cards to disrupt each other's rise to power.
The first player to 7 Victory Points wins the game.
-description from designer
On their turn, players choose a total of 2 cards from the Society or Action deck. The Society deck consists of Leaders and Populations; the Action deck has everything else: Advancements, Competitions and Actions.
Once they select their cards, they must take 2 actions. Using a card consists of a turn. If they cannot make a move, they must discard as an action.
With populations, players build their social pyramid in an attempt to have 5 populations. Once achieved they can elect a leader.
Each population gives players one of 4 resources: Military Strength, Equality, Espionage, and Production.
They then use these resources to obtain Advancements such as "Man on Mars", "Nuclear Submarine" etc. (worth one Victory Point). Each which require a combination of 4 resources shown on the card.
Players strategically modify their pyramid, elect new leaders, to obtain new Advancements.
In addition to Advancements, players can earn victory points by winning a Competition. When a competition is played, players compete to have the most resource of a given type by the end of the turn.
The road to victory will not be easy, as players will use Action cards to disrupt each other's rise to power.
The first player to 7 Victory Points wins the game.
-description from designer
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