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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Markus Haberbosch
-
아티스트
Markus Haberbosch
-
인원
게임 소개
개요:
게임에서 "마인즈 오브 골드스테트: 코볼즈와 도블린스가 맞붙는다. 각 팀은 1-2명의 선수로 구성되며, 금 보유고나 광산에서의 패권을 놓고 경쟁한다.
요약하자면 "마인즈 오브 골드스테트(Mines of Goldstett")는 모듈식 보드에서 진행되는 전술적 팀워크 배치 게임으로, 모든 매치가 고유하다. 이 게임은 새로운 선수들이 쉽게 접근할 수 있도록 설계되었으며 전술적 기회를 충분히 습득하기 어렵다.
이야기:
코볼드와 도깨비들이 골드스테트에 거주하던 시절, 깊은 금맥이 지역 광산 안에서 발견되었다. 양측 모두 동시에 반가운 소식을 들었다. 코볼드는 무지개 끝에 묻어두기에 충분한 금으로 행복했다. 반면 도깨비들은 오히려 금을 투자해 "에 참석하려 한다.동네 술집에서 열리는 '유 캔 드링크' 행사... 하지만, 양쪽 모두 금맥을 주시하고 있다는 사실은 상대에게 문제를 제기한다: 금맥은 모두에게 충분하지 않았고, 코볼드와 도깨비들은 똑같이 땅을 파고 도구를 만드는 데 능숙했지만, 그들은 형편없는 싸움꾼이었다. 그래서 둘 다 스스로 정교하게 만든 무기로 적들을 위협하고 동굴에서 쫓아내기로 결정했다.
게임플레이:
각 턴은 3개의 파트로 구성됩니다.
-활성 플레이어가 주사위를 굴립니다(2x 10d-dice).
이것들은 어떤 터널 판이 자원을 산출하는지 나타냅니다.
해당하는 플레이트를 사용하는 각 플레이어는 리소스 카드를 뽑습니다.
-그러면 활성 플레이어가 터널 시스템에 부착된 타일 위에서 작업자 3명을 이동할 수 있습니다.
-한 가지 동작을 수행합니다.
각 작업자는 다음 중 하나를 수행할 수 있습니다.
1) 땅을 파서 그/그녀가 서 있는 터널 판을 교환하다.
2) 빈 플레이트에 의 터널 시스템에 부착한다.
선수
3)경쟁자를 겁주어 쫓아버리거나
경쟁자를 겁주어 쫓아버리기 위해서는 플레이어가 갖춰야 한다.
적절한 공포 수준에 도달하기 위한 충분한 자원 카드,
경쟁자들이 그들의 자원 카드를 사용할 수 있는 반면, 플레이어들의 침입의 효과를 줄이기 위해.
중앙에서 금광을 점거하는 팀은
9개의 금 조각을 얻거나 그의 동굴에서 경쟁 선수를 추방할 수 있을 만큼 긴 시간이 시합에서 승리한다.
각 선수는 주어진 시간에 자원 카드로 팀원을 지원할 수 있다.
참가자가 4명 미만일 경우, 플레이어는 "실종" 동료의 동굴과 일손을 활용할 수도 있다.
-디자이너의 설명
게임에서 "마인즈 오브 골드스테트: 코볼즈와 도블린스가 맞붙는다. 각 팀은 1-2명의 선수로 구성되며, 금 보유고나 광산에서의 패권을 놓고 경쟁한다.
요약하자면 "마인즈 오브 골드스테트(Mines of Goldstett")는 모듈식 보드에서 진행되는 전술적 팀워크 배치 게임으로, 모든 매치가 고유하다. 이 게임은 새로운 선수들이 쉽게 접근할 수 있도록 설계되었으며 전술적 기회를 충분히 습득하기 어렵다.
이야기:
코볼드와 도깨비들이 골드스테트에 거주하던 시절, 깊은 금맥이 지역 광산 안에서 발견되었다. 양측 모두 동시에 반가운 소식을 들었다. 코볼드는 무지개 끝에 묻어두기에 충분한 금으로 행복했다. 반면 도깨비들은 오히려 금을 투자해 "에 참석하려 한다.동네 술집에서 열리는 '유 캔 드링크' 행사... 하지만, 양쪽 모두 금맥을 주시하고 있다는 사실은 상대에게 문제를 제기한다: 금맥은 모두에게 충분하지 않았고, 코볼드와 도깨비들은 똑같이 땅을 파고 도구를 만드는 데 능숙했지만, 그들은 형편없는 싸움꾼이었다. 그래서 둘 다 스스로 정교하게 만든 무기로 적들을 위협하고 동굴에서 쫓아내기로 결정했다.
게임플레이:
각 턴은 3개의 파트로 구성됩니다.
-활성 플레이어가 주사위를 굴립니다(2x 10d-dice).
이것들은 어떤 터널 판이 자원을 산출하는지 나타냅니다.
해당하는 플레이트를 사용하는 각 플레이어는 리소스 카드를 뽑습니다.
-그러면 활성 플레이어가 터널 시스템에 부착된 타일 위에서 작업자 3명을 이동할 수 있습니다.
-한 가지 동작을 수행합니다.
각 작업자는 다음 중 하나를 수행할 수 있습니다.
1) 땅을 파서 그/그녀가 서 있는 터널 판을 교환하다.
2) 빈 플레이트에 의 터널 시스템에 부착한다.
선수
3)경쟁자를 겁주어 쫓아버리거나
경쟁자를 겁주어 쫓아버리기 위해서는 플레이어가 갖춰야 한다.
적절한 공포 수준에 도달하기 위한 충분한 자원 카드,
경쟁자들이 그들의 자원 카드를 사용할 수 있는 반면, 플레이어들의 침입의 효과를 줄이기 위해.
중앙에서 금광을 점거하는 팀은
9개의 금 조각을 얻거나 그의 동굴에서 경쟁 선수를 추방할 수 있을 만큼 긴 시간이 시합에서 승리한다.
각 선수는 주어진 시간에 자원 카드로 팀원을 지원할 수 있다.
참가자가 4명 미만일 경우, 플레이어는 "실종" 동료의 동굴과 일손을 활용할 수도 있다.
-디자이너의 설명
Overview:
In the game "Mines of Goldstett" there are two opponent teams, Kobolds and Goblins playing against each other. Each team consists of 1-2 players and competes either for the gold reserves or the supremacy in the mines.
In short: "Mines of Goldstett" is a tactical, team worker placement game played on a modular, modifiable board, therefore every single match is unique. The game is designed to grant an easy access for new players, while it is hard to master it`s full tactical opportunities.
Story:
At a time when kobolds and goblins were still resident in Goldstett, a deep vein of gold was found within the local mines. Both parties heard about the good news at the same time. The kobolds were happy, as it was enough gold to bury it at the end of the rainbow. On the other hand the goblins would rather invest the gold to attend the "All-You-Can-Drink" event in their local pub... However, the fact that both parties had their eyes on the gold vein poses a problem for the opponents: the gold was not enough for everyone, and even though the kobolds and the goblins were equally good at digging and making tools, they were awful fighters. So both decided on their own to intimidate the rivaling party with elaborately crafted weapons and to chase them out of the caves...
Gameplay:
Each turn consist of 3 parts.
-The active player rolls the dice (2x 10d-dices)
Those indicate which tunnel plates yield resources.
Each player occupying the corresponding plates draws resource cards.
-The active player may then move his 3 worker on any tile that is attached to his tunnel system
-and perform one action.
Each worker may either:
1) dig to exchange the tunnel plate he/she is standing on
2) attach on unoccupied plate to the tunnel system of the
player
3)or frighten away a rival worker
To frighten away a rival worker the player needs to equip
enough resource cards to reach a suitable frightening level,
while the rival players may use their resource cards, to reduce the effect of the players invasion.
The team that either occupies the goldmine in the center
long enough to get 9 gold pieces or banishes on rival player from his/her cave wins the match.
Each player may support his/her teammate with resource cards at any given time.
If there are less than 4 players, players may also utilize the workers and cave from their "missing" teammate.
-description from designer
In the game "Mines of Goldstett" there are two opponent teams, Kobolds and Goblins playing against each other. Each team consists of 1-2 players and competes either for the gold reserves or the supremacy in the mines.
In short: "Mines of Goldstett" is a tactical, team worker placement game played on a modular, modifiable board, therefore every single match is unique. The game is designed to grant an easy access for new players, while it is hard to master it`s full tactical opportunities.
Story:
At a time when kobolds and goblins were still resident in Goldstett, a deep vein of gold was found within the local mines. Both parties heard about the good news at the same time. The kobolds were happy, as it was enough gold to bury it at the end of the rainbow. On the other hand the goblins would rather invest the gold to attend the "All-You-Can-Drink" event in their local pub... However, the fact that both parties had their eyes on the gold vein poses a problem for the opponents: the gold was not enough for everyone, and even though the kobolds and the goblins were equally good at digging and making tools, they were awful fighters. So both decided on their own to intimidate the rivaling party with elaborately crafted weapons and to chase them out of the caves...
Gameplay:
Each turn consist of 3 parts.
-The active player rolls the dice (2x 10d-dices)
Those indicate which tunnel plates yield resources.
Each player occupying the corresponding plates draws resource cards.
-The active player may then move his 3 worker on any tile that is attached to his tunnel system
-and perform one action.
Each worker may either:
1) dig to exchange the tunnel plate he/she is standing on
2) attach on unoccupied plate to the tunnel system of the
player
3)or frighten away a rival worker
To frighten away a rival worker the player needs to equip
enough resource cards to reach a suitable frightening level,
while the rival players may use their resource cards, to reduce the effect of the players invasion.
The team that either occupies the goldmine in the center
long enough to get 9 gold pieces or banishes on rival player from his/her cave wins the match.
Each player may support his/her teammate with resource cards at any given time.
If there are less than 4 players, players may also utilize the workers and cave from their "missing" teammate.
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