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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ephraim L. McCormick
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아티스트
Mitchell Mayorga
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인원
게임 소개
해적이 되기에 정말 좋은 때입니다! 마법의 물고기로 안내할 수 있는 두루마리 세트를 획득했습니다. 더 많은 물고기를 모을수록 마법같은 선함이 당신을 통해 흐른다. 적을 파괴하고, 물고기를 모으고, 일곱 개의 바다에 대한 불가사의한 마법의 지배권을 얻으세요!
Fish N Ships는 환상적인 뱃사람들의 세계를 배경으로 한 빠른 전투 & 손 관리 카드 게임입니다. Fish N Ships에서 각 플레이어는 전설의 물고기를 찾고 독특한 마법의 힘을 얻기 위해 두루마리에 있는 나침반 포인트를 따라야만 하는 해적의 역할을 맡는다. 플레이어들은 서로에게 대포를 쏘고, 서로의 카드를 훔치고, 특별한 능력을 주장하기 위해 보물 카드를 사재기하며, 게임의 흐름을 완전히 바꿀 수 있는 강력한 타이드터너 카드를 플레이한다.
각 플레이어는 무승부에서 4장의 카드와 게임에서 이기는 데 필요한 고유한 보물 카드 조합이 나열된 비밀 골 카드를 가지고 시작합니다. 선수가 자신의 골카드에 적힌 카드를 손에 넣는 순간, 그들은 즉시 승리하고 경기는 끝난다.
플레이어는 전투에 참여함으로써 서로의 손에서 카드를 훔칠 수 있으며, 준비되지 않은 상태로 전투로 항해할 경우 쉽게 모든 것을 잃을 수 있다. 보물 카드 분실 위험을 완화하기 위해 (완전히 제거하지는 못했지만) 카드를 앞에 놓고 카드를 인용할 수 있다.잠겼으며 전투의 영향에 영향을 받지 않습니다.
플레이어가 더 많은 보물을 잠글수록 더 많은 특수 능력을 주장할 수 있다. 특수 능력(예: "+1 to Attack", ")폐기된 말뚝에서 끌어오기&인용)는 한 번에 한 명의 플레이어만 주장할 수 있으며, 플레이어들이 가장 바람직한 힘을 가장 먼저 주장하기 위해 경쟁하도록 장려한다.
Fish N Ships는 계획을 보상하는 동시에 플레이 전략의 빠른 적응을 장려하는 구조를 사용합니다. 선수들은 패가 부족하더라도 절대 탈락하지 않으며, 반복적으로 패를 나누면 균등한 보너스가 주어진다. 강력한 일회용 "Tread-Turner" 카드는 플레이어의 일반적인 턴 동작 밖에서 상대방을 방해하거나 연승하는 데 사용할 수 있다. 한번 사용되면 타이드 터너는 게임에서 제거되어 플레이어가 현명하게 사용할 수 있도록 장려된다.
Fish N Ships의 모든 게임 매커니즘은 배틀이나 도난을 통해 플레이어의 상호작용을 장려하도록 설계되었다. 선수가 데크에서 끌어내는 것만으로 골카드에 적힌 보물을 모두 모으는 것은 통계적으로 불가능하다. 비록 한 선수가 대부분의 게임에서 평화주의자를 선택할 수 있지만, 그들은 결국 상대와 싸워야 할 것이다.
전투는 어느 쪽도 (초기 공격의 기습 이외에는) 즉각적인 이점을 얻지 못하도록 구성되어 있으며, 게임은 플레이어가 항상 전투에 대비하도록 장려한다.
-디자이너의 설명
물론, 당신의 운은 언제든지 바뀔 수 있습니다. 그러니 대포를 준비해 두는 것이 가장 좋을 것입니다!
Fish N Ships는 환상적인 뱃사람들의 세계를 배경으로 한 빠른 전투 & 손 관리 카드 게임입니다. Fish N Ships에서 각 플레이어는 전설의 물고기를 찾고 독특한 마법의 힘을 얻기 위해 두루마리에 있는 나침반 포인트를 따라야만 하는 해적의 역할을 맡는다. 플레이어들은 서로에게 대포를 쏘고, 서로의 카드를 훔치고, 특별한 능력을 주장하기 위해 보물 카드를 사재기하며, 게임의 흐름을 완전히 바꿀 수 있는 강력한 타이드터너 카드를 플레이한다.
각 플레이어는 무승부에서 4장의 카드와 게임에서 이기는 데 필요한 고유한 보물 카드 조합이 나열된 비밀 골 카드를 가지고 시작합니다. 선수가 자신의 골카드에 적힌 카드를 손에 넣는 순간, 그들은 즉시 승리하고 경기는 끝난다.
플레이어는 전투에 참여함으로써 서로의 손에서 카드를 훔칠 수 있으며, 준비되지 않은 상태로 전투로 항해할 경우 쉽게 모든 것을 잃을 수 있다. 보물 카드 분실 위험을 완화하기 위해 (완전히 제거하지는 못했지만) 카드를 앞에 놓고 카드를 인용할 수 있다.잠겼으며 전투의 영향에 영향을 받지 않습니다.
플레이어가 더 많은 보물을 잠글수록 더 많은 특수 능력을 주장할 수 있다. 특수 능력(예: "+1 to Attack", ")폐기된 말뚝에서 끌어오기&인용)는 한 번에 한 명의 플레이어만 주장할 수 있으며, 플레이어들이 가장 바람직한 힘을 가장 먼저 주장하기 위해 경쟁하도록 장려한다.
Fish N Ships는 계획을 보상하는 동시에 플레이 전략의 빠른 적응을 장려하는 구조를 사용합니다. 선수들은 패가 부족하더라도 절대 탈락하지 않으며, 반복적으로 패를 나누면 균등한 보너스가 주어진다. 강력한 일회용 "Tread-Turner" 카드는 플레이어의 일반적인 턴 동작 밖에서 상대방을 방해하거나 연승하는 데 사용할 수 있다. 한번 사용되면 타이드 터너는 게임에서 제거되어 플레이어가 현명하게 사용할 수 있도록 장려된다.
Fish N Ships의 모든 게임 매커니즘은 배틀이나 도난을 통해 플레이어의 상호작용을 장려하도록 설계되었다. 선수가 데크에서 끌어내는 것만으로 골카드에 적힌 보물을 모두 모으는 것은 통계적으로 불가능하다. 비록 한 선수가 대부분의 게임에서 평화주의자를 선택할 수 있지만, 그들은 결국 상대와 싸워야 할 것이다.
전투는 어느 쪽도 (초기 공격의 기습 이외에는) 즉각적인 이점을 얻지 못하도록 구성되어 있으며, 게임은 플레이어가 항상 전투에 대비하도록 장려한다.
-디자이너의 설명
물론, 당신의 운은 언제든지 바뀔 수 있습니다. 그러니 대포를 준비해 두는 것이 가장 좋을 것입니다!
What a time to be a pirate! You have gained a set of scrolls that lead you to magic fish! The more fish you collect, the more magic-y goodness courses through you. Destroy your enemies, gather your fish, and gain arcane magical dominion over the seven seas!
Fish N Ships is a quick combat & hand-management card game set in a fantastical world of swashbuckling seafarers. In Fish N Ships, each player takes on the role of a pirate who must follow the compass points on their scrolls in order to find the legendary fish and gain unique magic powers. Players fire cannons at each other, steal one another's cards, hoard treasure cards to claim special abilities, and play powerful Tide-Turner cards that can change the course of the game entirely.
Each player starts with four cards from the draw deck and a secret goal card listing their unique combination of treasure cards needed to win the game. The moment a player takes possession of the cards listed on their goal card, they immediately win and the game ends.
Players may steal cards from each other's hands by engaging in battle, and could easily lose everything if sailing into battle unprepared. To mitigate (but not completely eliminate) the risk of losing their treasure cards, a player may choose to place a card face-up in front of them, making the card "Locked down" and immune to the effects of battle.
The more treasures a player has locked down, the more special abilities they may claim. Special abilities (such as "+1 to Attack" and "Draw from discard pile") can only be claimed by one player at a time, encouraging players to race to be the first to claim the most desirable powers.
Fish N Ships uses a structure that rewards planning while also encouraging quick adaptation of play strategy. Players are never eliminated (even if they run out of cards) & are given equalizing bonuses if ganged up on repeatedly. Powerful single-use "Tide-Turner" cards are included in the deck that can be used outside a player's normal turn-actions to disrupt an opponent or bolster a winning streak. Once used, Tide-Turners are removed from the game, encouraging players to use them wisely.
All gameplay mechanics of Fish N Ships are designed to encourage player interaction, either through battle or theft. It is statistically impossible for a player to collect all the treasures listed on their goal card by solely drawing from the deck. Though a player may choose to play a pacifist for most of the game, they will be forced to fight an opponent eventually.
Combat is structured so that neither party will have an immediate advantage (other than the surprise of the initial attack) and the game encourages players to be prepared for battle at all times.
-description from designer
Of course, your luck could change it's tide at any moment, so best be havin' yer cannons at the ready!
Fish N Ships is a quick combat & hand-management card game set in a fantastical world of swashbuckling seafarers. In Fish N Ships, each player takes on the role of a pirate who must follow the compass points on their scrolls in order to find the legendary fish and gain unique magic powers. Players fire cannons at each other, steal one another's cards, hoard treasure cards to claim special abilities, and play powerful Tide-Turner cards that can change the course of the game entirely.
Each player starts with four cards from the draw deck and a secret goal card listing their unique combination of treasure cards needed to win the game. The moment a player takes possession of the cards listed on their goal card, they immediately win and the game ends.
Players may steal cards from each other's hands by engaging in battle, and could easily lose everything if sailing into battle unprepared. To mitigate (but not completely eliminate) the risk of losing their treasure cards, a player may choose to place a card face-up in front of them, making the card "Locked down" and immune to the effects of battle.
The more treasures a player has locked down, the more special abilities they may claim. Special abilities (such as "+1 to Attack" and "Draw from discard pile") can only be claimed by one player at a time, encouraging players to race to be the first to claim the most desirable powers.
Fish N Ships uses a structure that rewards planning while also encouraging quick adaptation of play strategy. Players are never eliminated (even if they run out of cards) & are given equalizing bonuses if ganged up on repeatedly. Powerful single-use "Tide-Turner" cards are included in the deck that can be used outside a player's normal turn-actions to disrupt an opponent or bolster a winning streak. Once used, Tide-Turners are removed from the game, encouraging players to use them wisely.
All gameplay mechanics of Fish N Ships are designed to encourage player interaction, either through battle or theft. It is statistically impossible for a player to collect all the treasures listed on their goal card by solely drawing from the deck. Though a player may choose to play a pacifist for most of the game, they will be forced to fight an opponent eventually.
Combat is structured so that neither party will have an immediate advantage (other than the surprise of the initial attack) and the game encourages players to be prepared for battle at all times.
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