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BGG랭킹
BGG전체 : 0
8Split Second: Solitaire Firefights Against The Clock (2020) -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Andrew Chapman (II)
-
아티스트
Andrew Chapman (II)
-
인원
게임 소개
스플릿 세컨드(Split Second)는 플레이어가 특수 작전 및 SWAT 스타일의 임무에서 오퍼레이터라고 불리는 병사 팀을 통제하는 카드 기반의 워게임이다.
게임은 배틀스페이스의 물리적 구성 요소를 나타내는 카드, 불확실한 결과를 나타내는 주사위, 효과를 기록하는 토큰, 플레이어의 의사 결정 과정에 압력을 가하는 타이머를 사용하여 플레이된다.
플레이어는 '미션 도시어'에서 미션을 선택하며, 여기에는 커버, 문, 기타 요소를 포함한 카드 목록과 '적수'라고 불리는 반대편을 나타내는 카드가 포함된다. 이 카드들은 무작위화와 고정 요소를 사용하여 조우하는 방식으로 작은 덱으로 결합된다. 같은 컨텍터가 카드들의 무작위화로 인해 플레이될 때마다 다르게 플레이될 수 있으며, 플레이어는 스스로 생각하고 변화하는 상황에 적응해야 한다. 이는 또한 각 시나리오의 재생 가능성을 높여줍니다.
플레이 표면에 공간이나 미니어처가 있는 보드를 사용하는 대부분의 게임과 달리 스플릿 세컨드는 전장을 나타내기 위해 카드를 사용하여 플레이 영역을 추상화한다.
범위는 실제 거리로 측정되지 않고, 대신 Area Divider 카드로 분할된 영역으로 카드가 배치됩니다.
물체들 간의 이동은 어떠한 선형 측정에서도 이루어지지 않고, 전투원들이 전장 안의 물체에 고정하고 나서 멀어질 때 이동 지점에서 이루어진다.
—출판사의 설명
게임은 배틀스페이스의 물리적 구성 요소를 나타내는 카드, 불확실한 결과를 나타내는 주사위, 효과를 기록하는 토큰, 플레이어의 의사 결정 과정에 압력을 가하는 타이머를 사용하여 플레이된다.
플레이어는 '미션 도시어'에서 미션을 선택하며, 여기에는 커버, 문, 기타 요소를 포함한 카드 목록과 '적수'라고 불리는 반대편을 나타내는 카드가 포함된다. 이 카드들은 무작위화와 고정 요소를 사용하여 조우하는 방식으로 작은 덱으로 결합된다. 같은 컨텍터가 카드들의 무작위화로 인해 플레이될 때마다 다르게 플레이될 수 있으며, 플레이어는 스스로 생각하고 변화하는 상황에 적응해야 한다. 이는 또한 각 시나리오의 재생 가능성을 높여줍니다.
플레이 표면에 공간이나 미니어처가 있는 보드를 사용하는 대부분의 게임과 달리 스플릿 세컨드는 전장을 나타내기 위해 카드를 사용하여 플레이 영역을 추상화한다.
범위는 실제 거리로 측정되지 않고, 대신 Area Divider 카드로 분할된 영역으로 카드가 배치됩니다.
물체들 간의 이동은 어떠한 선형 측정에서도 이루어지지 않고, 전투원들이 전장 안의 물체에 고정하고 나서 멀어질 때 이동 지점에서 이루어진다.
—출판사의 설명
Split Second is a card-based wargame where the player controls a team of soldiers referred to as Operators in special operations and SWAT-style missions involving violent resolutions.
The game is played using cards to represent the physical components of the battlespace, dice to resolve actions with uncertain outcomes, tokens for recording some effects, and a timer to apply pressure to the player's decision-making process.
The player chooses a Mission from the Mission Dossier, which will include a roster of cards that represent the environment with pieces of cover, doors, and other elements referred to as Props as well as cards representing the opposition referred to as Hostiles. These cards are combined into small decks in a manner that uses randomization and fixed elements to form an Encounter. The same Encounter can play out differently each time it is played because of the randomization of the cards, forcing the player to think on their feet and adapt to changing circumstances. This also makes each scenario highly replayable.
Unlike most games that use a board with spaces or miniatures on a playing surface, in Split Second the playing area is abstracted using cards to represent the battlefield.
Ranges aren't measured in physical distance, but instead cards are placed into Areas that are split up by Area Divider cards.
Movement between objects isn't made in any linear measurement, but in movement points as the combatants anchor themselves to and then move away from objects in the battlezone.
—description from the publisher
The game is played using cards to represent the physical components of the battlespace, dice to resolve actions with uncertain outcomes, tokens for recording some effects, and a timer to apply pressure to the player's decision-making process.
The player chooses a Mission from the Mission Dossier, which will include a roster of cards that represent the environment with pieces of cover, doors, and other elements referred to as Props as well as cards representing the opposition referred to as Hostiles. These cards are combined into small decks in a manner that uses randomization and fixed elements to form an Encounter. The same Encounter can play out differently each time it is played because of the randomization of the cards, forcing the player to think on their feet and adapt to changing circumstances. This also makes each scenario highly replayable.
Unlike most games that use a board with spaces or miniatures on a playing surface, in Split Second the playing area is abstracted using cards to represent the battlefield.
Ranges aren't measured in physical distance, but instead cards are placed into Areas that are split up by Area Divider cards.
Movement between objects isn't made in any linear measurement, but in movement points as the combatants anchor themselves to and then move away from objects in the battlezone.
—description from the publisher
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