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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joel Howland
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아티스트
Bonnie-Marie Art
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인원
게임 소개
게임을 통해 레인저스는 두 가지 영역을 구축하게 된다: 바이오엠에 있는 종들로만 구성된 생태계와 손에 있는 종들로 구성된 성소. 게임 종료 시 에코시스템과 성소의 다양한 측면에 대해 포인트가 부여되며, 가장 많은 점수를 획득한 레인저가 승자가 된다.
레인저스 간에 스타터 팩을 1개씩 사용할 경우 각 레인저는 9개의 BiOME 카드를 사용하고 나머지 카드는 섞입니다. 남은 카드는 레인저스 간에 각각 최대 9장까지 균등하게 처리합니다. 나머지는 따로 두세요. 각 레인저마다 자신의 카드 팩을 가지고 있다면, 그들은 그들의 손을 위해 9개의 BiOME 카드와 9개의 비 BiOME 카드를 선택할 수 있다. 각 레인저는 이제 에덴 카드(생태계에서 첫 번째 카드)와 3개의 생츄어리 카드를 놓습니다.
게임 중
그 차례가 액티브 레인저라고 불리는 레인저는 3가지 선택권이 있다: 위험, 보호구역 또는 충돌.
Dangrement에서 모든 레인저는 에코카드라고 불리는 종을 생태계에 배치합니다. 그런 다음 액티브 레인저는 어떤 위험(예: 박해)을 극복해야 하는지 보기 위해 주사위를 굴립니다. 레인저는 위험을 극복하기 위해 남은 홀딩 카드(즉, 아직 에코시스템/생츄리/라이프 사이클에 속하지 않은 카드)를 사용합니다. 레인저가 위험을 극복하지 못하면 방금 플레이한 에코 카드와 성소 카드 중 하나를 잃게 됩니다.
보호구역에서, 액티브 레인저는 그들의 보호구역에만 카드를 넣습니다. 한 번에 4종 이상이 보호구역에 들어올 수 없다.
클래시에서, 액티브 레인저는 다른 레인저를 지명하고, 둘 다 홀딩 카드에서 종을 선택합니다. 두 카드 모두 테이블 위에 엎드린 채로 동시에 공개됩니다. 클래시 매트릭스를 따라 두 종의 만남의 승자를 찾으세요. 두 카드 모두 각 레인저’의 라이프 사이클(폐기 더미)에 배치되며, 보상/처벌 규정이 제정된다(클래시 매트릭스 및 결과에 대해서는 전체 게임플레이 가이드 참조).
게임 종료
레인저가 홀딩 카드나 성소 카드가 부족하면 브루메이션으로 들어갑니다. 각 레인저는 게임이 끝나기 전에 각각 2번씩 액티브 레인저로 활동한다. 이 시점에서 각 레인저는 에코시스템과 보호구역에서 점수를 세고 우승자가 발표된다.
이 스타터 팩은 숲, 사막, 리버, 스크럽 바이오OMEs의 9개 카드, 스카이에서 7개 카드, 코스트에서 6개 카드, 마운틴에서 5개의 카드를 포함한 54개의 놀라운 종을 특징으로 합니다!
레인저스 간에 스타터 팩을 1개씩 사용할 경우 각 레인저는 9개의 BiOME 카드를 사용하고 나머지 카드는 섞입니다. 남은 카드는 레인저스 간에 각각 최대 9장까지 균등하게 처리합니다. 나머지는 따로 두세요. 각 레인저마다 자신의 카드 팩을 가지고 있다면, 그들은 그들의 손을 위해 9개의 BiOME 카드와 9개의 비 BiOME 카드를 선택할 수 있다. 각 레인저는 이제 에덴 카드(생태계에서 첫 번째 카드)와 3개의 생츄어리 카드를 놓습니다.
게임 중
그 차례가 액티브 레인저라고 불리는 레인저는 3가지 선택권이 있다: 위험, 보호구역 또는 충돌.
Dangrement에서 모든 레인저는 에코카드라고 불리는 종을 생태계에 배치합니다. 그런 다음 액티브 레인저는 어떤 위험(예: 박해)을 극복해야 하는지 보기 위해 주사위를 굴립니다. 레인저는 위험을 극복하기 위해 남은 홀딩 카드(즉, 아직 에코시스템/생츄리/라이프 사이클에 속하지 않은 카드)를 사용합니다. 레인저가 위험을 극복하지 못하면 방금 플레이한 에코 카드와 성소 카드 중 하나를 잃게 됩니다.
보호구역에서, 액티브 레인저는 그들의 보호구역에만 카드를 넣습니다. 한 번에 4종 이상이 보호구역에 들어올 수 없다.
클래시에서, 액티브 레인저는 다른 레인저를 지명하고, 둘 다 홀딩 카드에서 종을 선택합니다. 두 카드 모두 테이블 위에 엎드린 채로 동시에 공개됩니다. 클래시 매트릭스를 따라 두 종의 만남의 승자를 찾으세요. 두 카드 모두 각 레인저’의 라이프 사이클(폐기 더미)에 배치되며, 보상/처벌 규정이 제정된다(클래시 매트릭스 및 결과에 대해서는 전체 게임플레이 가이드 참조).
게임 종료
레인저가 홀딩 카드나 성소 카드가 부족하면 브루메이션으로 들어갑니다. 각 레인저는 게임이 끝나기 전에 각각 2번씩 액티브 레인저로 활동한다. 이 시점에서 각 레인저는 에코시스템과 보호구역에서 점수를 세고 우승자가 발표된다.
이 스타터 팩은 숲, 사막, 리버, 스크럽 바이오OMEs의 9개 카드, 스카이에서 7개 카드, 코스트에서 6개 카드, 마운틴에서 5개의 카드를 포함한 54개의 놀라운 종을 특징으로 합니다!
Throughout the game Rangers will build two areas: an Ecosystem consisting only of species in their BiOME, and a Sanctuary made up of any species in their hand. At the end of the game, points are awarded for different aspects of the Ecosystem and Sanctuary, and the winner is the Ranger with the most points.
If using 1 Starter Pack between Rangers, each Ranger takes their 9 BiOME cards and the rest of the cards are shuffled. Deal the remaining cards evenly between the Rangers, up to a maximum of 9 each. Leave the rest aside. If each Ranger has their own pack of cards, they may select 9 BiOME and 9 non-BiOME cards for their hand (rather than randomly dealing). Each Ranger now places down an Eden card (the first card in your ecosystem) and 3 Sanctuary cards.
DURING THE GAME
The Ranger whose turn it is is called the Active Ranger and has 3 choices: Endangerment, Sanctuary or Clash.
In Endangerment, ALL Rangers place a species into their Ecosystem (called an Eco card). The Active Ranger then rolls the die to see which danger (e.g. Persecution) must be overcome. Rangers use their remaining Holding cards (i.e. those not already in Ecosystem/Sanctuary/Life Cycle) to overcome the danger. If a Ranger can’t overcome the danger, they lose the Eco card they just played, plus 1 of their Sanctuary cards.
In Sanctuary, the Active Ranger only places a card into their Sanctuary. No more than 4 species are allowed in the Sanctuary at any one time.
In Clash, the Active Ranger nominates another Ranger, and both choose a species from their Holding cards. Both cards are placed face-down on the table, and revealed at the same time. Follow the Clash matrix to find the winner of the meeting between the two species. Both cards are placed into each Ranger’s respective Life cycle (the discard pile) and rewards/punishments enacted (see full Gameplay guide for Clash matrix and outcomes).
END OF THE GAME
When a Ranger runs out of Holding cards or Sanctuary cards, the game enters Brumation. Each Ranger still in play then has 2 turns as Active Ranger each, before the game is finished. At this point, each Ranger counts their score from their Ecosystem and Sanctuary (see Gameplay guide for scoring system), and the winner is announced.
The starter pack features 54 amazing species, including 9 cards from the Forest, Desert, River and Scrub BiOMEs, 7 cards from Sky, 6 cards from Coast, and 5 cards from Mountain!
If using 1 Starter Pack between Rangers, each Ranger takes their 9 BiOME cards and the rest of the cards are shuffled. Deal the remaining cards evenly between the Rangers, up to a maximum of 9 each. Leave the rest aside. If each Ranger has their own pack of cards, they may select 9 BiOME and 9 non-BiOME cards for their hand (rather than randomly dealing). Each Ranger now places down an Eden card (the first card in your ecosystem) and 3 Sanctuary cards.
DURING THE GAME
The Ranger whose turn it is is called the Active Ranger and has 3 choices: Endangerment, Sanctuary or Clash.
In Endangerment, ALL Rangers place a species into their Ecosystem (called an Eco card). The Active Ranger then rolls the die to see which danger (e.g. Persecution) must be overcome. Rangers use their remaining Holding cards (i.e. those not already in Ecosystem/Sanctuary/Life Cycle) to overcome the danger. If a Ranger can’t overcome the danger, they lose the Eco card they just played, plus 1 of their Sanctuary cards.
In Sanctuary, the Active Ranger only places a card into their Sanctuary. No more than 4 species are allowed in the Sanctuary at any one time.
In Clash, the Active Ranger nominates another Ranger, and both choose a species from their Holding cards. Both cards are placed face-down on the table, and revealed at the same time. Follow the Clash matrix to find the winner of the meeting between the two species. Both cards are placed into each Ranger’s respective Life cycle (the discard pile) and rewards/punishments enacted (see full Gameplay guide for Clash matrix and outcomes).
END OF THE GAME
When a Ranger runs out of Holding cards or Sanctuary cards, the game enters Brumation. Each Ranger still in play then has 2 turns as Active Ranger each, before the game is finished. At this point, each Ranger counts their score from their Ecosystem and Sanctuary (see Gameplay guide for scoring system), and the winner is announced.
The starter pack features 54 amazing species, including 9 cards from the Forest, Desert, River and Scrub BiOMEs, 7 cards from Sky, 6 cards from Coast, and 5 cards from Mountain!
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