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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Lucas Machado Rodrigues
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아티스트
-
인원
게임 소개
브라질에서는 수력 전기로 많은 에너지가 생산된다. 댐은 전국의 산업, 시장, 주택에 에너지를 공급하는 역할을 한다. 이 전기는 거대한 전송망에 의해 분배된다. 그것은 매년 수십억을 움직이는 큰 사업이다.
Elétrica는 당신과 당신의 친구들을 에너지 기업가의 역할을 맡도록 초대합니다. 게임을 하는 동안 당신은 지도의 크기를 늘리고 도시에 에너지를 공급할 수 있는 선을 구성해야 합니다. 신규 라인별로 계약을 완료하고 승점도 받을 수 있다.
자세한 내용은 시작 샘물 타일 옆에 각각 타일을 배치하는 설정 단계에 따라 (1) 새 타일을 표시하고 배치하거나 (2) 빌드를 배치합니다. 타일 배치는 예상대로 작동하며, 각 면의 요소들이 일치하도록 타일이 인접해야 합니다. 타일을 배치한 후 마커를 배치하여 예약할 수 있습니다.
이 게임은 수력 발전, 변전소, 송전탑, 전신주, 도시&mdash 등 5가지 종류의 공사를 포함하고 있으며, 이 중 하나를 건설하기 위해서는 타일에 인부들을 태우고 건물의 제한에 따라 사용 가능한 공사를 선택하면 된다. 예를 들어, 수력 발전 공사는 물이 있는 타일 위에 놓아야 하는데, 송전탑 옆에 도시가 지어질 수 없고 삼각형의 타일 위에 세 개의 건축물이 서로 이웃이 될 수 없다. 작동하는 네트워크를 구축하면 계약을 완료하고 점수를 얻을 수 있습니다. 예를 들어, 같은 유형의 두 개의 구조는 2점을 얻지만, 더 복잡한 조합은 더 많은 점수를 얻습니다.
일단 마지막 타일이 공개되고 배치되면, 게임은 끝나고 가장 많은 점수를 얻은 사람은 에너지 대국이 됩니다!
Elétrica는 당신과 당신의 친구들을 에너지 기업가의 역할을 맡도록 초대합니다. 게임을 하는 동안 당신은 지도의 크기를 늘리고 도시에 에너지를 공급할 수 있는 선을 구성해야 합니다. 신규 라인별로 계약을 완료하고 승점도 받을 수 있다.
자세한 내용은 시작 샘물 타일 옆에 각각 타일을 배치하는 설정 단계에 따라 (1) 새 타일을 표시하고 배치하거나 (2) 빌드를 배치합니다. 타일 배치는 예상대로 작동하며, 각 면의 요소들이 일치하도록 타일이 인접해야 합니다. 타일을 배치한 후 마커를 배치하여 예약할 수 있습니다.
이 게임은 수력 발전, 변전소, 송전탑, 전신주, 도시&mdash 등 5가지 종류의 공사를 포함하고 있으며, 이 중 하나를 건설하기 위해서는 타일에 인부들을 태우고 건물의 제한에 따라 사용 가능한 공사를 선택하면 된다. 예를 들어, 수력 발전 공사는 물이 있는 타일 위에 놓아야 하는데, 송전탑 옆에 도시가 지어질 수 없고 삼각형의 타일 위에 세 개의 건축물이 서로 이웃이 될 수 없다. 작동하는 네트워크를 구축하면 계약을 완료하고 점수를 얻을 수 있습니다. 예를 들어, 같은 유형의 두 개의 구조는 2점을 얻지만, 더 복잡한 조합은 더 많은 점수를 얻습니다.
일단 마지막 타일이 공개되고 배치되면, 게임은 끝나고 가장 많은 점수를 얻은 사람은 에너지 대국이 됩니다!
In Brazil, a great amount of energy is produced by hydroelectricity. Dams are responsible for providing energy to industries, markets, and houses across the country. This electricity is distributed by great networks of transmission. It's a big business that moves billions every year.
Elétrica invites you and your friends to take on the role of energy entrepreneurs. During the game, you need to increase the size of the map and construct lines to supply energy to cities. With each new line, you can complete contracts and receive victory points.
In more detail, following a set-up phase in which you each place a tile next to the starting spring river tile, on a turn you either (1) reveal and place a new tile or (2) build. The tile-laying works as you might expect, with tiles needing to be adjacent with the elements on each side matching. After placing a tile, you can place a marker on it to reserve it.
The game includes five types of constructions — hydroelectric, electrical substation, transmission tower, utility pole, and city — and to build one of them, you use workers on a tile and choose an available construction, following certain limitations on building. A hydroelectric construction must be placed on a tile with water, for example, while a city can't be built next to a transmission tower and three constructions can't be neighbors to one another on a triangle of tiles. When you build a functioning network, you can complete a contract and score points. Two constructions of the same type earns you 2 points, for example, while more complex combinations earn you more.
Once the final tile is revealed and placed, the game ends and whoever has the most points becomes an energy magnate!
Elétrica invites you and your friends to take on the role of energy entrepreneurs. During the game, you need to increase the size of the map and construct lines to supply energy to cities. With each new line, you can complete contracts and receive victory points.
In more detail, following a set-up phase in which you each place a tile next to the starting spring river tile, on a turn you either (1) reveal and place a new tile or (2) build. The tile-laying works as you might expect, with tiles needing to be adjacent with the elements on each side matching. After placing a tile, you can place a marker on it to reserve it.
The game includes five types of constructions — hydroelectric, electrical substation, transmission tower, utility pole, and city — and to build one of them, you use workers on a tile and choose an available construction, following certain limitations on building. A hydroelectric construction must be placed on a tile with water, for example, while a city can't be built next to a transmission tower and three constructions can't be neighbors to one another on a triangle of tiles. When you build a functioning network, you can complete a contract and score points. Two constructions of the same type earns you 2 points, for example, while more complex combinations earn you more.
Once the final tile is revealed and placed, the game ends and whoever has the most points becomes an energy magnate!
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