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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

TZAAR는 선택을 하는 게임입니다. 두 선수 모두 30개의 피스를 가지고 있으며, 6개의 차르, 9개의 차라, 15개의 토트로 나뉜다. 세 종류의 조각은 삼위일체를 이룬다. 그들은 서로 없이는 존재할 수 없습니다. 목적은 세 가지 종류의 피스 중 하나를 상대방이 바닥나도록 하거나 더 이상 잡을 수 없는 위치에 두는 것이다. 선수들이 매 차례 차례마다 자신에게 던져야 할 까다로운 질문은 다음과 같다.나를 더 강하게 만들까요, 아니면 상대를 더 약하게 만들까요?” 의미: 상대편을 잡아서 그를 약하게 만들 것인가, 아니면 자신의 조각들 중 하나에 올라타 자신을 더 강하게 만들 것인가? 만약 당신이 너무 자주 자신의 말 위에서 점프하기로 선택한다면, 당신은 아마도 당신의 상대에게 너무 많은 말을 남겨둘 것이다. 반면 너무 자주 캡쳐하면 게임 종료 시 힘이 떨어지는 피스가 나올 수 있다. 무엇을 해야 하나? 결정은 너에게 달렸어!

TZAAR는 TAMSK를 GIPF 프로젝트의 일부로 대체했지만 모래 타이머를 사용했기 때문에 다른 것과 잘 맞지 않았다.
TZAAR is a game about making choices. Both players have 30 pieces, divided in three types: 6 Tzaars, 9 Tzarras and 15 Totts. The three types of pieces form a trinity: They cannot exist without each other. The aim is either to make the opponent run out of one of the three types of pieces or to put him in a position in which he cannot capture any more. The tricky question the players will have to ask themselves on each of their turns is: “Shall I make myself stronger or my opponent weaker?” Meaning: Will you capture an opponent’s piece and make him weaker, or will you jump on top of one of your own pieces and make yourself stronger? If you choose to jump on top of your own pieces too often, you will probably leave your opponent with too many pieces on the board. On the other hand, if you capture too often, you may end up with pieces that are not strong enough at the end of the game. What to do? Up to you to decide!

TZAAR replaced TAMSK as part of project GIPF, which was felt to not quite fit in with the others due to its use of sand timers.

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