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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Brant Guillory
-
아티스트
-
인원
게임 소개
다양한 극장에서 현대적 전투를 펼칩니다. 근위병 및 접선 운동과 동일한 워파이터 규칙 시스템을 사용합니다.
소대급 전투에서는 스텝 손실 피해 시스템과 3개의 전투 테이블(직격 사격, 돌격 전투, 간접 사격)을 사용한다. 시나리오는 미군 작전 명령과 유사하도록 작성되었다. 모듈식 지형도에는 다양한 도시/산간 지형을 가진 삼림지도와 사막지도가 모두 포함된다.
전투에는 유닛의 화력 가치에 따라 주사위를 굴리고, 대상의 갑옷을 빼며, CRT에서 결과를 찾는 것이 포함됩니다 - 스턴, 뒤집기, 후퇴, 사살, 효과 없음. 모든 데미지가 동시에 적용되므로 '킬' 유닛이 최종 샷을 획득합니다.
재구성 유닛은 인텔 가치의 타겟을 획득/위치시키기 위한 별도의 목표를 가지고 있다.
추가적인 규칙은 공병(장애물 및 요새), 정찰병(화염에 의한 스텔스 이동 및 정찰), 지도자(특별한 전장 효과), 근위대의 전장 민간 규칙과 호환된다.
3개의 다이컷 카운터(56/13, 대형 7/8인치 카운터), 규칙, 4개의 d/s 맵, 각 유닛 세트에 대한 참조 시트, 시나리오(아래 참조), 빈 시나리오 시트, 카드스톡 관리 카운터(비컷), 일부 카운터 수정이 포함된 에라타 시트. 미국 기계화 대대는 무브먼트부터 컨택트까지의 비-컷 카운터를 대체한다.
단위는 다음과 같습니다.
미국
러시아어/아랍어
이스라엘의
아랍 비정규군
빨치산 비정규군
오스트레일리아의
박스 내 5가지 시나리오(온라인에서 사용 가능):
미국 대 이라크 비정규군 사건
아랍 대 이스라엘 사건
체첸 대 러시아 사건
미국 대 발칸 불규칙 사건
오스트레일리아 대 빨치산 사건
모든 시나리오는 페어링된 시트로 작성되므로 각 플레이어는 상대방이 알지 못하는 자신만의 명령을 가집니다.
소대급 전투에서는 스텝 손실 피해 시스템과 3개의 전투 테이블(직격 사격, 돌격 전투, 간접 사격)을 사용한다. 시나리오는 미군 작전 명령과 유사하도록 작성되었다. 모듈식 지형도에는 다양한 도시/산간 지형을 가진 삼림지도와 사막지도가 모두 포함된다.
전투에는 유닛의 화력 가치에 따라 주사위를 굴리고, 대상의 갑옷을 빼며, CRT에서 결과를 찾는 것이 포함됩니다 - 스턴, 뒤집기, 후퇴, 사살, 효과 없음. 모든 데미지가 동시에 적용되므로 '킬' 유닛이 최종 샷을 획득합니다.
재구성 유닛은 인텔 가치의 타겟을 획득/위치시키기 위한 별도의 목표를 가지고 있다.
추가적인 규칙은 공병(장애물 및 요새), 정찰병(화염에 의한 스텔스 이동 및 정찰), 지도자(특별한 전장 효과), 근위대의 전장 민간 규칙과 호환된다.
3개의 다이컷 카운터(56/13, 대형 7/8인치 카운터), 규칙, 4개의 d/s 맵, 각 유닛 세트에 대한 참조 시트, 시나리오(아래 참조), 빈 시나리오 시트, 카드스톡 관리 카운터(비컷), 일부 카운터 수정이 포함된 에라타 시트. 미국 기계화 대대는 무브먼트부터 컨택트까지의 비-컷 카운터를 대체한다.
단위는 다음과 같습니다.
미국
러시아어/아랍어
이스라엘의
아랍 비정규군
빨치산 비정규군
오스트레일리아의
박스 내 5가지 시나리오(온라인에서 사용 가능):
미국 대 이라크 비정규군 사건
아랍 대 이스라엘 사건
체첸 대 러시아 사건
미국 대 발칸 불규칙 사건
오스트레일리아 대 빨치산 사건
모든 시나리오는 페어링된 시트로 작성되므로 각 플레이어는 상대방이 알지 못하는 자신만의 명령을 가집니다.
Modern combat in a variety of theaters. Uses same Warfighter rules system as The Guards and Movement to Contact.
Platoon-level combat uses step-loss damage system and 3 different combat tables (direct fire, assault combat, indirect fire). Scenarios written to resemble US Army operations orders. Modular geomorphic maps include both woodland and desert maps, varying urban/mountainous terrain.
Combat involves rolling dice based on unit's firepower value, subtracting target's armor, and looking up result on CRT - stun, flip, retreat, kill, no effect. All damage applied simultaneously, so 'killed' units get their final shots.
Recon units have separate objectives to acquire/locate targets of intel value.
Additional rules cover engineers (obstacles & fortifications), scouts (stealth movement & recon by fire), leaders (special battlefield effects), and compatible with civilians-on-the-battlefield rules from The Guards.
3 die-cut countersheets (56/sheet, large 7/8in counters), rules, 4 d/s maps, reference sheets for each set of units, scenarios (see below), blank scenario sheets, cardstock admin counters (non-cut), errata sheet with some counter corrections. US mechanized battalion compatible replacement for non-die-cut counters from Movement to Contact.
Units include:
US
Russian / Arab
Israeli
Arab Irregulars
Partisan Irregulars
Australian
5 scenarios in the box (others available online):
US v Iraqi irregulars
Arab v Israeli
Russian v Chechen
US v Balkan irregulars
Australian v Partisan irregulars
All scenarios written as paired sheets, so each player has their own instructions that are unknown to the opponent.
Platoon-level combat uses step-loss damage system and 3 different combat tables (direct fire, assault combat, indirect fire). Scenarios written to resemble US Army operations orders. Modular geomorphic maps include both woodland and desert maps, varying urban/mountainous terrain.
Combat involves rolling dice based on unit's firepower value, subtracting target's armor, and looking up result on CRT - stun, flip, retreat, kill, no effect. All damage applied simultaneously, so 'killed' units get their final shots.
Recon units have separate objectives to acquire/locate targets of intel value.
Additional rules cover engineers (obstacles & fortifications), scouts (stealth movement & recon by fire), leaders (special battlefield effects), and compatible with civilians-on-the-battlefield rules from The Guards.
3 die-cut countersheets (56/sheet, large 7/8in counters), rules, 4 d/s maps, reference sheets for each set of units, scenarios (see below), blank scenario sheets, cardstock admin counters (non-cut), errata sheet with some counter corrections. US mechanized battalion compatible replacement for non-die-cut counters from Movement to Contact.
Units include:
US
Russian / Arab
Israeli
Arab Irregulars
Partisan Irregulars
Australian
5 scenarios in the box (others available online):
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