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BGG랭킹
BGG전체 : 24630
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Markku Heljakka, Petter Ilander, Jussi Wallenius
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아티스트
Rami Laaksonen (II)
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인원
게임 소개
Seas of Fortune은 최고의 거래를 찾기 위해 북유럽을 달리는 배들에 관한 가족 게임이다. 선수들은 그들의 배가 가는 각각의 여정을 감독하는 상인이다. 그들은 그들의 배를 가장 유리한 도시로 안내하고, 그들을 항해할 최고의 선원들을 찾으려고 노력합니다. 도시에서 물건을 성공적으로 내릴 때마다 은화를 얻게 되며, 게임은 은화 100점을 획득하는 라운드에서 종료된다.
이 게임은 16세기 유럽을 배경으로 하며, 배에 가장 적합한 항로를 선택하고, 가장 빨리 도착할 수 있는 최고의 승무원을 찾고, 미래를 계획하는 것을 중심으로 전개된다. 어떤 도시에서 어떤 상품을 구매할 수 있는지 보여주기 위해 '적재 카드'를, 어떤 도시에서 어떤 상품을 구매하는지 보여주는 '하역 카드'가 공개된다. 선수들에게 앞으로 다가올 일을 보여주기 위해 두 종류의 또 다른 미래 카드도 공개된다. 오래된 카드는 라운드가 끝나면 나가고, 새로운 카드가 대신 들어옵니다.
매 라운드마다 모든 플레이어들은 그들의 배에 새로운 승조원들을 고른다. 첫 번째 플레이어 토큰은 라운드에 따라 회전하며 마지막 플레이어는 남은 크루만 남게 됩니다. 각 카드는 이동 번호와 연안 항해 또는 외해에서의 전문 지식을 보여준다. 그러나 승무원의 선택이 항상 분명한 것은 아니다; 가장 낮은 수가 먼저 움직이고, 가장 높은 수가 가장 먼저 움직인다. 모든 동점자는 첫 번째 플레이어 토큰으로 해결됩니다. 턴을 하는 동안 플레이어는 자유롭게 항구를 오가며 유료로 배에 짐을 싣고 보상을 위해 짐을 내릴 수 있다. 배가 하역항구에 빨리 도착할수록 이익은 커진다. 게임이 끝날 때 가장 많은 돈을 가진 선수가 승리합니다!
이 게임은 16세기 유럽을 배경으로 하며, 배에 가장 적합한 항로를 선택하고, 가장 빨리 도착할 수 있는 최고의 승무원을 찾고, 미래를 계획하는 것을 중심으로 전개된다. 어떤 도시에서 어떤 상품을 구매할 수 있는지 보여주기 위해 '적재 카드'를, 어떤 도시에서 어떤 상품을 구매하는지 보여주는 '하역 카드'가 공개된다. 선수들에게 앞으로 다가올 일을 보여주기 위해 두 종류의 또 다른 미래 카드도 공개된다. 오래된 카드는 라운드가 끝나면 나가고, 새로운 카드가 대신 들어옵니다.
매 라운드마다 모든 플레이어들은 그들의 배에 새로운 승조원들을 고른다. 첫 번째 플레이어 토큰은 라운드에 따라 회전하며 마지막 플레이어는 남은 크루만 남게 됩니다. 각 카드는 이동 번호와 연안 항해 또는 외해에서의 전문 지식을 보여준다. 그러나 승무원의 선택이 항상 분명한 것은 아니다; 가장 낮은 수가 먼저 움직이고, 가장 높은 수가 가장 먼저 움직인다. 모든 동점자는 첫 번째 플레이어 토큰으로 해결됩니다. 턴을 하는 동안 플레이어는 자유롭게 항구를 오가며 유료로 배에 짐을 싣고 보상을 위해 짐을 내릴 수 있다. 배가 하역항구에 빨리 도착할수록 이익은 커진다. 게임이 끝날 때 가장 많은 돈을 가진 선수가 승리합니다!
Seas of Fortune is a family game about ships racing around Northern Europe, trying to find the best deals. The players are merchants overseeing each journey their ship makes. They try to guide their ships to the most advantageous cities, and find the best crews to sail them. Each successful unloading of goods in a city earns the player silver, and the game ends on the round someone reaches 100 silver marks.
The game is set in 16th century Europe, and revolves around choosing the best routes for your ship, finding the best crews to get there the fastest, and planning for the future. Loading Cards are revealed to show what products are available in which cities, and Unloading Cards show which cities are buying what products. A further future card of both kinds is also revealed, to show the players what's coming. Old cards go out at the end of a round, and new ones come in instead.
Each round all players choose a new crew for their ship. The first player token rotates over the rounds, and the last player is stuck with the only crew that is left. Each card shows a movement number, and an expertise either in coastal sailing or open sea. However, the choice of crew is not always obvious; the lowest movement number will move first, and the highest moves last. Any ties are solved with the first player token. During a turn, a player can freely move their ship between ports, load it for a fee and unload it for a reward. The faster a ship reaches a port for unloading, the greater the profit will be. The player with the most money when the game ends, wins!
The game is set in 16th century Europe, and revolves around choosing the best routes for your ship, finding the best crews to get there the fastest, and planning for the future. Loading Cards are revealed to show what products are available in which cities, and Unloading Cards show which cities are buying what products. A further future card of both kinds is also revealed, to show the players what's coming. Old cards go out at the end of a round, and new ones come in instead.
Each round all players choose a new crew for their ship. The first player token rotates over the rounds, and the last player is stuck with the only crew that is left. Each card shows a movement number, and an expertise either in coastal sailing or open sea. However, the choice of crew is not always obvious; the lowest movement number will move first, and the highest moves last. Any ties are solved with the first player token. During a turn, a player can freely move their ship between ports, load it for a fee and unload it for a reward. The faster a ship reaches a port for unloading, the greater the profit will be. The player with the most money when the game ends, wins!
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