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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    3.38 / 5

게임 소개

게임 시스템



이 항목은 게임 시스템 전반에 대한 논의/등급을 허용하기 위한 것입니다. 특정 제품이나 출시를 위한 것이 아닙니다. 버전은 개별 항목 페이지에 나타납니다.




플레이어는 빠르게 진행되는 이 게임에서 필수적인 지형을 제어하기 위해 싸우는 다양한 판타지 종족의 군대를 나타내기 위해 다채로운 주사위를 사용합니다. 주로 2인용 게임으로 진행되지만, 몇 명의 플레이어가 이 싸움에 참여할 수 있다. 두 개의 지형을 먼저 잡은 플레이어가 즉시 게임에서 승리하거나, 상대방의 주사위를 없애려고 할 수 있습니다. 놀라운 것으로 가득 찬 이 역동적인 게임에서 여러분이 확률을 조절하려고 할 때 주문과 다층적인 전략은 특정 종족에게 이득이 됩니다!

24, 30, 36, 60점은 일반적인 포인트 시스템이며 대부분의 표준 구성 토너먼트에서는 36 포인트 아미 빌드를 사용한다. 힘은 소형(1점), 중형(2점), 대형(3점) 6면 유닛과 10면 몬스터(4점)로 구성되며, 전투 중인 지형을 나타내는 2개의 지형 주사위와 전투 중에 모두 소환할 수 있는 드래곤, 드래곤킨, 마이너 지형이 있는 소환 풀로 구성된다.

'4판 변경사항'
이 게임 시스템 엔트리는 제4판 룰을 위한 것입니다. 이 게임은 게임으로부터 은퇴한 최초의 프로모션 다이인 킹스 다이(King's Die)를 제외하고 이전의 모든 주사위 출시와 역호환된다. 다음은 이전 버전의 규칙에서 변경된 내용 요약입니다.
- 청구 및 라우팅 규칙이 제거되었습니다.
- 종의 능력은 종을 구성하는 요소들에 따라 정렬되어 있으며, 단위들이 있는 지형의 요소들과 일치한다.
- 죽음의 종족 능력은 이제 데드 유닛 영역(DUA)에 데드 유닛을 보유하는 것과 관련이 있습니다.
- 종 능력 변경(자세한 내용은 현재 규칙 참조)
- 사소한 규칙 개정. 단 하나의 요소만이 주요 지형과 일치할 경우 미성년자를 데려올 수 있으며, 소지형에 존재하는 요소들은 종족 능력에 기여한다.
- 주문 및 특수 작업 아이콘(SAI)의 정비. 새 주문 및 SAI 효과에 대한 규칙에서 최신 주문 및 SAI 참조 페이지를 참조하십시오.
- 하이브리드 드래곤과 백룡, 새로운 마이너 지형, 새로운 주요 지형, 새로운 종과 같은 새로운 주사위가 추가되었다.
- 라운드 스텝 순서가 변경되었습니다.
- 많은 강제 빌드 규칙이 제거되었습니다. 빌드에 허용되는 마법 유닛 수나 엘다림 챔피언 수에는 더 이상 제한이 없습니다.
- 항목을 포함하기 위한 군부대 포인트 비용이 감소했습니다.
- 매직 ID 더블링이 제거되었습니다.
- 8번째 Face 보너스가 모든 ID 결과를 두 배로 늘리도록 변경되었습니다(ID 결과만).




GAME SYSTEM



This entry is to allow for discussion/rating of the game system as a whole. It is not for a specific product or release. Versions will appear on the individual item pages.




Players use colorful dice to represent armies of different fantasy species which battle to control essential terrain in this fast-rolling game. Although primarily played as a 2-player game, any number of players can join the struggle. The first player to capture two terrains immediately wins the game, or you may try to obliterate your opponent's dice. Spells and layered strategies benefit certain races as you try to control the odds in this dynamic game full of surprises!

Players build their initial forces based on a point system; 24, 30, 36, and 60 points are common point systems, with most standard constructed tournaments using 36 point army builds. Forces are composed of small (1-point), medium (2-point), and large (3-point) 6-sided units and 10-sided monsters (4-point), with 2 terrain dice representing the terrains being battled over, and a summoning pool with dragons, dragonkin, and minor terrains which can all be summoned into play during battle.

'CHANGES IN FOURTH EDITION'
This game system entry is for the fourth edition of the rules. The game is backwards compatible with all past dice releases except for the King's Die, the first promo die to be retired from the game. Here is a summary of changes from prior versions of the rules.
- Charge and Routing rules have been removed.
- Species abilities have been aligned according to the elements that make up a species and matching it with the elements of the terrain the units are at.
- Death species abilities are now tied to having dead units in the Dead Unit Area (DUA)
- Changes to Species abilities (see current rules for details)
- Revised minor rules. Minors can be brought in if only one element matches the major terrain, and elements present in the minor terrain contribute to species abilities.
- Overhaul of spells and Special Action Icons (SAIs). See the latest spells and SAI reference pages in the rules for new spells and SAI effects.
- New dice have been added such as hybrid dragons and white dragons, new minor terrains, new major terrains, and new species.
- The order of steps in a round has been revised.
- Many force build rules have been removed. There is no longer a limit to the number of magic units or Eldarim Champions allowed in a build.
- Army point costs to include items have been reduced.
- Magic ID doubling has been removed.
- 8th Face bonuses changed to double all ID results (and only ID results.

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