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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
4+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Michael Ott
-
아티스트
-
인원
게임 소개
모든 연령대를 위한 타일 배치 게임인 이 직관적이고 빠르게 움직이는 게임은 패턴(타일 에지) 매칭과 공간 인식을 포함한다. 이 게임은 6면 타일로 진행되며, 각 모서리에는 하나, 둘, 셋 또는 네 개의 핀이 있다.
보통 2-4인 경기로 헥시노스는 5명(6명은 다루기 힘들고 턴 사이도 너무 길다)이 플레이할 수 있다.
모든 플레이어는 두 개의 타일로 각 턴을 시작합니다(다른 플레이어에게는 숨겨져 있다. 차례에 따라 플레이어는 두 개의 타일 중 하나를 게임 테이블 위에 올려놓는다. 이 배치는 즉시 점수가 매겨지며(아래 참조), 플레이어는 면 아래 타일필에서 다른 타일을 가져온 다음 왼쪽에 있는 플레이어가 차례를 맞는다. 모든 타일이 배치될 때까지 재생이 계속됩니다.
헥시노 타일 배치를 채점하는 방법에는 기본과 고급의 두 가지가 있습니다. 베이직은 어린 아이들과 함께 사용할 수도 있고, 게임을 조금 더 빨리 진행시키기 위해서만 사용할 수도 있습니다.
기본 채점은 매우 기본적이며 플레이어가 일치할 경우:
+ 게임 테이블에 이미 있는 타일의 한쪽 가장자리까지: 1점 획득
+ 그들의 두 모서리: 3점을 얻다.
+ 가장자리에 있는 3가지: 6점
+ 네 모서리 끝: 10점
+ 15점을 얻다. 15점
+ 타일의 모든 가장자리 - 완벽한 매치&매치: 플레이어가 즉시 승리합니다.
고급 채점에는 덧셈과 곱셈이 모두 필요합니다.
+ 게임 테이블에 이미 있는 타일의 한쪽 가장자리: 플레이어 타일 가장자리의 각 핍에 대해 1점을 획득합니다(예: 일치하는 타일 가장자리의 핀이 3개일 경우 3점).
+ 두 에지 일치: 플레이어 타일의 일치하는 가장자리에 있는 총 핍 수를 세고 그 값에 두 개를 곱하기
+ 세 모서리 일치: 플레이어 타일의 일치하는 모서리의 총 핍 수를 세고 그 값에 3을 곱합니다.
+ 에지 매치 4개: 플레이어 타일의 일치하는 모서리의 총 pp 수를 세고 4를 곱합니다.
+ 5개의 모서리 일치: 플레이어 타일의 일치하는 모서리의 총 pp 수를 세고 5를 곱합니다.
기본 점수 매기기 및 고급 점수 매기기 - 배치된 타일이 빈 타일 공간("bridging"이라고 함)을 닫으면 플레이어의 점수가 일치하는 모서리에 대해 평소대로 매겨지며, 닫힌 각 16진마다 6점의 보너스가 추가됩니다.
젊은 선수에 대한 참고 사항:
플레이어가 타일을 잡고 배치할 수 있는 한, 헥시노는 어느 연령대에나 플레이할 수 있다. 젊은 참가자의 경우 패턴 매칭과 공간 인식을 모두 장려한다 - 가장자리가 3개의 파이프 가장자리 옆에 2개가 있는 것을 볼 수 있다. 하지만 그것이 테이블에 이미 있는 타일 위에 있는 것과 일치하는가, 아니면 2 & 3 "뒤로"가 되는가? 그리고 기본적인 점수 체계로 아이들은 덧셈이나 곱셈을 알 필요 없이 "가장자리를 많이 맞추는 것이 더 낫다는 이점을 쉽게 파악할 수 있습니다.
-디자이너의 설명
보통 2-4인 경기로 헥시노스는 5명(6명은 다루기 힘들고 턴 사이도 너무 길다)이 플레이할 수 있다.
모든 플레이어는 두 개의 타일로 각 턴을 시작합니다(다른 플레이어에게는 숨겨져 있다. 차례에 따라 플레이어는 두 개의 타일 중 하나를 게임 테이블 위에 올려놓는다. 이 배치는 즉시 점수가 매겨지며(아래 참조), 플레이어는 면 아래 타일필에서 다른 타일을 가져온 다음 왼쪽에 있는 플레이어가 차례를 맞는다. 모든 타일이 배치될 때까지 재생이 계속됩니다.
헥시노 타일 배치를 채점하는 방법에는 기본과 고급의 두 가지가 있습니다. 베이직은 어린 아이들과 함께 사용할 수도 있고, 게임을 조금 더 빨리 진행시키기 위해서만 사용할 수도 있습니다.
기본 채점은 매우 기본적이며 플레이어가 일치할 경우:
+ 게임 테이블에 이미 있는 타일의 한쪽 가장자리까지: 1점 획득
+ 그들의 두 모서리: 3점을 얻다.
+ 가장자리에 있는 3가지: 6점
+ 네 모서리 끝: 10점
+ 15점을 얻다. 15점
+ 타일의 모든 가장자리 - 완벽한 매치&매치: 플레이어가 즉시 승리합니다.
고급 채점에는 덧셈과 곱셈이 모두 필요합니다.
+ 게임 테이블에 이미 있는 타일의 한쪽 가장자리: 플레이어 타일 가장자리의 각 핍에 대해 1점을 획득합니다(예: 일치하는 타일 가장자리의 핀이 3개일 경우 3점).
+ 두 에지 일치: 플레이어 타일의 일치하는 가장자리에 있는 총 핍 수를 세고 그 값에 두 개를 곱하기
+ 세 모서리 일치: 플레이어 타일의 일치하는 모서리의 총 핍 수를 세고 그 값에 3을 곱합니다.
+ 에지 매치 4개: 플레이어 타일의 일치하는 모서리의 총 pp 수를 세고 4를 곱합니다.
+ 5개의 모서리 일치: 플레이어 타일의 일치하는 모서리의 총 pp 수를 세고 5를 곱합니다.
기본 점수 매기기 및 고급 점수 매기기 - 배치된 타일이 빈 타일 공간("bridging"이라고 함)을 닫으면 플레이어의 점수가 일치하는 모서리에 대해 평소대로 매겨지며, 닫힌 각 16진마다 6점의 보너스가 추가됩니다.
젊은 선수에 대한 참고 사항:
플레이어가 타일을 잡고 배치할 수 있는 한, 헥시노는 어느 연령대에나 플레이할 수 있다. 젊은 참가자의 경우 패턴 매칭과 공간 인식을 모두 장려한다 - 가장자리가 3개의 파이프 가장자리 옆에 2개가 있는 것을 볼 수 있다. 하지만 그것이 테이블에 이미 있는 타일 위에 있는 것과 일치하는가, 아니면 2 & 3 "뒤로"가 되는가? 그리고 기본적인 점수 체계로 아이들은 덧셈이나 곱셈을 알 필요 없이 "가장자리를 많이 맞추는 것이 더 낫다는 이점을 쉽게 파악할 수 있습니다.
-디자이너의 설명
A tile placement game for all ages, this intuitive-to-play and fast moving game involves pattern (tile edge) matching and spatial recognition. The game is played with six-sided tiles, each edge having either one, two, three or four pips.
Usually a 2-4 player game, Hexinos can be played by five player (six is unwieldly and its too long between turns).
All players start each turn with two tiles (hidden from the other players). On their turn the player places one of those two tiles onto the game table, matching at least one edge of their six sided tile to a tile edge already on the game table. That placement is immediately scored (see below), the player retrieves another tile from the facedown tilepile and then the player to their left takes their turn. Play continues until all tiles have been placed.
There are two ways of scoring Hexinos tile placement: Basic and Advanced. Basic can be used with younger kids or just to make the game play go a bit faster.
Basic scoring is super basic - if the player matches:
+ one edge of their tile to one edge of a tile already on the game table: score one point
+ two edges of their tile: score three points
+ three edges of their tile: score six points
+ four edges of their tile: score ten points
+ five edges of their tile: score fifteen points
+ all edges of their tile - the "perfect match": that player wins immediately.
Advanced scoring requires both addition and multiplication:
+ one edge of their tile to one edge of a tile already on the game table: score one point for each pip on that matching edge of the player's tile (e.g. if the matching tile edge has three pips, its three points (not six))
+ two edge match: count total pips on the matching edges of the players tile, then multiply that by two
+ three edge match: count total pips on the matching edges of the players tile, then multiply that by three
+ four edge match: count total pips on the matching edges of the players tile, then multiply that by four
+ five edge match: count total pips on the matching edges of the players tile, then multiply that by five
For both Basic and Advanced scoring - if the placed tile closes off an empty tile space (called "bridging"), the placing player scores as usual for the edges that match, then a bonus of six points for each empty hex that has been closed off.
A note about younger players:
As long as the player can hold and place the tiles, Hexinos can be played at any age. For younger players it encourages both pattern matching and spatial recognition - seeing their tile with an edge with 2 pips next to a 3 pip edge, but does that match what is on the tiles already on the table, or is the 2 & 3 "backwards"? And with the basic scoring system, kids easily grasp the benefit of "more edges matching is better" without needed to know addition or multiplication.
-description from designer
Usually a 2-4 player game, Hexinos can be played by five player (six is unwieldly and its too long between turns).
All players start each turn with two tiles (hidden from the other players). On their turn the player places one of those two tiles onto the game table, matching at least one edge of their six sided tile to a tile edge already on the game table. That placement is immediately scored (see below), the player retrieves another tile from the facedown tilepile and then the player to their left takes their turn. Play continues until all tiles have been placed.
There are two ways of scoring Hexinos tile placement: Basic and Advanced. Basic can be used with younger kids or just to make the game play go a bit faster.
Basic scoring is super basic - if the player matches:
+ one edge of their tile to one edge of a tile already on the game table: score one point
+ two edges of their tile: score three points
+ three edges of their tile: score six points
+ four edges of their tile: score ten points
+ five edges of their tile: score fifteen points
+ all edges of their tile - the "perfect match": that player wins immediately.
Advanced scoring requires both addition and multiplication:
+ one edge of their tile to one edge of a tile already on the game table: score one point for each pip on that matching edge of the player's tile (e.g. if the matching tile edge has three pips, its three points (not six))
+ two edge match: count total pips on the matching edges of the players tile, then multiply that by two
+ three edge match: count total pips on the matching edges of the players tile, then multiply that by three
+ four edge match: count total pips on the matching edges of the players tile, then multiply that by four
+ five edge match: count total pips on the matching edges of the players tile, then multiply that by five
For both Basic and Advanced scoring - if the placed tile closes off an empty tile space (called "bridging"), the placing player scores as usual for the edges that match, then a bonus of six points for each empty hex that has been closed off.
A note about younger players:
As long as the player can hold and place the tiles, Hexinos can be played at any age. For younger players it encourages both pattern matching and spatial recognition - seeing their tile with an edge with 2 pips next to a 3 pip edge, but does that match what is on the tiles already on the table, or is the 2 & 3 "backwards"? And with the basic scoring system, kids easily grasp the benefit of "more edges matching is better" without needed to know addition or multiplication.
-description from designer
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