-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-15 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-150 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Brian Bremner, Alara Cameron, Sean Howard
-
아티스트
Hector Romero
-
인원
게임 소개
이야기
1918년에 러시아 사람들은 군주제에 대항하여 반란을 일으켰다. 왕실은 없어졌다고 믿어졌다. 그러나 차르&르스쿠르가 가장 좋아하는 딸 아나스타샤가 살아남아 그녀를 쫓는 사람들로부터 숨어있다는 소문이 있다. 그녀의 할머니인 황태후는 그 소문을 듣고 아나스타샤를 찾는 것을 그녀의 임무로 삼기로 결정했다. 수년간의 탐색 끝에 황후는 자신이 아나스타샤라고 주장하거나 아나스타샤를 안다고 주장하는 사람들을 파티에 초대했다.
게임 개요
한 명은 황후이고, 나머지 한 명은 손님이다. 아나스타샤를 찾기 위해, 황후와 그녀의 손님들은 서로에게 질문을 해야 한다. 응답은 모든 선수가 볼 수 있도록 중앙 보드에 표시된다. 답을 듣고 서로 숨겨진 단서 카드를 교환함으로써 플레이어는 아나스타샤가 누구인지 추측해야 한다. 질문에 답하면 플레이어에게 보석이 지급된다. 이 보석들은 플레이어’의 차례에 따라 단서를 얻거나 역할을 밝히거나 추가적인 질문을 하는 등의 동작을 수행할 수 있다.
아나스타샤를 찾거나 역할 능력이 게임을 끝낼 때까지 게임은 계속된다. 황후가 아나스타샤를 찾을까요? 라스푸틴 요원이 아나스타샤를 먼저 찾을까요? 이 파티에는 또 어떤 손님이 오나요? 아나스타샤 찾기 게임을 해보세요.
—디자이너의 설명
1918년에 러시아 사람들은 군주제에 대항하여 반란을 일으켰다. 왕실은 없어졌다고 믿어졌다. 그러나 차르&르스쿠르가 가장 좋아하는 딸 아나스타샤가 살아남아 그녀를 쫓는 사람들로부터 숨어있다는 소문이 있다. 그녀의 할머니인 황태후는 그 소문을 듣고 아나스타샤를 찾는 것을 그녀의 임무로 삼기로 결정했다. 수년간의 탐색 끝에 황후는 자신이 아나스타샤라고 주장하거나 아나스타샤를 안다고 주장하는 사람들을 파티에 초대했다.
게임 개요
한 명은 황후이고, 나머지 한 명은 손님이다. 아나스타샤를 찾기 위해, 황후와 그녀의 손님들은 서로에게 질문을 해야 한다. 응답은 모든 선수가 볼 수 있도록 중앙 보드에 표시된다. 답을 듣고 서로 숨겨진 단서 카드를 교환함으로써 플레이어는 아나스타샤가 누구인지 추측해야 한다. 질문에 답하면 플레이어에게 보석이 지급된다. 이 보석들은 플레이어’의 차례에 따라 단서를 얻거나 역할을 밝히거나 추가적인 질문을 하는 등의 동작을 수행할 수 있다.
아나스타샤를 찾거나 역할 능력이 게임을 끝낼 때까지 게임은 계속된다. 황후가 아나스타샤를 찾을까요? 라스푸틴 요원이 아나스타샤를 먼저 찾을까요? 이 파티에는 또 어떤 손님이 오나요? 아나스타샤 찾기 게임을 해보세요.
—디자이너의 설명
THE STORY
In the year 1918 the Russian people revolted against the Monarchy. It was believed that the royal family was eliminated. However, a rumor claims that the Czar’s favorite daughter, Anastasia, survived and has been in hiding from those that are pursuing her. Her Grandmother, the Empress Dowager, heard the rumors and decided to make it her mission to find Anastasia. After years of searching, the Empress invited those who claim to be or know Anastasia to a party, where the Empress hopes to learn enough to find Anastasia.
GAME OVERVIEW
One player is the Empress, while the rest of the players are guests. To find Anastasia, the Empress and her guests must ask questions of each other. The responses are marked on a central board for all players to see. By listening to the answers and exchanging hidden clue cards with each other players must deduce who is and isn’t Anastasia. As questions are answered, gems are given to players. The gems can be used on a player’s turn to perform actions such as gaining clues, revealing roles, or asking additional questions.
The game continues until Anastasia is found or a role ability causes the game to end. Will the Empress find Anastasia? Will Rasputin's Agent find Anastasia first? What other guests will show up to this party? Play Finding Anastasia to find out.
—description from the designer
In the year 1918 the Russian people revolted against the Monarchy. It was believed that the royal family was eliminated. However, a rumor claims that the Czar’s favorite daughter, Anastasia, survived and has been in hiding from those that are pursuing her. Her Grandmother, the Empress Dowager, heard the rumors and decided to make it her mission to find Anastasia. After years of searching, the Empress invited those who claim to be or know Anastasia to a party, where the Empress hopes to learn enough to find Anastasia.
GAME OVERVIEW
One player is the Empress, while the rest of the players are guests. To find Anastasia, the Empress and her guests must ask questions of each other. The responses are marked on a central board for all players to see. By listening to the answers and exchanging hidden clue cards with each other players must deduce who is and isn’t Anastasia. As questions are answered, gems are given to players. The gems can be used on a player’s turn to perform actions such as gaining clues, revealing roles, or asking additional questions.
The game continues until Anastasia is found or a role ability causes the game to end. Will the Empress find Anastasia? Will Rasputin's Agent find Anastasia first? What other guests will show up to this party? Play Finding Anastasia to find out.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
537
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
376
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18