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BGG랭킹
BGG전체 : 8528
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.11 / 5
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디자이너
Josh Horsley
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아티스트
Traci VanWagoner
-
인원
게임 소개
왕은 시대를 초월하는 웅장한 성을 건설했다. 그것을 건설하는 사람들은 영원히 부와 권력과 명성의 축복을 받을 것이다. 여기가 네가 들어오는 곳이야. 성을 건설하려면 일꾼이 필요합니다. 길드가 부름에 응할 준비가 되었습니다. 당신은 필요한 모든 수단을 동원하여 권력을 확장하고 계략을 꾸미는 몇 안 되는 영리하고 비뚤어진 사람들 중 한 명이다. 그래도 주의하세요. 왕이 성을 방문해서 모든 것이 그의 마음에 드는지 검사할 것입니다. 만약 그가 당신이 음습한 거래에 참여하고 있다는 것을 알게 되면, 그는 당신의 길드의 영향력과 자원을 빼앗을 것입니다. 그의 성을 건설한 공로를 인정받고 당신이 이 땅에서 가장 위대한 길드라는 것을 그에게 증명하십시오.”
캐슬스케이프(CastleScape)는 중세를 배경으로 한 갑판 쌓기 구역 제어 게임이다. 왕과 길드, 돈과 권력, 기만과 영향력의 시대다. 캐슬스케이프에서 각 플레이어는 왕을 위해 많은 베일리를 포함하는 큰 성을 건설하는 네 길드 중 하나를 대표한다. 플레이어는 베일리스에 벽을 쌓고, 신병들을 모아 길드&르스쿼의 영향력을 확산시키고, 금을 소비하고, 백앨리에서 의심스러운 행동을 하고, 목표와 퀘스트를 완수한다. 그러나, 그들은 그들의 행동을 수행함으로써 얼마나 많은 불명예와 부패가 발생할 것인가와 균형을 이루어야 한다. 왕이 성을 시찰하러 올 때마다 길드의 악명을 근거로 영향력을 빼앗을 것이다.
각 플레이어는 기본적인 카드 한 벌(골드, 신병, 벽, 서투른 도둑)과 몇 개의 숨겨진 골로 게임을 시작한다. 게임 보드는 중앙에 벽이 하나 있는 상태에서 시작하며, 플레이어는 항상 다른 벽에 인접한 벽을 추가하면서 바깥쪽으로 건물을 지어야 한다. 베일리가 완성될 때마다 베일리가 얼마나 큰지, 그리고 베일리가 가장 영향력 있는 선수가 명성을 차지하느냐에 따라 명성이 수여된다. 같은 지역에서 출발하여 바깥쪽으로 건물을 짓는 것은 모든 선수들이 높은 수준의 선수 상호작용과 의사 결정을 하도록 강요하여 어떤 두 게임도 같은 느낌을 받지 못하게 한다. 점검은 게임 보드로부터 상당한 영향력을 제거할 것이며, 플레이어들에게 상황이 어떻게 전개되는지에 영향을 미칠 수 있는 추가적인 방법을 제공할 것이다.
캐슬스케이프는 매우 전략적이며 플레이어들이 매 게임마다 다르게 플레이하도록 장려한다. 각 플레이어&rsquo의 숨겨진 목표 카드와 각 게임마다 절차적으로 지어진 캐슬 외에도 플레이어는 자신이 적합하다고 생각하는 캐슬을 구축하기 위해 여러 차례 턴을 미리 계획합니다. 더 마켓은 게임 플레이를 신선하고 흥미롭게 유지하기 위해 정적 카드 옵션과 회전 카드 옵션을 모두 갖추고 있습니다. Baileys의 크레딧 구축 및 청구, 카드 구매, 숨겨진 목표 또는 공공 목표 달성을 통해 포인트를 획득할 수 있지만 부패로 인해 포인트가 상실됩니다.
CastleScape는 덱-빌더 장르를 신선하게 받아들이기 위해 만들어졌으며, 중앙 게임 보드에 무거운 플레이어 상호작용을 추가했으며, 단순히 어떤 카드를 구매하고 싶은지 생각하는 것 외에도 훨씬 더 많은 것을 할 수 있다. 심층적인 전략, 거의 무제한에 가까운 재생 가능성, 흥미로운/재미 있는 상호작용 및 조합을 제공합니다.
—디자이너의 설명
캐슬스케이프(CastleScape)는 중세를 배경으로 한 갑판 쌓기 구역 제어 게임이다. 왕과 길드, 돈과 권력, 기만과 영향력의 시대다. 캐슬스케이프에서 각 플레이어는 왕을 위해 많은 베일리를 포함하는 큰 성을 건설하는 네 길드 중 하나를 대표한다. 플레이어는 베일리스에 벽을 쌓고, 신병들을 모아 길드&르스쿼의 영향력을 확산시키고, 금을 소비하고, 백앨리에서 의심스러운 행동을 하고, 목표와 퀘스트를 완수한다. 그러나, 그들은 그들의 행동을 수행함으로써 얼마나 많은 불명예와 부패가 발생할 것인가와 균형을 이루어야 한다. 왕이 성을 시찰하러 올 때마다 길드의 악명을 근거로 영향력을 빼앗을 것이다.
각 플레이어는 기본적인 카드 한 벌(골드, 신병, 벽, 서투른 도둑)과 몇 개의 숨겨진 골로 게임을 시작한다. 게임 보드는 중앙에 벽이 하나 있는 상태에서 시작하며, 플레이어는 항상 다른 벽에 인접한 벽을 추가하면서 바깥쪽으로 건물을 지어야 한다. 베일리가 완성될 때마다 베일리가 얼마나 큰지, 그리고 베일리가 가장 영향력 있는 선수가 명성을 차지하느냐에 따라 명성이 수여된다. 같은 지역에서 출발하여 바깥쪽으로 건물을 짓는 것은 모든 선수들이 높은 수준의 선수 상호작용과 의사 결정을 하도록 강요하여 어떤 두 게임도 같은 느낌을 받지 못하게 한다. 점검은 게임 보드로부터 상당한 영향력을 제거할 것이며, 플레이어들에게 상황이 어떻게 전개되는지에 영향을 미칠 수 있는 추가적인 방법을 제공할 것이다.
캐슬스케이프는 매우 전략적이며 플레이어들이 매 게임마다 다르게 플레이하도록 장려한다. 각 플레이어&rsquo의 숨겨진 목표 카드와 각 게임마다 절차적으로 지어진 캐슬 외에도 플레이어는 자신이 적합하다고 생각하는 캐슬을 구축하기 위해 여러 차례 턴을 미리 계획합니다. 더 마켓은 게임 플레이를 신선하고 흥미롭게 유지하기 위해 정적 카드 옵션과 회전 카드 옵션을 모두 갖추고 있습니다. Baileys의 크레딧 구축 및 청구, 카드 구매, 숨겨진 목표 또는 공공 목표 달성을 통해 포인트를 획득할 수 있지만 부패로 인해 포인트가 상실됩니다.
CastleScape는 덱-빌더 장르를 신선하게 받아들이기 위해 만들어졌으며, 중앙 게임 보드에 무거운 플레이어 상호작용을 추가했으며, 단순히 어떤 카드를 구매하고 싶은지 생각하는 것 외에도 훨씬 더 많은 것을 할 수 있다. 심층적인 전략, 거의 무제한에 가까운 재생 가능성, 흥미로운/재미 있는 상호작용 및 조합을 제공합니다.
—디자이너의 설명
The King has commissioned a magnificent Castle that will span the ages. The ones who build it will be blessed with riches, power, and Renown for all time. This is where you come in. To build a Castle require workers, and your Guild is ready to answer the call. You are one of the few, the clever, and the devious, who aims to scheme and expand power by any means necessary. Use care though; the King will visit the Castle and Inspect it to make sure that everything is to his liking. If he finds you have been participating in shady deals, he will strip your Guild of its Influence and resources. Claim credit for building his Castle and prove to him that you are the greatest Guild in the land.”
CastleScape is a deck-building area-control game set in medieval times. It is a time of Kings and Guilds, money and power, deception and influence. In CastleScape, each player represents one of four Guilds who are building a large castle, containing many Baileys, for the King. Players build Walls into Baileys, gather recruits to spread their Guild’s influence, spend gold, perform questionable deeds in the Back Alley, and complete Goals and Quests. However, they must balance their actions with how much Infamy and Corruption they will accrue from performing them. Whenever the King visits the Castle to inspect it, he will strip Influence from the Guilds based on their Infamy.
Each player begins the game with a basic deck of cards (gold, recruits, walls, and a few clumsy thieves) and a couple hidden goals. The game board starts with one wall in the center, and players must build outward, always adding walls adjacent to other walls. Whenever a Bailey is completed, Renown(points) will be awarded based on how large that Bailey is, and the player with the most Influence in that Bailey will claim the Renown. Starting in the same area and building outwards forces all players to have a high level of player interactivity and decision making so that no two games will ever feel the same. Inspections will remove significant amounts of Influence from the game board, giving players additional ways to influence how things play out.
CastleScape is highly strategic and incentivizes players to play differently each game. Besides each player’s hidden objective cards and a Castle that is procedurally built each game, players will plan multiple turns ahead to build the castle how they see fit. The Market also has both static and rotating card options to keep gameplay fresh and interesting. Points can be earned by building and claiming credit for Baileys, purchasing cards, and completing hidden or public goals; but points will be lost based on Corruption.
CastleScape has been created to give a fresh take on the Deck-builder genre, adding heavy player interaction on a central game board, with far more to think about than just what cards you want to purchase. It offers deep strategy, nearly unlimited replayability, and interesting/fun interactions and combos.
—description from the designer
CastleScape is a deck-building area-control game set in medieval times. It is a time of Kings and Guilds, money and power, deception and influence. In CastleScape, each player represents one of four Guilds who are building a large castle, containing many Baileys, for the King. Players build Walls into Baileys, gather recruits to spread their Guild’s influence, spend gold, perform questionable deeds in the Back Alley, and complete Goals and Quests. However, they must balance their actions with how much Infamy and Corruption they will accrue from performing them. Whenever the King visits the Castle to inspect it, he will strip Influence from the Guilds based on their Infamy.
Each player begins the game with a basic deck of cards (gold, recruits, walls, and a few clumsy thieves) and a couple hidden goals. The game board starts with one wall in the center, and players must build outward, always adding walls adjacent to other walls. Whenever a Bailey is completed, Renown(points) will be awarded based on how large that Bailey is, and the player with the most Influence in that Bailey will claim the Renown. Starting in the same area and building outwards forces all players to have a high level of player interactivity and decision making so that no two games will ever feel the same. Inspections will remove significant amounts of Influence from the game board, giving players additional ways to influence how things play out.
CastleScape is highly strategic and incentivizes players to play differently each game. Besides each player’s hidden objective cards and a Castle that is procedurally built each game, players will plan multiple turns ahead to build the castle how they see fit. The Market also has both static and rotating card options to keep gameplay fresh and interesting. Points can be earned by building and claiming credit for Baileys, purchasing cards, and completing hidden or public goals; but points will be lost based on Corruption.
CastleScape has been created to give a fresh take on the Deck-builder genre, adding heavy player interaction on a central game board, with far more to think about than just what cards you want to purchase. It offers deep strategy, nearly unlimited replayability, and interesting/fun interactions and combos.
—description from the designer
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