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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Joshua McMurray
-
아티스트
-
인원
게임 소개
2-4명의 플레이어를 위한 협동 게임인 중세 메이헴에서는 로그레, 에메라, 갈란도르, 키잠 등 4명의 영웅들이 드래곤 말레볼로부터 24명의 마을 사람들을 모두 구출하려고 시도하는 역할을 맡는다. 주민 이동, 구조, 이송, 하차 등이 해당된다. 함께 일하고 영웅 효과뿐만 아니라 데크의 카드를 활용하세요!
내용은 24개의 미플, 8개의 플레이어 토큰, 4개의 히어로 카드, 16개의 위치 카드, 16개의 액션 카드, 그리고 1개의 룰북을 포함합니다.
소개
전설에 나오는 사악한 용 말레볼이 등장해 마을 사람들을 주시하고 있다. 네 명의 용감한 영웅들인 Rogre, Emera, Kijam, Gallandor는 마을 사람들을 구출하여 Farlorn 마을에 내려줘야 합니다. 하지만 만약 말레볼이 등장하고 영웅들이 마을 사람들을 구하는 동안 세이프 헤이븐에 있다면, 마을 사람들은 죽게 될 것이다! 말레볼의 분노로부터 마을 사람들을 구하기 위해 오크, 마법사, 기사, 그리고 엘프가 한 팀이 되어야 합니다!
목표
당신의 팀은 24명의 마을 사람들 중 16명을 구출해야 합니다. 액션 카드와 영웅 효과를 사용하여 목표를 더 쉽게 만들 수 있습니다!
게임플레이
먼저 플레이할 플레이어를 선택한 후 왼쪽으로 진행합니다. 선수는 자신이 선택한 순서에 따라 (3)개의 동작을 수행할 수 있다. 동작:
이동: 토큰을 세로 또는 가로 한 칸 이동합니다(대각선은 허용되지 않음). 당신의 조각은 위치 카드 연락처의 첫 바퀴를 붙잡고 경기에 또 지역을 떠나지 않을 것으로 이동해야 합니다.
전송: 두 명의 플레이어’ 토큰이 동일한 위치 카드를 사용할 경우, 전송이 발생할 수 있습니다. 구출된 마을 주민 한 명을 다른 플레이어에게 줄 수 있습니다. 각 전송에는 하나의 액션이 소요됩니다.
구조: 플레이어’의 토큰은 마을 사람이 구조되는 공간과 같은 공간을 차지해야 합니다. 이사할 때는 토큰 옆 마을 주민을 반드시 옮겨야 합니다.
드롭오프: 마을에 도착하면 마을 사람이 피해를 입지 않도록 드롭오프 작업을 수행합니다.
각 선수는 라운드마다 한 차례씩 차례가 있다. 라운드가 끝나면 Action Deck에서 카드를 공개합니다. 액션 카드라면, 어떤 플레이어라도 추가 비용 없이 다음 차례에 플레이할 수 있다. 작업 카드는 사용 후 폐기됩니다. 그러나 만약 말레볼이라면, 세이프 헤이븐 위치 카드를 가지고 있지 않은 사람은 마을 주민 1명을 잃고, 말레볼을 다시 액션 카드 덱으로 섞는다. 길 잃은 마을 사람들은 게임에서 제외된다. 각 플레이어는 게임 중에 사용할 수 있는 효과를 가지고 있으며, 이 효과는 액션이 들지 않으며, 언제든지 사용할 수 있다. 참고: 특별한 언급이 없는 한, 방문 전 히어로 카드당 1명의 주민만 구조할 수 있습니다.
게임 끝
16명의 마을 사람들을 구출하여 마을에 내려주면 게임이 종료됩니다. 이 경우, 당신의 팀이 승리합니다! 말레볼로 인해 마을 주민 9명이 죽으면 게임도 종료되며, 이 경우 당신의 팀은 패배합니다.
-디자이너의 설명
내용은 24개의 미플, 8개의 플레이어 토큰, 4개의 히어로 카드, 16개의 위치 카드, 16개의 액션 카드, 그리고 1개의 룰북을 포함합니다.
소개
전설에 나오는 사악한 용 말레볼이 등장해 마을 사람들을 주시하고 있다. 네 명의 용감한 영웅들인 Rogre, Emera, Kijam, Gallandor는 마을 사람들을 구출하여 Farlorn 마을에 내려줘야 합니다. 하지만 만약 말레볼이 등장하고 영웅들이 마을 사람들을 구하는 동안 세이프 헤이븐에 있다면, 마을 사람들은 죽게 될 것이다! 말레볼의 분노로부터 마을 사람들을 구하기 위해 오크, 마법사, 기사, 그리고 엘프가 한 팀이 되어야 합니다!
목표
당신의 팀은 24명의 마을 사람들 중 16명을 구출해야 합니다. 액션 카드와 영웅 효과를 사용하여 목표를 더 쉽게 만들 수 있습니다!
게임플레이
먼저 플레이할 플레이어를 선택한 후 왼쪽으로 진행합니다. 선수는 자신이 선택한 순서에 따라 (3)개의 동작을 수행할 수 있다. 동작:
이동: 토큰을 세로 또는 가로 한 칸 이동합니다(대각선은 허용되지 않음). 당신의 조각은 위치 카드 연락처의 첫 바퀴를 붙잡고 경기에 또 지역을 떠나지 않을 것으로 이동해야 합니다.
전송: 두 명의 플레이어’ 토큰이 동일한 위치 카드를 사용할 경우, 전송이 발생할 수 있습니다. 구출된 마을 주민 한 명을 다른 플레이어에게 줄 수 있습니다. 각 전송에는 하나의 액션이 소요됩니다.
구조: 플레이어’의 토큰은 마을 사람이 구조되는 공간과 같은 공간을 차지해야 합니다. 이사할 때는 토큰 옆 마을 주민을 반드시 옮겨야 합니다.
드롭오프: 마을에 도착하면 마을 사람이 피해를 입지 않도록 드롭오프 작업을 수행합니다.
각 선수는 라운드마다 한 차례씩 차례가 있다. 라운드가 끝나면 Action Deck에서 카드를 공개합니다. 액션 카드라면, 어떤 플레이어라도 추가 비용 없이 다음 차례에 플레이할 수 있다. 작업 카드는 사용 후 폐기됩니다. 그러나 만약 말레볼이라면, 세이프 헤이븐 위치 카드를 가지고 있지 않은 사람은 마을 주민 1명을 잃고, 말레볼을 다시 액션 카드 덱으로 섞는다. 길 잃은 마을 사람들은 게임에서 제외된다. 각 플레이어는 게임 중에 사용할 수 있는 효과를 가지고 있으며, 이 효과는 액션이 들지 않으며, 언제든지 사용할 수 있다. 참고: 특별한 언급이 없는 한, 방문 전 히어로 카드당 1명의 주민만 구조할 수 있습니다.
게임 끝
16명의 마을 사람들을 구출하여 마을에 내려주면 게임이 종료됩니다. 이 경우, 당신의 팀이 승리합니다! 말레볼로 인해 마을 주민 9명이 죽으면 게임도 종료되며, 이 경우 당신의 팀은 패배합니다.
-디자이너의 설명
In Medieval Mayhem, a co-op game for 2-4 players, play the role of 4 heroes: Rogre, Emera, Gallandor, and Kijam as they attempt to rescue all 24 villagers from the dragon Malevol. Actions include moving, rescuing, transferring, and dropping off villagers. Work together and utilize cards from the deck as well as hero effects!
Contents include 24 Meeples, 8 Player Tokens, 4 Hero Cards, 16 Location Cards, 16 Action Cards, and 1 Rulebook.
INTRODUCTION
Malevol, the fabled wicked dragon, has emerged and has his eyes set on villagers. Four brave heroes: Rogre, Emera, Kijam, and Gallandor, must rescue the villagers and drop them off in Farlorn Village. However, if Malevol emerges, and the heroes aren’t on Safe Haven spaces while rescuing villagers, the villagers will die! An orc, a mage, a knight, and an elf must team up to save the villagers from Malevol’s wrath!
OBJECTIVE
Your team must rescue 16 of the 24 villagers. Use action cards and hero effects to help make the objective easier!
GAMEPLAY
Select a player to go first, then play proceeds to the left. A player may perform (3) actions in any order of their choosing. Actions:
Move: Move your token one space vertically or horizontally (diagonal is not allowed). Your piece must move onto a Location Card your first turn and may never leave the game area again.
Transfer: When two players’ tokens occupy the same Location Card, a transfer may occur. You may give one Villager that has been rescued to the other player. Each transfer costs one Action.
Rescue: A player’s token must occupy the same space as the villager being rescued. When moving, be sure to move the villager next to your token.
Drop-Off: When you get to the Village, perform a Drop-Off action to ensure the villager is same from harm.
Each player has one turn each round. After the round ends, reveal a card from the Action Deck. If it is an Action Card, any player may add it to their hand and play it on any of their next turns at no extra action cost. Action cards are discarded after use. However, if it is Malevol, anyone who does not occupy a Safe Haven Location Card will lose 1 villager, then shuffle Malevol back into the Action Card deck. Lost villagers are removed from the game. Each player has an effect that may be used during the game; this does not cost an action to use and can be used any time when applicable. NOTE: Unless otherwise stated, only 1 villager can be rescued per Hero card before drop-off.
GAME END
The game ends when 16 villagers have been rescued and dropped off at the village; in this case, your team wins! The game will also end if 9 villagers die from Malevol; in this case, your team loses.
-description from designer
Contents include 24 Meeples, 8 Player Tokens, 4 Hero Cards, 16 Location Cards, 16 Action Cards, and 1 Rulebook.
INTRODUCTION
Malevol, the fabled wicked dragon, has emerged and has his eyes set on villagers. Four brave heroes: Rogre, Emera, Kijam, and Gallandor, must rescue the villagers and drop them off in Farlorn Village. However, if Malevol emerges, and the heroes aren’t on Safe Haven spaces while rescuing villagers, the villagers will die! An orc, a mage, a knight, and an elf must team up to save the villagers from Malevol’s wrath!
OBJECTIVE
Your team must rescue 16 of the 24 villagers. Use action cards and hero effects to help make the objective easier!
GAMEPLAY
Select a player to go first, then play proceeds to the left. A player may perform (3) actions in any order of their choosing. Actions:
Move: Move your token one space vertically or horizontally (diagonal is not allowed). Your piece must move onto a Location Card your first turn and may never leave the game area again.
Transfer: When two players’ tokens occupy the same Location Card, a transfer may occur. You may give one Villager that has been rescued to the other player. Each transfer costs one Action.
Rescue: A player’s token must occupy the same space as the villager being rescued. When moving, be sure to move the villager next to your token.
Drop-Off: When you get to the Village, perform a Drop-Off action to ensure the villager is same from harm.
Each player has one turn each round. After the round ends, reveal a card from the Action Deck. If it is an Action Card, any player may add it to their hand and play it on any of their next turns at no extra action cost. Action cards are discarded after use. However, if it is Malevol, anyone who does not occupy a Safe Haven Location Card will lose 1 villager, then shuffle Malevol back into the Action Card deck. Lost villagers are removed from the game. Each player has an effect that may be used during the game; this does not cost an action to use and can be used any time when applicable. NOTE: Unless otherwise stated, only 1 villager can be rescued per Hero card before drop-off.
GAME END
The game ends when 16 villagers have been rescued and dropped off at the village; in this case, your team wins! The game will also end if 9 villagers die from Malevol; in this case, your team loses.
-description from designer
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