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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tim Jahn
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아티스트
Malte Lenz
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인원
게임 소개
이 판타지 카드 게임에서는 플레이어들이 가장 많은 코인을 얻기 위해 경쟁하는 트롤 밴디트 게임을 합니다.
매 턴마다 플레이어는 플레이어 수만큼 많은 카드(TRAVELRS)를 공개한다. 각 여행자는 이니셔티브 점수가 있으며 각 플레이어에게 할당됩니다. 가장 많은 SKUL을 보유한 플레이어(아래 참조)가 가장 높은 우선 순위 카드를 받는 식입니다.
각 여행자는 플레이어에게 코인을 얻거나 비용을 지불하거나 새로운 기술자를 게임에 도입합니다. 우선순위가 높을수록 여행자 카드의 보상은 높아지지만, 카드가 플레이어에게 음수일 확률이 높아집니다.
각 카드가 할당되기 전에, 플레이어는 다른 플레이어, 자신, 또는 전혀 다른 사람에게 SKUL을 할당할 수 있습니다. 이것은 동시에 발생하며, 할당받을 카드가 공개된 후에 발생합니다. 즉, 가장 높은 카드에 코인이 많이 소요되고 가장 많은 SKULL을 보유하고 있거나 동점인 경우 다른 플레이어에게 SKULL을 주고 더 이상 받지 않기를 바라므로 가장 우선순위가 높은 네거티브 트레블러 카드는 당신에게 돌아가지 않습니다. 반면, 높은 코인 가치의 여행자를 계속 놓칠 수 있으므로 다른 사람보다 더 적은 스컬을 보유하기를 원하지 않습니다.
또한 플레이어가 일회성 또는 영구적인 규칙 변경(SCOUL 재등록 또는 삭제, 우선순위 변경, 부정적인 여행자의 영향 감소 등)을 위해 코인을 사용할 수 있는 랜덤 아이템 샵도 있습니다.
게임은 한 플레이어가 8개 이상의 두개골을 가지고 시작하고 한 턴을 끝내면 끝나는데, 그 이유는 그들이 사람들을 강탈하기 위해 많은 관심을 끌기 때문이다.
-디자이너의 설명
매 턴마다 플레이어는 플레이어 수만큼 많은 카드(TRAVELRS)를 공개한다. 각 여행자는 이니셔티브 점수가 있으며 각 플레이어에게 할당됩니다. 가장 많은 SKUL을 보유한 플레이어(아래 참조)가 가장 높은 우선 순위 카드를 받는 식입니다.
각 여행자는 플레이어에게 코인을 얻거나 비용을 지불하거나 새로운 기술자를 게임에 도입합니다. 우선순위가 높을수록 여행자 카드의 보상은 높아지지만, 카드가 플레이어에게 음수일 확률이 높아집니다.
각 카드가 할당되기 전에, 플레이어는 다른 플레이어, 자신, 또는 전혀 다른 사람에게 SKUL을 할당할 수 있습니다. 이것은 동시에 발생하며, 할당받을 카드가 공개된 후에 발생합니다. 즉, 가장 높은 카드에 코인이 많이 소요되고 가장 많은 SKULL을 보유하고 있거나 동점인 경우 다른 플레이어에게 SKULL을 주고 더 이상 받지 않기를 바라므로 가장 우선순위가 높은 네거티브 트레블러 카드는 당신에게 돌아가지 않습니다. 반면, 높은 코인 가치의 여행자를 계속 놓칠 수 있으므로 다른 사람보다 더 적은 스컬을 보유하기를 원하지 않습니다.
또한 플레이어가 일회성 또는 영구적인 규칙 변경(SCOUL 재등록 또는 삭제, 우선순위 변경, 부정적인 여행자의 영향 감소 등)을 위해 코인을 사용할 수 있는 랜덤 아이템 샵도 있습니다.
게임은 한 플레이어가 8개 이상의 두개골을 가지고 시작하고 한 턴을 끝내면 끝나는데, 그 이유는 그들이 사람들을 강탈하기 위해 많은 관심을 끌기 때문이다.
-디자이너의 설명
In this fantasy card game, the players play troll bandits competing for the most COINs.
Each turn, a player reveals as many cards ('TRAVELLERS') as there are players. Each traveller has an initiative score and will be assigned to each player - the player with the most SKULLs (see below)receives the highest priority card, and so on.
Each TRAVELLER either gains or costs their player coins, or introduces a new mechanic into the game. The higher the priority, the higher the rewards of a TRAVELLER card, but the higher the chance the card will be negative for the player.
Before each card is assigned, players can assign SKULLs to other players, themselves, or no one at all. This happens simultaneously, and after the cards to be assigned cards have been revealed. I.e. if the highest card is costing you a lot of COIN, and you have the most or are tied for the most SKULLs, you will want to give your SKULL to another player and hope you won't get any more, so the highest priority, negative TRAVELLER card doesn't go to you. On the other hand, you don't want to have much less SKULLs as anybody else, as you will constantly miss the high COIN value TRAVELLERs.
There is also a randomised item shop where players can spend coin for one-time or permanent rule changes (redistributing or removing SKULLs, changing priorities, lessen the impact of negative TRAVELLERs, and so on).
The game ends if one player starts and ends a turn with eight or more skulls, as they get to much attention to stay robbing people.
-description from designer
Each turn, a player reveals as many cards ('TRAVELLERS') as there are players. Each traveller has an initiative score and will be assigned to each player - the player with the most SKULLs (see below)receives the highest priority card, and so on.
Each TRAVELLER either gains or costs their player coins, or introduces a new mechanic into the game. The higher the priority, the higher the rewards of a TRAVELLER card, but the higher the chance the card will be negative for the player.
Before each card is assigned, players can assign SKULLs to other players, themselves, or no one at all. This happens simultaneously, and after the cards to be assigned cards have been revealed. I.e. if the highest card is costing you a lot of COIN, and you have the most or are tied for the most SKULLs, you will want to give your SKULL to another player and hope you won't get any more, so the highest priority, negative TRAVELLER card doesn't go to you. On the other hand, you don't want to have much less SKULLs as anybody else, as you will constantly miss the high COIN value TRAVELLERs.
There is also a randomised item shop where players can spend coin for one-time or permanent rule changes (redistributing or removing SKULLs, changing priorities, lessen the impact of negative TRAVELLERs, and so on).
The game ends if one player starts and ends a turn with eight or more skulls, as they get to much attention to stay robbing people.
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