-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Gabriel Jones
-
아티스트
Elizabeth Yuan
-
인원
게임 소개
탈라스 공포증: 바다의 깊이에 대한 죽음의 공포, 그럴만한 이유가 있습니다. 당신은 산소탱크가 새어나갈 때 수중 동굴을 탐험하는 잠수부입니다. 탱크에 공기가 6분밖에 남지 않았는데, 여러분은 이 해양 미로를 항해하고 제시간에 수면으로 돌아올 수 있나요?
세우다
모든 블링크를 하나의 클러스터로 모읍니다. 그것들은 탁하고 검푸른 물처럼 보여야 합니다. 시작하려면 블링크를 길게 눌러 다이버로 전환하십시오. 이제 시간은 가고, 경기는 시작되었다!
게임플레이
게임을 시작하면 블링크 중 하나가 흰색으로 바뀌어 보드에서 현재 위치를 나타냅니다. 블링크의 조명 수로 표시된 공기 탱크는 6분 동안 지속될 수 있는 충분한 공기를 가지고 있습니다.
플레이어의 공기 탱크가 6분에서 1분으로 카운트 다운됩니다.
현재 위치에 인접한 모든 블링크가 열려 있거나 해초가 엉켜 있는 상태로 표시됩니다.
플레이어는 블링크를 바로 옆에서 볼 수 있지만 나머지는 흐릿합니다.
인접한 열린 물로 이동합니다. Blink를 클릭하여 이동합니다. 그렇게 하면 새로운 블링크가 나타나고 더 이상 인접하지 않는 블링크는 어두운 어둠으로 희미해지기 시작합니다.
위치를 이동함으로써 플레이어는 주변 환경에 더 많은 조명을 비춥니다.
탐험을 하면서, 여러분은 탁 트인 물이나 해조류에서 희미한 빛을 볼 수 있을 것이다 - 수면으로 올라가기 위해 그 공간으로 이동한다.
이러한 기회는 순간적이며 공간이 보이는 경우에만 발견될 수 있으므로 가능한 한 빨리 많이 탐색하는 것이 가장 좋습니다. 갇힌 자신을 발견하면 언제든지 블링크를 재정렬하여 탈출구를 찾을 수 있습니다.
윈 컨디션
여러분의 목표는 수면까지 올라가고 총 6번 올라가야 하는 익사를 피하는 것입니다. 6분 안에 지상으로 올라가면 게임에서 이길 수 있습니다!
—출판사의 설명
세우다
모든 블링크를 하나의 클러스터로 모읍니다. 그것들은 탁하고 검푸른 물처럼 보여야 합니다. 시작하려면 블링크를 길게 눌러 다이버로 전환하십시오. 이제 시간은 가고, 경기는 시작되었다!
게임플레이
게임을 시작하면 블링크 중 하나가 흰색으로 바뀌어 보드에서 현재 위치를 나타냅니다. 블링크의 조명 수로 표시된 공기 탱크는 6분 동안 지속될 수 있는 충분한 공기를 가지고 있습니다.
플레이어의 공기 탱크가 6분에서 1분으로 카운트 다운됩니다.
현재 위치에 인접한 모든 블링크가 열려 있거나 해초가 엉켜 있는 상태로 표시됩니다.
플레이어는 블링크를 바로 옆에서 볼 수 있지만 나머지는 흐릿합니다.
인접한 열린 물로 이동합니다. Blink를 클릭하여 이동합니다. 그렇게 하면 새로운 블링크가 나타나고 더 이상 인접하지 않는 블링크는 어두운 어둠으로 희미해지기 시작합니다.
위치를 이동함으로써 플레이어는 주변 환경에 더 많은 조명을 비춥니다.
탐험을 하면서, 여러분은 탁 트인 물이나 해조류에서 희미한 빛을 볼 수 있을 것이다 - 수면으로 올라가기 위해 그 공간으로 이동한다.
이러한 기회는 순간적이며 공간이 보이는 경우에만 발견될 수 있으므로 가능한 한 빨리 많이 탐색하는 것이 가장 좋습니다. 갇힌 자신을 발견하면 언제든지 블링크를 재정렬하여 탈출구를 찾을 수 있습니다.
윈 컨디션
여러분의 목표는 수면까지 올라가고 총 6번 올라가야 하는 익사를 피하는 것입니다. 6분 안에 지상으로 올라가면 게임에서 이길 수 있습니다!
—출판사의 설명
Thalassophobia: A deathly fear of the ocean’s depths, and for good reason. You are a diver exploring an underwater grotto when your oxygen tank springs a leak. With only six minutes of air left in your tank, can you navigate this oceanic labyrinth and return to the surface in time?
SETUP
Gather all Blinks together into a single cluster. They should appear as murky, dark-blue waters. To begin, long-press a single Blink to turn it into a Diver. Now the clock is ticking, and the game has begun!
GAMEPLAY
When you begin a game, one of your Blinks will turn white, representing your current position on the board. Your air tank, represented by the number of lights on your Blink, has enough air to last for 6 minutes.
The player’s air tank counts down from 6 minutes to 1
Any Blink adjacent to your current position will be visible, showing either open water or entangling seaweed.
The player can see the Blinks immediately adjacent, but the rest are murky
Move to an adjacent open water Blink by clicking it. When you do so, new Blinks will be revealed, and the Blinks you are no longer adjacent to will begin to fade into murky darkness.
By moving their position, the player lights more of their surroundings
As you explore, you may see a glimmer of light either in open water or on some seaweed - move onto that space to ascend towards the surface.
Keep in mind that these chances are fleeting, and can only be spotted if a space is visible, so it’s best to explore as much and as quickly as possible. If you find yourself trapped, you can always rearrange your Blinks to find a way out.
WIN CONDITION
Your goal is to get all the way to the surface and avoid drowning, which requires you to ascend a total of 6 times. Make it all the way to the surface within 6 minutes, and you win the game!
—description from the publisher
SETUP
Gather all Blinks together into a single cluster. They should appear as murky, dark-blue waters. To begin, long-press a single Blink to turn it into a Diver. Now the clock is ticking, and the game has begun!
GAMEPLAY
When you begin a game, one of your Blinks will turn white, representing your current position on the board. Your air tank, represented by the number of lights on your Blink, has enough air to last for 6 minutes.
The player’s air tank counts down from 6 minutes to 1
Any Blink adjacent to your current position will be visible, showing either open water or entangling seaweed.
The player can see the Blinks immediately adjacent, but the rest are murky
Move to an adjacent open water Blink by clicking it. When you do so, new Blinks will be revealed, and the Blinks you are no longer adjacent to will begin to fade into murky darkness.
By moving their position, the player lights more of their surroundings
As you explore, you may see a glimmer of light either in open water or on some seaweed - move onto that space to ascend towards the surface.
Keep in mind that these chances are fleeting, and can only be spotted if a space is visible, so it’s best to explore as much and as quickly as possible. If you find yourself trapped, you can always rearrange your Blinks to find a way out.
WIN CONDITION
Your goal is to get all the way to the surface and avoid drowning, which requires you to ascend a total of 6 times. Make it all the way to the surface within 6 minutes, and you win the game!
—description from the publisher
-
- Lv.22 서쪽
-
2022-03-09 00:38:49
비공개로 등록된 댓글입니다.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
202
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
717
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
499
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
402
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
625
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
637
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
747
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
947
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1031
-
2024-11-13
-
Lv.11